Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Gud är god

Av Anji - 13 september 2022 22:07

Vittnesbörd av Bertil Fredriksson  /Från Tidningen Midnattsropet

Jag ska läsa ur 1 Korintierbrevet 15:

– Men det säger jag, bröder: kött och blod kan inte ärva Guds rike, och det förgängliga kan inte ärva det oförgängliga. Se, jag säger er en hemlighet: Vi ska inte alla insomna, men vi ska alla förvandlas, i ett nu, på ett ögonblick, vid den sista basunens ljud. Basunen ska ljuda och de döda ska uppstå odödliga, och vi ska förvandlas. Detta förgängliga måste kläs i oförgänglighet och detta dödliga kläs i odödlighet. Men när det förgängliga är klätt i oförgänglighet och det dödliga klätts i odödlighet, då uppfylls det ord som står skrivet: Döden är uppslukad i seger.Du död, var är din seger? Du död, var är din udd?Dödens udd är synden, och syndens makt kommer av lagen. Men Gud vare tack som ger oss segern genom vår Herre Jesus Kristus! Stå därför fasta och orubbliga, mina älskade bröder, och arbeta alltid hängivet för Herren. Ni vet ju att er möda i Herren inte är förgäves (1 Kor 15:50-58).

 

Tänk att vi ska bli förvandlade om vi lever kvar när Jesus kommer och den sista basunen ljuder. Då ska vi få nya kroppar. Du som har en skraltig kropp som jag, med krämpor, sockersjuka, pacemaker och allt möjligt. Vi ska bli förvandlade och få en ny härlighetskropp. Den kroppen är oförgänglig och kan lyftas upp. Den besegrar tyngdlagen, så när Jesus kommer på skyn så lyfts alla som har fått denna nya kropp, honom till mötes.

Jag var ute och affischerade häromdagen och kom till en sjö där det fanns en stor och fin anslagstavla.

Men det stod att den bara var avsedd för det som handlar om fiske. Då kom det två fiskare som var där och sa att ”här får du inte affischera, det är ju bara till för det här med fisket”. Jag svarade att jag är ute på fiske, och att det handlar om människofiske. ”Så jag försöker få er att nappa”, sa jag och fick vittna för dem. Den ena berättade att han var bonde, och vårt samtal leddes in på det här med sådd och skörd. Det öppnade för vittnesbördet, och jag fick berätta för dem att vi väntar på att Jesus ska komma.

 

 

De undrade hur det kan vara en sådan oro i världen, det här med kriget i Ukraina och allt möjligt. Jag sa åt dem att det står i bibeln att det är ett tidstecken, att det ska bli krig och att vi ska få höra rykten om krig, på den ena orten efter den andra. Så det här är bara början. Det kommer att fortsätta Även jordbävningar och det här med miljöförstöring. Allt det vi möter idag är tidstecken. Det står i min bibel att innan Jesus kommer så ska det vara på det viset.

 

Så när den sista basunen ljuder och vi ska förvandlas, ja det står här att det ska ske i ett ögonblick. I ett nu vid den sista basunens ljud. Det är ett mysterium. Det går inte att förklara hur den här förvandlingen ska äga rum, men så mycket vet vi att kött och blod kan inte ärva Guds rike. Därför måste vi få nya kroppar som besegrar tyngdlagen, så att vi kan lyftas Herren till mötes i förvandlade kroppar och möta honom på skyarna.

 

Jag var och beställde blommor i en blomsterhandel nära Bällsta för några år sedan. Då ville jag att de skulle texta ett kort som man brukar sätta på blommorna:Vi möts på skyarna. Då sa flickan som jobbade där: Ska du ut och flyga? Ja det ska vi. Hon tänkte väl att det är ju nära Bromma flygplats och hon hade aldrig hört uttrycket tidigare. Det var ingen som hade beställt ett sånt kort att sätta på blommorna. Men då fick jag vittna för henne också om att Jesus kommer och då ska vi ut och flyga.

 

Så vi möts på skyarna, vänner!

 

******************************************

Läs gärna Midnattsropet.se   där får du reda på mer om tro på JESUS. Tiden är kort.

 

/Anji

 

Av Anji - 27 januari 2022 01:33

 

LYSSNAR DU PÅ GUD???

 

*När människan lyssnar talar Gud*. Gud är Gud, både i GT och i NT. Samme Gud har gett oss buden att hålla, förr som nu.  Buden är direkta befallningar från Gud och kräver total lydnad. se t ex 2 Mos 24:10-11 Syftet bakom buden är evigt och bör vägleda oss. Jesus följde dessa lagar och vill låta oss veta vad de betyder och hur vi ska följa dem.Det finns tre slag av föreskrifter: Ceremoniella, sociala och moraliska. Gud har satt en viss standard för oss och inte i något avseende uppfyller de flesta människor hans vilja. Gud talar men människan vill inte lyssna. Hade man lyssnat och velat lyda hade det sett annorlunda ut från början. 

*

Välsignelse, om ni lyssnar till HERRENS, er Guds, bud som jag i dag ger er, 
*
 
och förbannelse om ni inte lyssnar till HERRENS, er Guds, bud, utan viker av ifrån den väg jag i dag befaller er att gå och följer andra gudar som ni inte känner. 
*
 
när du lyssnar till HERRENS, din Guds, röst, så att du håller alla hans bud som jag i dag ger dig och gör det som är rätt i HERRENS, din Guds, ögon.
*
 
Och alla dessa välsignelser skall komma över dig och nå fram till dig, när du lyssnar till HERRENS, din Guds, röst.
*

     

genom att du älskar HERREN, din Gud, och lyssnar till hans röst och håller dig till honom. Ty detta betyder liv och lång levnad för dig, så att du får bo i det land som HERREN med ed har lovat att ge dina fäder, Abraham, Isak och Jakob.  
 
Den som inte vill veta av fostran föraktar sitt liv, den som lyssnar till tillrättavisning får förstånd.
*
Du har sett mycket, men inte tagit vara på det, fastän öronen är öppna, lyssnar ingen. 
*
 
Du skall tala mina ord till dem vare sig de lyssnar eller inte, ty de är upproriska. *
*
 
Han sade: “Säg hellre: Saliga är de som lyssnar till Guds ord och bevarar det.”        
*
 
Abraham sade till honom: Lyssnar de inte till Mose och profeterna, kommer de inte heller att bli övertygade ens om någon uppstår från de döda.”
*
 
Den som är av Gud lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte är av Gud.”
*
Skulle då inte Gud skaffa rätt åt sina utvalda, som ropar till honom dag och natt, då han ju lyssnar tåligt till dem?    
*   
Mina får lyssnar till min röst, och jag känner dem, och de följer mig.
*
Han som ger er Anden och gör underverk bland er, gör han det för att ni håller lagen eller för att ni lyssnar i tro, liksom Abraham?
*
 
Ge akt på dig själv och på din undervisning, och håll troget ut med den. När du gör det, frälser du både dig själv och dem som lyssnar på dig.
*
 
Vi tillhör Gud. Den som känner Gud lyssnar till oss, den som inte är av Gud lyssnar inte till oss. Det är så vi känner igen sanningens Ande och villfarelsens ande.        
*
 
Salig är den som läser upp och saliga är de som lyssnar till profetians ord och tar vara på det som är skrivet i den. Ty tiden är nära.
 
/Anji
 
 
Av Anji - 4 januari 2022 17:39


Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}   


Jag har inte kunnat lägga in inlägg här på tre dagar, märkligt att inte kunna komma in på sidan!!

 

Ps 69:4Jag har ropat mig trött, min strupe är hes, min blick är matt av väntan på Gud.
Ord 10:28De rättfärdigas väntan leder till glädje, de gudlösas hopp blir till intet.
Ord 13:12Utdragen väntan tär på hjärtat, uppfylld önskan är ett livets träd.
Luk 3:15Folket gick där i förväntan, och alla undrade i sina hjärtan om inte Johannes kunde vara Messias.
Luk 21:26Människor ska tappa andan av skräck i väntan på det som ska drabba världen, för himlens makter ska skakas.
Heb 6:15Så fick Abraham efter tålmodig väntan vad Gud hade lovat.
Heb 10:27utan bara en fruktansvärd väntan på domen och en rasande eld som ska förtära motståndarna.
Job 35:14Även när du säger att du inte ser honom ligger din sak inför honom, och du bör vänta på honom.
Ps 37:7Var stilla inför Herren och vänta på honom. Gräm dig inte över den som har framgång, som gör upp onda planer. ה He
Ord 20:22Säg inte: ”Jag ska löna ont med ont!” Vänta på Herren, han ska hjälpa dig.
Jes 8:17Jag ska vänta på Herren, som döljer sitt ansikte för Jakobs hus, och hoppas på honom.
Hosea 12:7Så vänd om till din Gud, håll fast vid kärlek och rätt och vänta ständigt på din Gud.
Hab 2:3för synen väntar ännu på sin tid. Han skyndar mot slutet och sviker inte. Om han dröjer, så vänta på honom, för han kommer helt visst, han uteblir inte.
2 Tim 1:1Från Paulus, genom Guds vilja Kristi Jesu apostel, sänd att förkunna löftet om liv i Kristus Jesus.
Heb 10:36Ni behöver uthållighet för att göra Guds vilja och få vad han har lovat.
1 Pet 2:15Det är Guds vilja att ni genom att göra gott ska tysta munnen på oförståndiga och okunniga människor.
1 Pet 3:17Det är bättre att lida för goda gärningar, om det skulle vara Guds vilja, än för onda gärningar.
1 Pet 4:2så att han resten av tiden här i sin kropp inte längre lever efter människors begär utan efter Guds vilja.
1 Pet 4:19Därför ska de som får lida efter Guds vilja anförtro sina själar åt sin trofaste Skapare och göra det som är gott.
1 Joh 2:17Och världen och dess begär förgår, men den som gör Guds vilja består för evigt.


SE! Bibelorden är sanna och de är till OSS ALLA som VILL GÖRA GUDS VILJA! Vill DU?

 

/Anji


Av Anji - 15 december 2021 22:35



Man kan fråga sig! Det är allvar att få en tro som bär ända hem till himmelen!

 

PÅ VEM TROR MAN?

 

 

 


 

Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}


God Will Protect You From All Evil | A Blessed Morning Prayer To Start Your Day! - YouTube






Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}




/ANJI

Av Anji - 30 oktober 2021 23:29

 

 

 

Gud ger mera nåd, när vår börda blir större. När arbetet växer, mer kraft han beter. Vid ökade trångmål hans kärlek fördubblas. När prövningar möta, sin frid han oss ger.

 

Guds kärlek är gränslös, hans nåd är oändlig, Hans kraft ingen människa utforskat än, Ty av sina väldiga, eviga skatter han giver och giver och giver igen.

 

När allt vad vi äga av mod synes svika, När kraften är tömd, fast ej dagen är slut, När vi ha förbrukat var tillgång vi äga, Vår Fader har endast begynt att ge ut.

 

O Herre, för dig vill jag öppna mitt hjärta, I tro ta emot av de skatter du ger Och sedan ge ut, ty ju mera jag giver, Dess mer strömmar kärlek från dig till mig ner.

 

/Annie J F/

 

 

/Anji



Av Anji - 27 oktober 2021 23:26

 

Allt har sin tid /Predikaren

31

Allt har sin tid,

det finns en tid för allt som sker under himlen:2

en tid för födelse, en tid för död,

en tid att plantera, en tid att rycka upp,3

en tid att dräpa, en tid att läka,

en tid att riva ner, en tid att bygga upp,4

en tid att gråta, en tid att le,

en tid att sörja, en tid att dansa,5

en tid att kasta stenar, en tid att samla stenar,

en tid att ta i famn, en tid att avstå från famntag,6

en tid att skaffa, en tid att mista,

en tid att spara, en tid att kasta,7

en tid att riva sönder, en tid att sy ihop,

en tid att tiga, en tid att tala,8

en tid att älska, en tid att hata,

en tid för krig, en tid för fred.39

Vad får då den strävsamme ut av all sin möda? 10

Jag har sett vilket arbete Gud har lagt på människan. 11

Allt vad Gud har gjort är skönt i rätta stunden. Han låter människor urskilja ett sammanhang, men aldrig kan de fatta Guds verk från början till slut. 12

Jag insåg att för människan finns ingenting gott utom att glädja sig och njuta livets goda. 13

Att äta och dricka och finna glädje mitt i all sin möda – det är en gåva från Gud.314

Jag vet att vad Gud gör består för alltid,

ingen kan lägga något därtill,

ingen kan dra något därifrån.

Så handlar Gud för att man skall bäva inför honom.15

Det som är har redan varit,

det som kommer har redan funnits.

Gud letar åter fram det flydda.

 

/Anji

 

Av Anji - 20 oktober 2021 00:02

Proverbs 16:3 Inspirational Image

  • Ordspråksboken 16:3
  • Anförtro dina verk åt Herren,
  • så har dina planer framgång.     /  Fråga Gud, be Gud, och lita på Gud

 

/Anji


Av Anji - 16 oktober 2021 00:08

GUD GER MÅNGA GODA GÅVOR TILL OSS!


Ef 2:8Av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva. Guds gåva är det,
Ef 3:7Detta evangelium har jag blivit satt att tjäna med den gåva och nåd som Gud har gett mig genom sin mäktiga kraft.
Ef 4:7Men var och en av oss har fått nåden så som Kristus fördelade gåvan.
Ef 5:2Och lev i kärlek, så som Kristus har älskat oss och utgett sig själv för oss som en offergåva, ett väldoftande offer åt Gud.
Fil 4:17Inte så att jag söker själva gåvan, utan vad jag söker är att ni ska få en riklig frukt av gåvan ni ger.
Fil 4:18Jag har fått allt och det i överflöd. Jag har mer än nog när jag nu genom Epafroditus har fått er gåva – en ljuvlig doft, ett välbehagligt offer som Gud tar emot med glädje.
1 Tim 4:14Försumma inte nådegåvan i dig, den som du fick genom profetord när de äldste lade händerna på dig.
2 Tim 1:6Därför påminner jag dig: låt Guds nådegåva flamma upp igen, den som finns i dig genom min handpåläggning.
Heb 6:4De som en gång har tagit emot ljuset och smakat den himmelska gåvan, fått del av den helige Ande
Jakob 1:17Allt det goda vi får och varje fullkomlig gåva är från ovan. Det kommer ner från ljusens Far, som inte förändras eller växlar mellan ljus och mörker.
1 Pet 4:10Tjäna varandra, var och en med den nådegåva han har fått, som goda förvaltare av Guds mångfaldiga nåd.

Matt 5:23Därför, om du bär fram din gåva till altaret och där kommer ihåg att din broder har något emot dig,
Matt 5:24så lämna din gåva framför altaret och gå först och försona dig med din broder. Kom sedan och bär fram din gåva.
Matt 6:2När du ger en gåva ska du inte basunera ut det, så som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna för att bli ärade av människor. Jag säger er sanningen: De har fått ut sin lön.
Matt 6:3Nej, när du ger en gåva, låt inte din vänstra hand veta vad den högra gör.
Matt 6:4Då ges din gåva i det fördolda, och då ska din Far, som ser i det fördolda, belöna dig.
Matt 8:4Jesus sade till honom: "Se till att du inte berättar det för någon. Gå i stället och visa dig för prästen och bär fram den offergåva som Mose har föreskrivit. Det blir ett vittnesbörd för dem."
Matt 10:8Bota sjuka, uppväck döda, gör spetälska rena och driv ut onda andar. Det ni har fått som gåva ska ni ge som gåva.


/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards