Han  lever

Alla inlägg den 19 november 2019

Av Anji - 19 november 2019 22:08

 

 

Här kommer ett vittnesbörd Från Jon-Are Pedersens sida, SE

 

LÄNKEN!

 

https://theholyremnant.blogspot.com/2019/06/skrammande-vittnesbord-om-morkret-i.html

 

Det börjar såhär där en person berättar följande:

 

 

 


Hej Jon-Are!


Här kommer min berättelse baserad på erfarenheter av att själv ha varit i de flesta församlingar du varnar om. Jag känner nästan alla ledare personligen. 

 

Jag var i Arken i Kungsängen 10 år och kom väldigt nära ledarskapet, särskilt Linda Bergling. Många kallade mig för hennes högerhand, jag brukade svara att hon har en egen högerhand.  När jag började i bibelskolan hade inte media kommit igång än, när tv sändningen startade blev det ännu värre. De som filmade blev tillsagda att inte filma allt, de fick inte filma tomma stolar och så småningom kom det upp skärmar under inspelningen för att dölja att det inte var så mycket folk. De blev också tillsagda att sluta filma om det var något budskap som Linda tyckte var obekvämt , från hennes sida. Ett flertal talare har genom åren förmanat ledarskapet men det har tagits bort. 

 

Jag har läst på FRI, föreningen rädda individen och där står det om kännetecken för en sekt och Arken har flera.

 

Värvning


Linda och resten i ledningen åker runt i hela Norden och försöker värva folk, oftast ifrån andra församlingar. Arken säger till de som vill börja att de kan vara kvar som medlemmar i sina församlingar och sen bli associativa medlemmar i Arken. 
 
VARNING FÖR ARKEN!    LÄS ARTIKELN I SIN HELHET!!!!     
 
/Anji
 
 

 

Av Anji - 19 november 2019 00:18


/Anji                                    JESUS LIVES!

 

 

 

Kärlek · Life · TRO

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards