Han  lever

Alla inlägg den 2 april 2023

Av Anji - 2 april 2023 14:14


Gud visar DIG Vägen!   OM DU vill!





Luk 22:28 Det är ni som har stått vid min sida under mina prövningar,….

 

Apg 20:19 Jag har tjänat Herren i all ödmjukhet, under tårar och prövningar som mötte mig genom judarnas intriger.

 

2 Kor 8:2 Trots deras många hårda prövningar har ändå deras översvallande glädje och deras djupa fattigdom gjort dem överflödande rika på uppriktig hängivenhet.

 

Jakob 1:2 Räkna det som ren glädje, mina bröder, när ni råkar ut för olika slags prövningar.

 

1 Pet 1:6 Var därför glada, även om ni nu en liten tid måste utstå olika prövningar.

 

Jes 60:20 Din sol ska inte mer gå ner, din måne inte mer avta, för Herren ska vara ditt eviga ljus och dina sorgedagar ska vara slut.

 

Job 10:15 Ve mig om jag är skyldig! Men är jag oskyldig kan jag ändå inte lyfta mitt huvud, för jag fylls av skam och ser mitt lidande.

 

Job 20:22 Mitt i sitt överflöd ska han drabbas av nöd, lidande av alla slag ska möta honom.

 

Job 36:15 Genom lidandet vill han rädda den som lider och genom nöden öppna hans öra.

 

Job 36:21 Akta dig, vänd dig inte till ondskan, som du valt i stället för lidande. / I Job´s bok finns förklaringar om att Job´s s k vänner hade fel i sina anklagelser).

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards