Han  lever

Direktlänk till inlägg 4 april 2023

Litar du på Gud? Trust him

Av Anji - 4 april 2023 22:16

 

ATT LITA på Gud!  ---Gör DU det?


Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}


Låt mig få en stilla stund med Jesus,
när jag dignar under dagens strid.
Låt mig vid Hans helga fot få sitta,
när en storm har grumlat själens frid.

Låt mig få en stilla stund med Jesus,
när jag frestas och min tro är svag.
Jag vill fly till Honom, när det mörknar,
Han kan vända natten uti dag.

Låt mig få en stilla stund med Jesus,
Han som burit smärtans törnekrans.
Jag vill säga Honom allt, som tynger.
Intet öra lyssnar såsom Hans.

Låt mig vila vid Hans ömma hjärta.
Uti världen är så tomt och kallt.
O, jag längtar att Hans röst få höra,
längtar att få säga Honom allt.

Elsa Eklund./

 

/Anji

 

Guds kärlek är mycket stor, och den får vi lita på, HAN bär

 

oss genom allt.

 

Jag vet att människor är rädda nu och undrar hur det ska bli,

 

jag har inga svar men jag vet att Gud är god.

 

  

 

 

 
 
wiolettan

wiolettan

5 april 2023 08:50

Vilken vacker och sann dikt, den styrker.
Jag litar på Gud. Vet ej hur jag annars skulle ha klarat mig.
Ha en finfin dag.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anji

5 april 2023 19:38

Hejsan wiolettan, Anji här! Tack för att du gillade den dikten, det finns så många fler, o härliga gamla sånger. Jag litar också på honom, i allting, han har gjort under i mitt liv. Tack för att du läser här. ha d fint du med Anji

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Söndag 12 maj 23:28

  Lita på Gud i allt     1 Sam 2:35 Men jag ska låta en trogen präst träda fram åt mig. Han ska göra det som är i mitt hjärta och min själ. Åt honom ska jag bygga ett hus på fast grund, och han ska ständigt vandra inför min smorde...

Av Anji - Lördag 11 maj 22:15

        Ps 36:11Låt din nåd bli kvaröver dem som känner dig,din rättfärdighet över demsom har ärliga hjärtan.   Ps 36:8Hur dyrbar är inte din nåd, o Gud!Människors barn har sin tillflykti dina vingars skugga.   Ps 42:9Om dagen s...

Av Anji - Fredag 10 maj 13:35

  Napoleon tillbaks?   FRÅN  Peter Krabbes sida    https://peterkrabbe.wordpress.com/2024/04/12/napoleon-tillbaks/ :   Så har då värmen kommit till Sydfrankrike. Temperaturerna infinner sig som vanligt på 25- 30-gradersnivån samtidigt...

Av Anji - Fredag 10 maj 00:26


      FOTO ANJI       /A    

Av Anji - Torsdag 9 maj 14:36

  Ordförande för belgiskt hälsoförsäkringsbolag främjar eutanasi som lösning för åldrande befolkning 2024-04-15 Självmord…..   Ordföranden för Belgiens största hälsovårdsfond har föreslagit eutanasi som en lösning på landets proble...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards