Han  lever

Direktlänk till inlägg 14 juli 2021

I Jesu namn sker det mirakel. Jesus hjälper i allt

Av Anji - 14 juli 2021 00:19


KRAFTEN i Jesu namn!


Mark 6:14Jesu namn hade nu blivit känt, och kung Herodes fick höra att folk sade att Johannes Döparen hade uppstått från de döda och att det var därför dessa krafter verkade i honom.
Apg 4:18De kallade in dem och förbjöd dem att alls tala eller undervisa i Jesu namn.
Apg 4:30genom att du räcker ut din hand och låter helande, tecken och under ske genom din helige tjänare Jesu namn."
Apg 5:40När de kallat in apostlarna igen, lät de piska dem och förbjöd dem att tala i Jesu namn. Sedan släpptes de fria.
Apg 8:16eftersom Anden ännu inte hade fallit över någon av dem. De var bara döpta i Herren Jesu namn.
Apg 9:27Då tog Barnabas hand om honom. Han förde honom till apostlarna och berättade för dem hur Saulus hade sett Herren på vägen, att Herren hade talat till honom och att han i Damaskus hade predikat frimodigt i Jesu namn.
Apg 19:5När de fick höra detta döptes de i Herren Jesu namn,
Apg 19:13Några kringvandrande judiska andeutdrivare försökte sig också på att uttala Herren Jesu namn över dem som hade onda andar. De sade: "Jag besvär er vid den Jesus som Paulus predikar!"
Apg 19:17Detta blev känt för alla i Efesos, både judar och greker. Alla greps av fruktan och Herren Jesu namn blev prisat.
Apg 21:13Då svarade han: "Varför gråter ni och får mitt hjärta att brista? Jag är beredd att inte bara låta mig bindas utan också dö i Jerusalem för Herren Jesu namn."
Fil 2:10för att i Jesu namn alla knän ska böjas, i himlen och på jorden och under jorden,
Kol 3:17Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud Fadern genom honom.
2 Thess 1:12Då ska vår Herre Jesu namn förhärligas i er, och ni i honom, genom vår Guds och Herren Jesu Kristi nåd.


Det kan ske mycket i Jesu underbara namn. Människor blir helade, människor får tro, människor lider i Jesu namn, människor blir fria......  ÄR DU FRI?  Du kan få möta Jesus!

 

/Anji



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Fredag 19 april 00:13


    GLAD ÄNDA IN SJUNGA JAG VILL Glad ända insjunga jag vill,Jesus är min,allt hör mej till.Gud har mej kär,nåden är fri,lycklig jag är,mer ska jag bli. Borta jag var,fjärran från Gud,gav inget svarnär jag fick bud,hörde ej på,lyssnade ej...

Av Anji - Onsdag 17 april 21:38

  Läkargrupp: Inte EN ENDA människa borde tagit ”vaccinet” ”Vi kommer tala om detta i hundra år” – så stor är vaccinskandalenStor studie: HÖGRE risk att smittas ju fler vaccindoser man fått”En stor skandal&rdqu...

Av Anji - Måndag 15 april 00:45

      Trots att rekordmånga drabbats av allvarliga och bestående hälsoproblem efter vaccinet mot covid-19 är detta alltjämt en icke-fråga i Sverige. Ansvariga ministrar och myndighetschefer verkar låtsas om att problemet inte finns och ännu r...

Av Anji - Fredag 12 april 17:36


              /Anji

Av Anji - Torsdag 11 april 20:15

  VÄLKOMMEN HIT!   https://nyadagbladet.se/kultur/hon-sade-upp-sig-for-att-leva-som-hemmafru-i-50-talsanda/   Katrina sa upp sig för att leva som hemmafru i 50-talsanda   PUBLICERAD IDAG 20:05  - AV SOFIE PERSSON Foto: PA REAL LIFE...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards