Han  lever

Alla inlägg den 4 oktober 2020

Av Anji - 4 oktober 2020 20:02


KÄRLEK. Vad är det?

 

 

Job 19:19För alla mina vänner är jag avskyvärd, de jag älskade har vänt mig ryggen.
  
Ps 4:3Höga herrar, hur länge ska ni kränka min heder? Hur länge ska ni älska tomhet och jaga efter lögn? Sela
Ps 5:5Du är inte en Gud som älskar ondska, den som är ond får inte bo hos dig.
Ps 5:12Men alla som flyr till dig ska få glädjas, de ska jubla i evighet. Du beskyddar dem, de som älskar ditt namn ska få fröjdas i dig,
Ps 11:5Herren prövar den rättfärdige, men hans själ hatar den gudlöse och den som älskar våld.
Ps 11:7för Herren är rättfärdig, han älskar rättfärdighet. De ärliga ska se hans ansikte.
Ps 18:20Han förde mig ut på rymlig plats, han räddade mig eftersom han älskar mig.
Ps 22:9“Anförtro dig åt Herren! Han får befria och rädda honom, han älskar ju honom.”

 

Hosea 12 :7 Så vänd om till din Gud, håll fast vid kärlek och rätt och vänta ständigt på din Gud.


Joh 5:42 Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.


Sak 8:17 Tänk inte ut ont mot varandra i era hjärtan och ha inte kärlek till falska eder, för allt sådant hatar jag, säger Herren.


Joh 13:35 Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar.”


Rom 5:8 Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare.


1 Tim 6:10 Kärlek till pengar är en rot till allt ont. I sitt begär efter pengar har vissa kommit bort från tron och vållat sig själva mycket lidande.

 

1 Joh 4:9 Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.


1 Joh 4:12 Ingen har någonsin sett Gud. Om vi älskar varandra, förblir Gud i oss och hans kärlek har nått sitt mål i oss.


1 Joh 4:16 Och vi har lärt känna den kärlek som Gud har till oss och tror på den. Gud är kärlek. Den som förblir i kärleken förblir i Gud, och Gud förblir i honom.


Judas 1:2 Barmhärtighet, frid och kärlek vare med er i allt rikare mått.

 

 

/Anji

 


        

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards