Han  lever

Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Anji - 10 oktober 2020 00:18

 

https://hafosfunderingar.wordpress.com/2020/07/26/vilken-typ-av-tro-pa-lo/

 

 

Harry Forsgren skriver följande artikel: 


Vilken typ av tro på LO

Fick mig tillsänd en länk som visar när Joakim Lundqvist talar om tro

 

Vilken typ av tro är det som Joakim talar om här?

Jo, det är en slags instrumentell tro. Där själva tron i sig själv är en teknik/mekanik att förverkliga något. Tron blir en storhet i sig själv, inte något som ser på ett trons föremål utanför mig själv utan ett verktyg I MIN EGEN HAND.

 

Medan sann tro är där Jesus är föremålet för tron och är den som som verkar. Jesus har inte gett oss en egen auktoritet att använda ett mekaniskt instrument för att verka.

 

Det är inte tron i sig själv som är intressant. Utan det är trons föremål Jesus som åstadkommer, gör under, frälser, rättfärdiggör.

Joh. 14 vers 12 – 14: ”Jag säger er sanningen: Den som tror på mig ska göra de gärningar som jag gör. Och större än så ska han göra, för jag går till Fadern. Och vad ni än ber om i mitt namn ska jag göra, för att Fadern ska bli förhärligad i Sonen. Om ni ber om något i mitt namn, ska jag göra det.”

HaFo kommentar: Många förvränger här vad Jesus säger som att Han här skulle delegera en egen auktoritet till den troende. ”Den som tror på mig ska göra de gärningar som jag gör.”

 

Men märk att auktoriteten och initiativet fortfarande är hos Jesus själv ”Och större än så ska han göra, för jag går till Fadern.”

Det är Jesus med sin auktoritet från tronen där Han sitter på ”Faderns högra sida” som Han verkar: ”för jag går till Fadern”. Och det är Han som är verksam och inte den troende med en egen delegerad kraft och auktoritet: ”Och vad ni än ber om i mitt namn ska jag göra.”

Att tro på Jesu namn är att tro på den karaktär och personlighet som Han är, jämlik, jämbördig och av samma väsen som Fadern, och att Anden är utgjuten i Jesu namn. Alltså den vi ska be till är Jesus, för ”ingen kommer till Fadern” utom genom/via Honom.

 

Förutom att predika positivt tänkande passerar Joakim andra gränser man inte får passera som kristen. Joakim talar även om en kristens position, om vår utgångspunkt.

 

Kristus sitter på Faderns högra sida. I Honom är jag försonad, har förlåtelsen och allt. Men att som Joakim säga att jag sitter på Faderns högra sida, på samma sätt som Jesus, det börjar lukta vi är gudarläran på ett obibliskt sätt. En av de läror som förminskar Gud och förstorar människan.

Som du hör med egna öron så säger han samma saker som Ulf Ekman gjorde redan på 1980-talet. Positiv tänkande i kristen tappning. En förvandling av den frälsande tron till en instrumentell tro.

Men det är bara en av de falska läror som förkunnas på LO. Det är samma falskhet på LO nu som förr. Men människor tycks tro att det är så förändrat. De säger nu att de aldrig haft JDS fast jag har dokument fulla med deras material som förmedlar JDS.

 

Och frågar man om man tror att Jesus skildes från Gud på korset så besvarar man det jakande. Men det är ju just det som är JDS som man säger att man inte har!

När vi ser denna surdeg, vaför är Sveriges kristna så likgiltiga och oberörda över att evangeliet förvrängs?

På denna länk härunder syns helt uppenbart att det är samma falska undervisning man idag har som Ulf Ekman hade:

 

SE VIDEOS i LÄNKEN!

 

En del hävdar som replik att det är så mycket sunt där på LO. Men litet syra syrar hela degen. Den falska anden färgar hela lärosystemet. Faller en pusselbit som t.ex läran att Jesus skildes från Gud på korset så faller hela systemet.

 

Från att Adam var en Gud som dog andligen över att Jesus blev allt vad den fallna människan var för att vi skulle bli allt vad Gud var.

Så kryddas denna anrättning med en troslära från New thought och man har en fullständig villfarelse som bedrar människor till fördärvet.

 

http://tre-skrivare.se/hf/NewAge.htm

 

Artikel   av HARRY FORSGREN, se länken längst upp

 

 

/Anji

 

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards