Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Trygghet

Av Anji - 21 augusti 2019 23:35

 

 


Vilka är Guds barn och deras syskon i tron?

 

 

FRÅN:   http://bibelfokus.se/blogg/170716

 

 


Alla vi människor på Jorden kan så klart ses som bröder och systrar vad det gäller att vara en del i mänskligheten. Och som sådana skall vi älska varandra och ta hand om varandra. Men detta är inte det samma som att vara bröder och systrar i den kristna tron, att vara Guds barn.

I detta ekumenikens tidevarv – när många kristna svajar lite hit och dit – kan det då vara en god idé att fundera över vilka som är Guds sannabarn. Alltså vilka som är sant kristna - sett utifrån vad Bibeln har att säga i frågan. Vilka kan man som sann kristen liera sig med när det gäller att utkämpa trons goda kamp? Vilka kan man dela andlig gemenskap med? Helt klart finns det gränsdragningar att göra här, det ser vi tydligt i Bibeln, och kanske detta bibelord kan tjäna som en inledande vägvisare:

Matt 7:21: "Inte alla som säger 'Herre, Herre' till mig ska komma in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Fars vilja."
(Detta bibelord svarar också rakt på frågan om alla människor får evigt liv hos Gud eller inte. Alla får det uppenbarligen inte.)

 

Att underordna sig Gud och hans evangelium

 

En sant kristen blir man genom att tacka Ja till Guds fria erbjudande i Jesus Kristus, alltså att man säger Ja till evangeliets erbjudande och lever i enlighet med det. Detta innebär att man sätter sin fulla förtröstan till att den försoningsgärning som Jesus utförde på korset sonar alla mina synder för både dåtid, nutid och all framtid. Jag behöver inte lägga till något ytterligare; Guds frälsningsverk är 100%-igt! Då kliver man in i nådens domän, och där kommer Guds nåd att fostra mig till ett bättre liv och föra mig till himmelriket. Detta innebär att man omvänder sig från att gå sin egen väg/att vara sin egen gud, och istället underordnar sitt liv Guds vilja i allt. Den omvändelsen omfattar en vilja till förändring i livet; den innebär ett bejakande av att Gud successivt kommer att förvandla mig vad gäller karaktär och livsstil. Ett evangelium utan denna omvändelseaspekt är väl den villfarelse som ibland kallas för "hypernåd" eller "hyper grace" på engelska, där man menar att nåden gör att jag kan leva precis som jag själv vill.

 

 

Det finns ingen annan väg till Gud än via evangeliets erbjudande, och den går då alltså via Jesus Kristus. Det räcker inte med att tycka evangeliet är fint och rätt, man måste underställa sitt liv Gud och hans evangelium för att få del av evangeliets löften. Och det främsta löftet är då det om ett evigt liv som ett Guds barn tillsammans med Gud.

Joh 10:9: "Jag är porten. Den som går in genom mig ska bli frälst, och han ska gå in och gå ut och finna bete."

Joh 14:6: ”Jesus sade till honom: ’Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.’ ”

Apg 2:38: ”Petrus svarade dem: ’Omvänd er och låt er alla döpas i Jesu Kristi namn, så att era synder blir förlåtna. Då skall ni få den helige Ande som gåva.’ ”

1 Kor 6:19: ”Eller vet ni inte att er kropp är ett tempel åt den helige Ande, som bor i er och som ni har fått av Gud”

Att leva i enlighet med evangelium kallas också för att leva ”i Kristus”. Om vi förblir ”i Jesus” skall han förbli i oss, dvs med sin Ande.

Joh 15:4: ”Förbli i mig, så förblir jag i er.”

 

LÄS HELA ARTIKELN I LÄNKEN!!

 

 

/Anji

 

Av Anji - 9 augusti 2019 23:05

As a goal setter and a go-getter, the temptation to run at the world’s pace instead of the Lord’s pace is always before me. . I've discovered 4 ways to create intentional rest in the midst of setting goals. I've put together a free template and downloadable PDF to help you do these same. . Exodus 14:14 says, #scripture #goals setting goals printable goal setting template Christian goal setting bible verses rest tired mom tips" />


HUR skall man stå ut med att vänta på bönesvar som dröjer i åratal?

 

Det är en fråga som bara Gud kan svara på och ditt och mitt tålamod står i gungning.

 

HUR skall man orka att vänta på något då tiden bara rinner ifrån en och det man har önskat och velat göra, bara värker i hjärtat.

 

HUR skall man orka? 

 

Ja det är den frågan jag ställer mig själv varje dag och varje stund! Bara Gud kan lösa det jag står i och det är fruktansvärt jobbigt att tro men ändå inte ha svar...

Då får man tro utan att SE:

 

Blessed are those who believe without seeing. John 20:29 I can think back to many moments where I wanted to believe without seeing but fear, worry and stress consumed my mind. However, when I come across this bible verse it warms my heart and takes away all those negative thoughts. You see the truth is… Jesus loves us unconditionally! He takes care of us, loves on us and blesses us with His goodness. We only need to BELIEVE! -Farmhouse theme -Different size options available -Frame not include

 

TRO, BARA TRO säger JESUS!

 

 

/Anji

Av Anji - 7 augusti 2019 22:45


Budord. Älska HERREN av hela sitt hjärta:

 

2 Mos 24:12
HERREN sade till Mose: ”Stig upp till mig på berget och bli kvar där, så skall jag ge dig stentavlorna med lagen och budorden som jag har skrivit till undervisning för dem.”

2 Mos 20

De tio budorden

1 Och Gud talade alla dessa ord:
2 Jag är HERREN, din Gud, som har fört dig ut ur Egyptens land, ur träldomshuset.


3 Du skall inte ha andra gudar vid sidan av mig.


4 Du skall inte göra dig någon bildstod eller någon avbild av det som är uppe i himlen eller nere på jorden eller av det som är i vattnet under jorden.

 

5 Du skall inte tillbe dem eller tjäna dem. Ty jag, HERREN, din Gud, är en nitälskande Gud, som låter straffet för fädernas missgärning drabba barnen, ja, tredje och fjärde släktledet, när man hatar mig,

 

6 men som visar nåd mot tusen släktled, när man älskar mig och håller mina bud.


7 Du skall inte missbruka HERRENS, din Guds, namn, ty HERREN skall inte låta den bli ostraffad som missbrukar hans namn.


8 Tänk på sabbatsdagen så att du helgar den.

 

9 Sex dagar skall du arbeta och uträtta alla dina sysslor.

 

10 Men den sjunde dagen är HERRENS, din Guds, sabbat. Då skall du inte utföra något arbete, inte heller din son eller din dotter, din tjänare eller tjänarinna eller din boskap, och inte heller främlingen som bor hos dig inom dina portar.

 

11 Ty på sex dagar gjorde HERREN himlen och jorden och havet och allt som är i dem, men på sjunde dagen vilade han. Därför har HERREN välsignat sabbatsdagen och helgat den.


12 Hedra din far och din mor, så att du får leva länge i det land som HERREN, din Gud, ger dig.


13 Du skall inte mörda.
14 Du skall inte begå äktenskapsbrott.
15 Du skall inte stjäla.
16 Du skall inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
17 Du skall inte ha begär till din nästas hus. Du skall inte ha begär till din nästas hustru, inte heller till hans tjänare eller tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.



OBS:  *Vi skall naturligtvis inte döda, stjäla, eller vara falska eller fara med osanning. Men NT säger: vi skall vara Jesus trogen och lyda hans kärlekbud. Att ÄLSKA HERREN Gud/Jesus, av hela sitt hjärta:

 

5 Mos 6:5Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft.
5 Mos 11:1Du ska älska Herren din Gud och alltid iaktta vad han ålagt dig, hans stadgar, domslut och bud.
5 Mos 30:16då jag i dag befaller dig att älska Herren din Gud att vandra på hans vägar och hålla hans bud och stadgar och rådslut, för att du ska leva och föröka dig och för att Herren din Gud ska välsigna dig i det land dit du kommer för att ta det i besittning.
Ps 31:24Älska Herren, alla ni hans trogna! Herren bevarar de trofasta, men den som handlar i högmod straffar han strängt.
Jes 56:6De främlingar som sluter sig till Herren och vill tjäna honom och älska Herrens namn och vara hans tjänare, alla som tar vara på sabbaten och inte ohelgar den, som håller fast vid mitt förbund,

 

 

Matt 22:37

Han svarade: " Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd.

 

 

Mark 12:30

Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft.

 

 

Luk 10:27

Han svarade: " Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv."

 

/Anji

 

Av Anji - 3 juli 2019 22:09


Jag hoppas att ni förstår denna video, för den är sann.

 

 

/Anji



Av Anji - 3 juni 2019 21:45

 

 

https://sv.gatestoneinstitute.org/14336/sveriges-sjalvforvallade-rora

 

Sveriges självförvållade röra   / frågan är:  Är kvinnor TRYGGA?  


I den pittoreska universitetsstaden Uppsala känner sig 80 % av kvinnorna inte trygga i stadens centrum. En 14-årig tonåring, som inte vågar avslöja sin identitet, sa till svensk media att hon alltid har på sig gympaskor så att hon kan "springa fortare" om hon blir attackerad:

 


"Jag satte mig på en bänk och direkt kom några killar och satte sig bredvid mig på båda sidor. Sedan kom fler killar och ställde sig framför mig. De började dra i mitt hår och i mina ben och sa saker till mig som jag inte förstod. Jag blev så rädd och sa till dem många gånger att sluta, men de lyssnade inte ...

 

Allt är så hemskt. Detta är så fel. Jag vill kunna känna mig trygg", sa hon om att ta bussen hem.

 


En färsk undersökning från Region Uppsala visar att bara 19 % av flickorna i gymnasiet känner sig trygga i Uppsalas innerstad. År 2013 var antalet 45 %. Männen och pojkarna i gängen som ägnar sig åt sexuella trakasserier av svenska flickor i Uppsala är ofta nyanlända migranter.

 

  • Enligt en internationell rapport från Amnesty International är våldtäktsutredningar i Sverige underprioriterade, det förekommer "överdrivet långa väntetider för resultat från DNA-analyser", det finns inte tillräckligt stöd för våldtäktsoffer och det görs inte tillräckligt mycket i förebyggande syfte.

  • År 2017 visade polisrapporten "Utsatta områden 2017 att det finns 61 no-go-zoner i Sverige. De omfattar 200 kriminella nätverk, bestående av 5 000 kriminella. Tjugotre av dessa områden var särskilt riskfyllda ...

 

Vad säger DU då du har läst artikeln?    Jag vet vad jag tycker. Det är inte meningen att vi tjejer o kvinnor skall utsättas för VÅLD!!

 

/Anji

Av Anji - 7 april 2019 19:46

 

 



Jag har många saker som gör ont i mitt liv, MEN jag VET att

 

GUD är god emot mig och för mig igenom allt det som smärtar

 

och river i min själ m m.

 

STÅ på dig du som har BEKYMMER!  VILA i Jesu famn och lägg

 

ALLA problem till honom, samt LYSSNA till honom och till hans

 

ORD!  Gud har KONTROLLEN på ALLT.

 

 

/Anji


 

Av Anji - 2 januari 2019 01:01

Bilden kan innehÃ¥lla: en eller flera personer och text Jag vill bara påminna om att Gud alltid är med oss som tror och söker vår uppmärksamhet.

 

Jesus är inte på Facebook eller Twitter. Han är bättre än så för han är alltid med i allt som sker och stänger aldrig för vår kärlek och frågor och tårar!

 

Känner man sig som den ensammaste i världen,  ja då har han tid, i timmar och dagar lyssnar han på alla som vill nå honom.

 

Så tänk på att det alltid är han som är den som är den mest förstående och älskande personen, ta in honom i ditt liv och du får hjälp med allt och du får ett evigt liv.  Se tdigare inlägg.

 

/Anji


Av Anji - 31 december 2018 19:35


Gott Nytt 2019 till dig

 

70 Motivational And Inspirational Quotes To Keep You Inspired - Gravetics #lifequotes


Ja Gud har gett mig ett nytt liv och därför mina ord!  Jag har hoppats och jag har trott genom allt som hänt, och hopp och tro på Gud är det bästa o finaste man kan få!  Tror gör jag och hoppas gör jag!  HOPPET finns för DIG också! 

 

  OM du inte vet hur det ska vara för dig så sluta inte hoppas och sluta inte tro på att få det  att fungera, det bästa du/ni kan göra är att få ett HOPP och tro på JESUS! Hoppet lämnar en aldrig och inte tron heller!

 

hunger games quotes | Tumblr

 

 

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards