Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Gud är god

Av Anji - 21 april 2023 19:41

"Deras styrka består i att sitta stilla.Jes 30: 7. eng, övers.

 

 

FÖR att lära känna Gud är inre stillhet absolut av nöden. Jag kommer ihåg, huru jag först blev undervisad häri. Jag befann mig i ett ytterst kritiskt läge. Det var som om varje nerv varit spänd, under det att den förhandenvarande situationen tycktes kräva rask handling från min sida. Men förhållandena voro sådana, att jag ej var i stånd att göra någonting, och den person, som faktiskt hade kunnat göra något, rörde icke ett finger.

 

Det föreföll mig, som skulle jag slitas i stycken genom denna inre nöd och oro, då plötsligt en sakta röst viskade i mitt inre: "Bliv stilla och besinna, att jag är Gud." Orden ljödo med kraft, och jag lyssnade. Jag bemannade mig till det yttre och lugnade min oroliga själ. Sedan blickade jag under stilla förbidan uppåt. Jag förstod, att det var med Gud jag hade att göra i min svårighet och absoluta oförmåga att lösa densamma. Nu vilade jag i Honom.

 

Jag lärde mig en läxa, som jag ej velat gå miste om för tusen världar. Jag vill också tillägga, att utur denna stillhet utvecklade sig en kraft, som snarligen bragte svårigheten till en lycklig lösning. Jag lärde mig innebörden av orden: "Genom stillhet varden I starka.

 

" — Hannah Whitall Smith

 

 

Det gives en fullkomlig overksamhet, som alls icke är slöhet eller lättja. Tvärtom, den är en levande stillhet, som fötts ur förtröstan till Gud. Overksam anspänning är främmande för förtröstan. Den är helt enkelt oro i sammanträngd form.

 

 

Jag beder Dig icke om döden, fast mörkret är tungt omkring mig, jag ber Dig om kraft till att leva och vandra på prövningens stig. Jag ber Dig om nåd att mig böja för visheten uti Ditt råd, om nåd och att lära mig tacka — ty allt vad Du gör mig är nåd.

 

Jag ville bli stilla, ja, stilla vid tryggheten uti Din famn; där är dock det säkraste näste, den lugna och stormfria hamn. Du sagt: Jag är när dig i nöden; jag själv vill dig taga därur! Så hjälp mig att endast bli stilla, ej spörjande när eller hur.


Selma Holmgren


Från "Källor i öknen" av Mrs. Chas. E. Cowman.


 



/Anji

Av Anji - 17 april 2023 21:03

wbf02s3

 

 

Är det inte underbart att Gud kan göra det OMÖJLIGA MÖJLIGT?


Han kan allt, han vet allt, han kan göra det omöjliga……

 

”Är då något så underbart, att Herren inte skulle förmå det?” 1 Mos 18: 14.

DETTA är Guds kärleksfulla ord till dig och mig i dag. Han vill, att vi skulle tänka på det som vart hjärta djupast och innerligast längtar efter, på något som vi måhända önskade oss själva eller någon av våra kära, men som så länge förbliver ouppfyllt, att vi redan ansett det vara förgäves att vänta längre.

 

Det var något som hade bort ske, men som dock ej kunnat ske – och så ha vi uppgivit hoppet om att få denna önskan uppfylld i detta livet. Just denna sak, om den är enligt Hans uttryckliga vilja (såsom en son var det för Abraham och Sara), ämnar Gud göra för oss. Det skall ske, även om det skulle te sig för oss så omöjligt, att vi måste le åt det orimliga i att någon ens förmodat det. Denna sak ämnar Gud göra för oss, om vi ge Honom tillåtelse därtill. ”Är då något så underbart, att Herren icke skulle förmå det?” Nej, intet, om vi äga tillräcklig tro på Gud för att gå framåt och utföra Hans vilja och överlämna åt Honom att göra det omöjliga för oss. Även Abraham och Sara kunde ha hindrat utförandet av Guds plan, om de hade framhärdat i otro.

 

Men då vi medvetet fortsätta att betvivla Hans kärlek och kraft, och avgjort förkasta Hans planer för oss, då kan Herren icke göra det omöjliga. Det finns ingenting, som skulle vara för svårt för Herren att göra åt dem som förtrösta på Honom. /Författ. okänd

 

 

/Anji

 

wbf02s3


Av Anji - 12 april 2023 21:53

 

LÖGNER LÖGNER o LÖGNER. Ja det är DET som världen består utav!

Det är det som STYR denna jorden, folken vet inte vad som pågår!

GUD VET vad som pågår och HAN är ju inte ok med detta hemska!

HAN ser hela tiden Oligarkerna smida sina planer och göra människor

lurade och förtvivlade!

 

Jag tror att många skulle få hjälp med allt om de trodde att JESUS är den han ÄR! Mästaren, Gud själv, Frälsaren,——- HONOM skall vi lita på, han frälser och helar och tar hand om oss intill tidens ände. Han berättar för oss alla HUR han VILL att VI AGERAR!

 

SANNINGAR:

 

 

Matt 4:23Jesus vandrade omkring i hela Galileen, och han undervisade i deras synagogor och förkunnade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor bland folket.
Matt 4:24Ryktet om honom spred sig över hela Syrien, och man kom till honom med alla som led av olika sjukdomar och plågor – besatta, månadssjuka och lama – och han botade dem.
Matt 8:17för att det som var sagt genom profeten Jesaja skulle uppfyllas: Han tog på sig våra svagheter och bar våra sjukdomar.
Matt 9:35Jesus gick omkring i alla städerna och byarna, och han undervisade i deras synagogor och förkunnade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor.
Matt 10:1Jesus kallade till sig sina tolv lärjungar och gav dem makt att driva ut orena andar och att bota alla slags sjukdomar och krämpor.
Mark 1:34Han botade många som led av olika sjukdomar och drev ut många onda andar. Men han tillät dem inte att tala, eftersom de visste vem han var.
Luk 5:15Men ryktet om Jesus spreds ännu mer, och stora skaror samlades för att lyssna till honom och bli botade från sina sjukdomar.
Luk 6:18De hade kommit för att höra honom och bli botade från sina sjukdomar. Även de som plågades av orena andar blev botade.
Luk 7:21Just då botade Jesus många från sjukdomar, plågor och onda andar och gav många blinda synen tillbaka.
Ps 85:11Nåd och sanning ska mötas, rättfärdighet och frid ska kyssas.
Ps 85:12Sanning ska växa upp ur jorden och rättfärdighet blicka ner från himlen.
Ps 86:11Visa mig, Herre, din väg, jag vill vandra i din sanning. Ge mig ett odelat hjärta så att jag vördar ditt namn.

 

/Anji


Av Anji - 11 april 2023 00:28

 

Man får göra fel för att sedan ångra sig och gå rätt, Jesus

 

förlåter.

A friend shared some interesting articles on her page about a famous devotional. It's one that I used to read quite often until I felt a 'check' in my spirit. Was it what I needed to hear that day?...

 

 

Bibeln är Gud som talar till dig/oss.


No one is good enough

 

Världen består av så många orättfärdiga människor, och hur blir

 

 det då Jesus kommer, hur många finner han som älskar honom?

Gud har en plan för dig och mig

 

som vill gå den väg han pekar på. Lita på honom.

 

 

 

/Anji

Av Anji - 31 mars 2023 20:14

 

VAD KAN KALLAS FÖR KÄRLEK OCH VAD ÄR DET???

 

Det finns många olika slags kärlek,

 

känner du till det?  Guds kärlek är den största dock.!



Ord 7:18Kom, nu ska vi njuta av kärlek ända till morgonen, njuta tillsammans av kärlekens fröjder.
Ord 10:12Hat skapar gräl, kärlek skyler alla synder.
Ord 15:17Bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat.
Ord 17:9Den som skyler en synd främjar kärlek, den som ältar en sak skiljer vänner åt.
Ord 17:17En väns kärlek består alltid, en broder föds för att hjälpa i nöd.
Ord 26:23Som silverbeläggning på ett lerkärl är kärleksglödande läppar med ondska i hjärtat.
Ord 27:5Bättre öppen tillrättavisning än dold kärlek.

Sef 3:17Herren din Gud bor i dig, en hjälte som frälser. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel.”
Sak 8:17Tänk inte ut ont mot varandra i era hjärtan och ha inte kärlek till falska eder, för allt sådant hatar jag, säger Herren.
Matt 24:12och eftersom laglösheten ökar kommer kärleken att kallna hos de flesta.
Mark 10:21Jesus såg på honom med kärlek och sade: "Ett saknar du. Gå och sälj allt du äger och ge till de fattiga, så kommer du att ha en skatt i himlen. Kom sedan och följ mig."
Luk 1:78genom vår Guds barmhärtiga kärlek. Så ska en soluppgång från höjden besöka oss,
Luk 6:32Om ni älskar dem som älskar er, ska ni ha tack för det? Även syndare älskar dem som visar dem kärlek.


Joh 5:42Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.
Joh 13:35Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar."
Joh 15:9Så som Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek.
Joh 15:10Om ni håller mina bud blir ni kvar i min kärlek, liksom jag har hållit min Fars bud och är kvar i hans kärlek.


GUDS KÄRLEK ÄR ENORM, Se till att ni får den!!   

 

 

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 30 mars 2023 20:18


Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat världen. – Joh 16:33

Kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er. – 1 Pet 5:7

6 Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte,7 utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik.När han till det yttre hade blivit som en människa,8 ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden –döden på korset.9 Därför har Gud också upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn,✱10 för att i Jesu namn alla knän ska böjas,i himlen och på jorden och under jorden,11 och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herren,Gud Fadern till ära.

12 Därför, mina älskade, ni som alltid varit lydiga, inte bara när jag var hos er utan ännu mer nu när jag inte är hos er: arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, 13 för det är Gud som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja ska ske. 14 Gör allt utan att klaga och tveka 15 så att ni blir fläckfria och rena, Guds oskyldiga barn mitt i ett falskt och fördärvat släkte, där ni lyser som stjärnor i världen 16 när ni håller fast vid livets ord.Då blir ni en ära för mig på Kristi dag, att jag inte har kämpat förgäves eller arbetat förgäves. 17 Ja, även om mitt blod skulle utgjutas medan er tro bärs fram som ett offer är jag glad och gläds med er alla. 18 På samma sätt är ni glada och gläds med mig.



Love in Faith on Instagram: “She who kneels before God 🙋â€â™€ï¸ can stand anyone 🙌 We would be honored if you followed us @love.in.faith 💕 . . . . . . . #bibleverse…â€


/Anji

 

Tiderna är allvarliga, ta emot JESUS i ditt hjärta och du blir fri.

  

Av Anji - 17 mars 2023 19:29

 

 

 

HÄR KAN DU LÄSA om Kristendomens historia, se länk nedan:

 

 

Den kristna kyrkan av i dag, i alla dess olika former, har inte många likheter med den lilla förföljda grupp Jesustroende judar som för snart tvåtusen år sedan väntade i Jerusalem på att Messias skulle komma. "Kristendomens historia" redovisar den kristna församlingens utveckling till det som är dagens kristenhet.

 

Under seklernas lopp har naturligtvis otaliga händelser inträffat som format kristenheten och dess tro. För att en kronologi av detta slag ska bli överskådlig måste ett ganska strikt urval göras, vilket innebär att endast de viktigaste skeendena har kunnat tas med.

 

LÄS MER HÄR:

 

https://alltombibeln.se/kristendomenshistoria/index.htm

 

 

Läs om att bli en kristen: 

 

 https://midnattsropet.se/redaktionellt/omvandelsebudskapet/#more-8072

Omvändelsebudskapet

  202204Berno VidénLedare

 

 

/Anji

 

Av Anji - 15 mars 2023 18:18

 

Man frågar sig nog inte tillräckligt ofta varför människor mår dåligt. ALLA människor KAN inte alltid må bra. Det finns så oerhört många människor som LIDER så fruktansvärt av att må DÅLIGT.

 

Att må DÅLIGT betyder inte bara dåligt utan det betyder fruktansvärda omständigheter där någon gjort dem eller någon så illa att det knappast inte går att läka, och skulle det kunna läka så tar det otroligt LÅNG TID att REPARERA eller återställa eller få till någon slags ordning på allt som gör ont och som BLEV FEL. AV OLIKA ORSAKER som INTE människor VILL VETA så kan det bli galet i livet.

DEN SOM MÅR DÅLIGT behöver INTE vara sin egen ORSAK.

 

Den som mår dåligt kan vara så illa behandlad att det skulle vara fängelsestraff för den som åstadkommit den eller de fruktansvärda händelser som fått en människa till att inte vilja leva.

 

Känner du någon sådan person som fått hela sitt liv förstört på grund av familjeband som gått sönder eller på annat vis fått sin framtid o liv sönderslaget så förstår du mina ord här.

GUD är den som kan hela en människa fullständigt, antingen i livet eller i himmelen, det vet bara han eller de som gått igenom fasan att ha de erfarenheterna.

 

Bibeln:  

Job 3:10 för den stängde inte dörrarna till min moders liv och dolde inte olyckan för mina ögon.
Job 3:11 Varför fick jag inte dö vid födseln, förgås när jag kom ur min moders liv?
Job 3:20 Varför ges ljus åt den olycklige och liv åt plågade själar,
Job 3:23 Varför ges liv åt en man vars väg är dold, åt den som är instängd av Gud?
Job 3:24 Suckar har blivit mitt dagliga bröd, mina sorgerop strömmar som vatten,
Job 4:20 När morgon blivit kväll ligger de slagna, de går under för alltid utan att någon märker det.
Job 6:9 att Gud ville krossa mig, räcka ut sin hand och skära av mitt liv!

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards