Han  lever

Alla inlägg den 9 mars 2021

Av Anji - 9 mars 2021 19:19





Joh 13:35Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar.”
Joh 15:9Så som Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek.
Joh 15:10Om ni håller mina bud blir ni kvar i min kärlek, liksom jag har hållit min Fars bud och är kvar i hans kärlek.
Joh 15:13Ingen har större kärlek än den som ger sitt liv för sina vänner.
Joh 17:26Jag har gjort ditt namn känt för dem. Och jag ska göra det känt, för att kärleken som du älskat mig med ska vara i dem och jag i dem.”
Rom 1:31vettlösa, trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa.
Rom 5:5Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.
Rom 5:8Men Gud bevisar sin kärlek till oss genom att Kristus dog för oss medan vi ännu var syndare.
Rom 8:35Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd?
Rom 8:39höjd eller djup eller något annat skapat ska kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.
Rom 12:10Var innerligt tillgivna varandra i syskonkärlek. Överträffa varandra i ömsesidig aktning.
Rom 13:10Kärleken gör inte sin nästa något ont. Alltså är kärleken lagens uppfyllelse.
Rom 14:15Om din broder blir oroad av den mat du äter, så lever du inte längre i kärleken. Låt inte din mat bli orsak till att den går förlorad som Kristus har dött för.
Rom 15:30Jag uppmanar er, bröder, för vår Herre Jesu Kristi skull och för den kärlek som Anden ger, att kämpa tillsammans med mig genom att be till Gud för mig.
1 Kor 4:21Vad vill ni? Ska jag komma till er med riset, eller med kärlek och en mild ande?
1 Kor 8:1När det gäller kött från avgudaoffer vet vi att vi alla har kunskap. Men kunskapen gör oss uppblåsta, medan kärleken bygger upp.
1 Kor 13:1Om jag talar både människors och änglars språk men inte har kärlek, är jag bara ekande brons eller en skrällande cymbal.
1 Kor 13:2Och om jag har profetisk gåva och vet alla hemligheter och har all kunskap, och om jag har all tro så att jag kan flytta berg men inte har kärlek, så är jag ingenting.
1 Kor 13:3Och om jag delar ut allt jag äger och om jag offrar min kropp till att brännas men inte har kärlek, så vinner jag ingenting.
1 Kor 13:4Kärleken är tålig och mild. Kärleken avundas inte, den skryter inte, den är inte uppblåst.
1 Kor 13:8Kärleken upphör aldrig. Men profetiorna ska försvinna, tungomålen ska tystna och kunskapen försvinna.
1 Kor 13:13Så består nu tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.
1 Kor 14:1Sträva efter kärleken, men var också ivriga att få de andliga gåvorna, framför allt profetians gåva.
1 Kor 16:14Låt allt hos er ske i kärlek.

/Anji

 

 

2021 · Kärlek · Life

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards