Han  lever

Direktlänk till inlägg 16 april 2023

Bibeln. Läser du den och varför?

Av Anji - 16 april 2023 22:35

 

 

1. Bibeln är en sann bok säger de kristna och jag är kristen och jag håller med på dessa punkter.

 

I vår entusiasm för Bibelns sanning får vi aldrig glömma bort avsikten med den – att utrusta för tjänst bland medmänniskor.

Vi studerar inte Bibeln bara för att öka vår kunskap och förmåga att vinna debatter.

De flesta av oss har nog inte heller läst den för att bli frälsta- oftast är det först efter vi kommit till tro som vi börjar läsa Bibeln.

Vi läser för att kunna utföra Kristi gärningar i världen. Den kunskap vi får blir bara meningsfull om den används praktiskt för andras bästa.


2.

Bibeln. En bok som jag verkligen tror på och älskar. Hela Bibeln är Guds inspirerade ord. Vi kan lita på detta hans ord och läsa det och tillämpa det i våra liv. Bibeln är måttstocken för allt. Om något påstås vara sanning skall det stämma med vad Bibeln säger om den saken.

 

Den är en garanti mot falska läror och kan visa oss hur vi ska leva. Den är vår enda källa till kunskap om hur vi kan bli frälsta. Gud vill att du känner till sanningen och han vill utrusta dig för ett liv tillsammans med honom. Vill du ha det livet?

 

Tillbringar du tid med hans ord? Läs det gärna efter en bibelstudieplan, (du som inte är så van kan ha mycket stor glädje av det i början) och du kommer att bli trygg i hans ord och upptäcker sanningen och att den håller.

 

”Det kommer nämligen en tid när människor inte kommer att lyssna till sanningen. I stället kommer de att gå runt och leta efter lärare som bara förkunnar sådant som de själva vill höra. De kommer inte att vilja lyssna till vad Guds ord säger och utan att ens reflektera följer de de mest fantastiska idéer.”

2 Timotheusbrevet 4:3-4

 

Det kommer tider…. ja de är nog redan här anser jag. Människor vill inte lyssna till budskapet om Kristus och de följer redan nu sina egna ljusa idéer. Att reflektera över Guds ord och hans sanningar är det få som vill.

 

/Anji

 

 
 
Ingen bild

Anders

18 april 2023 23:15

Jag läser Bibeln. Guds Ord både avslöjar mig och ger mig liv. Jag får visshet igen om att Jesus är min Frälsare.

Anji

19 april 2023 22:12

Hej Anders. Välkommen hit. Jaa Bibeln är en underbar bok som lär oss om oss själva och den väg vi borde gå/går. Ja Jesus är verkligen vår Frälsare och Gud, man får knappt säga det nu för tiden men det är så den frälste ser det. Ja han visar oss vägen, alltid, det är underbart.Fortsätt gå med honom, han vill oss så väl. /Anji

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Måndag 29 april 01:47

   “Ni ville mig ont, men Gud har vänt det till något gott. Han ville göra det som nu har skett och därigenom bevara många människor vid liv.” 1 Mos 50:20 I 1 Mosebok berättas om Josef som såldes som slav av sina bröder. Flera år sena...

Av Anji - Lördag 27 april 23:42

  KUNSKAP om Världen???  Ett måste.    /Anji  

Av Anji - Lördag 27 april 13:30

  LOVE:       LOVE.     /Anji       ...

Av Anji - Onsdag 24 april 18:15

        /Anji  

Av Anji - Tisdag 23 april 20:35

  SVERIGE mår inte bra och inte Världen heller, eller ?? Våldsdåden är många!     FAITH, GRACE, LIFE, LIVE     I bibeln står det om allt och om HUR man skall leva.   /Anji ...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards