Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Gospel

Av Anji - 11 april 2023 00:28

 

Man får göra fel för att sedan ångra sig och gå rätt, Jesus

 

förlåter.

A friend shared some interesting articles on her page about a famous devotional. It's one that I used to read quite often until I felt a 'check' in my spirit. Was it what I needed to hear that day?...

 

 

Bibeln är Gud som talar till dig/oss.


No one is good enough

 

Världen består av så många orättfärdiga människor, och hur blir

 

 det då Jesus kommer, hur många finner han som älskar honom?

Gud har en plan för dig och mig

 

som vill gå den väg han pekar på. Lita på honom.

 

 

 

/Anji

Av Anji - 7 april 2023 19:56

 

 

 

Historia:  /Påsk

 

Jesus, som snart skulle offras som ett lamm, åt den traditionella nattvardsmåltiden tillsammans med lärjungarna i ett stort rum i övervåningen i ett hus i Jerusalem. Måltiden bestod av vin och bröd. Denna händelse är ursprunget till nattvardsfirandet…Efter måltiden gick man ut till Getsemane på Oljeberget.

 

Jesus var ej upprorisk mot Faderns vilja, men han bad att få slippa det som skulle komma att ske. Bönen han bad visar hur fruktansvärt han lider. Och då kommer min fråga; KAN vi verkligen någonsin förstå hans lidande? Nej jag tror inte att vi till fullo kan göra det.

 

Jesus tog vår synd på sig, för att skydda oss från lidande och för att vi inte ska behöva vara skilda från Gud.

 

 

Liksom förräderiet mot Jesus kan vi läsa om många liknande förräderier i bibeln,  men inget så hemskt som det Jesus fick lida:  Kain, Delila, Absalom och David, Jehu och Joram, Joas, och: JUDAS förråde JESUS KRISTUS.

 

 

Jesu sista sju ord på korset:  *Far, förlåt dessa människor, för de vet inte vad de gör.* /Luk 23:34

*Jag försäkrar dig att redan idag ska du vara med mig i paradiset.* /Luk 23:43

 

 

*Vänd till sin mor, Maria, och till Johannes, sa han: ”Han ska nu vara din son. Hon är din mor.” / Joh 19:26-27

*Min Gud, min Gud, varför har du övergett mig?* / Matt 27:46; Mark 15:34

”Jag är törstig.” /Joh 19:28

*Det är fullbordat.* / Joh 19:30

*Far, till dig lämnar jag min ande.* / Luk 23:46   Läs bibelställena.

 

 

Dessa ord bevisar både hans mänsklighet och hans gudomlighet. De avslöjar också vad Jesus fick gå igenom för att vi skulle få förlåtelse.  Se också Heb 9:1-14; 10:19-22!

 

/Anji      

Av Anji - 6 april 2023 20:03

Sanningar:

 

Nu: Skärtorsdag. /Påsk. Det enda man kan s a s fira är Jesu död och uppståndelse.

 

Långfredag/Påsk

 

 

Jesus gav sitt liv på påsken för så länge sedan.

 

Hans löfte  till människorna håller än: TRO på mig och jag skall

ge dig evigt liv.

 

Påsken stundar… vad vet man egentligen nu för tiden? Repetition av Allan Svensson´s text, m m


Så älskade Gud världen att han utgav sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv*. – Johannes kapitel 3 vers 16.   Resten, de som inte tror, de får inget evigt liv i himmelen med Jesus. De hamnar på ett annat ställe efter döden och Jesus säger själv att det stället heter helvetet, och det finns alltså olika val man kan göra i livet. Till exempel kan man ta till sig och undersöka om Jesus verkligen finns. Hur gör man det då? Man frågar honom och man får svar, och man kan läsa i bibeln där det står att han finns nu och kommer tillbaka.Denna smutsiga, fula världen håller på att förinta sig själv redan nu och värre blir det, det ser man tydligt.

 

Jesus lever

Ja det är verkligen så att man fått ”lära sig” felaktigheter. Varför har det varit så svårt för människor att berätta sanningen om det viktigaste i livet? Här nedan kommer en repetition av våra ”helgdagar”, som många tycker man MÅSTE fira…och på vilket sätt firar man? och till vems ära? och varför blir man lurad av dem som skulle vetat bättre? och Skall man verkligen fira så? Nej.

 

 

Firande av helgdagar

De stora helgdagarna, Jul, Påsk och Pingst firas inte i enlighet med Bibelns ord.

Det står ingenting om julfirande i Bibeln. Ingen vet varken vilken dag eller månad Jesus blev född. Och inget bibelord ger någon antydan om att de första kristna firade Jesu födelsedag som en helgdag.

Det mesta av julfirandet är sådant som inte alls har något med Jesu födelsedag att göra. Som julgran, julgris, Lucia, julbord, julskinka, tomten och en massa löjliga julsånger.


***

Påsken firar man som en högtid, men den har blivit förvrängd till oigenkännlighet.

 

Att Jesus blev korsfäst på en fredag, det är en kyrklig lögn. Jesus blev korsfäst på Påskdagen, och den var på en onsdag. Det var på kvällen som Jesu kropp blev lagd i graven. ”Det var nu tillredelsedag (det är dagen före sabbaten), och det hade blivit afton.” Mark. 15:42. Torsdagen var sabbat. Det var nämligen en stor sabbatsdag. Joh. 19:31.

 

Jesu kropp låg i graven i tre dagar och tre nätter, 72 timmar.

 

Matt. 12:40. Torsdag, fredag och lördag. Lördagen var alltså den tredje dagen som Jesu kropp låg i graven.

 

Och Jesus sa själv att han skulle uppstå på tredje dagen. Matt. 16:21, 17:23, 20:19. Jesus måste alltså ha uppstått på lördagskvällen. Om vi räknar från onsdagens kväll och 72 timmar framåt, så kommer vi till lördagens kväll.

 

Vad har påskägg, påskris och påsk-kärringar med påsken att göra? /Allan Svensson, förkunnare, död sedan länge, men var en mycket skärpt man.

 

***

/Anji

 

 

 

 

 


Av Anji - 2 april 2023 14:14


Gud visar DIG Vägen!   OM DU vill!





Luk 22:28 Det är ni som har stått vid min sida under mina prövningar,….

 

Apg 20:19 Jag har tjänat Herren i all ödmjukhet, under tårar och prövningar som mötte mig genom judarnas intriger.

 

2 Kor 8:2 Trots deras många hårda prövningar har ändå deras översvallande glädje och deras djupa fattigdom gjort dem överflödande rika på uppriktig hängivenhet.

 

Jakob 1:2 Räkna det som ren glädje, mina bröder, när ni råkar ut för olika slags prövningar.

 

1 Pet 1:6 Var därför glada, även om ni nu en liten tid måste utstå olika prövningar.

 

Jes 60:20 Din sol ska inte mer gå ner, din måne inte mer avta, för Herren ska vara ditt eviga ljus och dina sorgedagar ska vara slut.

 

Job 10:15 Ve mig om jag är skyldig! Men är jag oskyldig kan jag ändå inte lyfta mitt huvud, för jag fylls av skam och ser mitt lidande.

 

Job 20:22 Mitt i sitt överflöd ska han drabbas av nöd, lidande av alla slag ska möta honom.

 

Job 36:15 Genom lidandet vill han rädda den som lider och genom nöden öppna hans öra.

 

Job 36:21 Akta dig, vänd dig inte till ondskan, som du valt i stället för lidande. / I Job´s bok finns förklaringar om att Job´s s k vänner hade fel i sina anklagelser).

 

 

/Anji

Av Anji - 31 mars 2023 20:14

 

VAD KAN KALLAS FÖR KÄRLEK OCH VAD ÄR DET???

 

Det finns många olika slags kärlek,

 

känner du till det?  Guds kärlek är den största dock.!



Ord 7:18Kom, nu ska vi njuta av kärlek ända till morgonen, njuta tillsammans av kärlekens fröjder.
Ord 10:12Hat skapar gräl, kärlek skyler alla synder.
Ord 15:17Bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat.
Ord 17:9Den som skyler en synd främjar kärlek, den som ältar en sak skiljer vänner åt.
Ord 17:17En väns kärlek består alltid, en broder föds för att hjälpa i nöd.
Ord 26:23Som silverbeläggning på ett lerkärl är kärleksglödande läppar med ondska i hjärtat.
Ord 27:5Bättre öppen tillrättavisning än dold kärlek.

Sef 3:17Herren din Gud bor i dig, en hjälte som frälser. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel.”
Sak 8:17Tänk inte ut ont mot varandra i era hjärtan och ha inte kärlek till falska eder, för allt sådant hatar jag, säger Herren.
Matt 24:12och eftersom laglösheten ökar kommer kärleken att kallna hos de flesta.
Mark 10:21Jesus såg på honom med kärlek och sade: "Ett saknar du. Gå och sälj allt du äger och ge till de fattiga, så kommer du att ha en skatt i himlen. Kom sedan och följ mig."
Luk 1:78genom vår Guds barmhärtiga kärlek. Så ska en soluppgång från höjden besöka oss,
Luk 6:32Om ni älskar dem som älskar er, ska ni ha tack för det? Även syndare älskar dem som visar dem kärlek.


Joh 5:42Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.
Joh 13:35Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar."
Joh 15:9Så som Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek.
Joh 15:10Om ni håller mina bud blir ni kvar i min kärlek, liksom jag har hållit min Fars bud och är kvar i hans kärlek.


GUDS KÄRLEK ÄR ENORM, Se till att ni får den!!   

 

 

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 30 mars 2023 20:18


Detta har jag sagt er för att ni skall ha frid i mig. I världen får ni lida, men var inte oroliga, jag har besegrat världen. – Joh 16:33

Kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er. – 1 Pet 5:7

6 Han var till i Guds gestalt men räknade inte jämlikheten med Gud som segerbyte,7 utan utgav sig själv och tog en tjänares gestalt och blev människan lik.När han till det yttre hade blivit som en människa,8 ödmjukade han sig och blev lydig ända till döden –döden på korset.9 Därför har Gud också upphöjt honom över allting och gett honom namnet över alla namn,✱10 för att i Jesu namn alla knän ska böjas,i himlen och på jorden och under jorden,11 och alla tungor bekänna att Jesus Kristus är Herren,Gud Fadern till ära.

12 Därför, mina älskade, ni som alltid varit lydiga, inte bara när jag var hos er utan ännu mer nu när jag inte är hos er: arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, 13 för det är Gud som verkar i er, både vilja och gärning, för att hans goda vilja ska ske. 14 Gör allt utan att klaga och tveka 15 så att ni blir fläckfria och rena, Guds oskyldiga barn mitt i ett falskt och fördärvat släkte, där ni lyser som stjärnor i världen 16 när ni håller fast vid livets ord.Då blir ni en ära för mig på Kristi dag, att jag inte har kämpat förgäves eller arbetat förgäves. 17 Ja, även om mitt blod skulle utgjutas medan er tro bärs fram som ett offer är jag glad och gläds med er alla. 18 På samma sätt är ni glada och gläds med mig.



Love in Faith on Instagram: “She who kneels before God 🙋â€â™€ï¸ can stand anyone 🙌 We would be honored if you followed us @love.in.faith 💕 . . . . . . . #bibleverse…â€


/Anji

 

Tiderna är allvarliga, ta emot JESUS i ditt hjärta och du blir fri.

  

Av Anji - 22 mars 2023 22:40



”Från honom kommer mitt hopp.” Ps 62: 6.


MER av Guds härlighet! VILL DU HA DET? Låt den helige Ande vara med dig varje stund! Vakna upp och lev i Jesu ord.

 

Det finns stora svårigheter och det kommer flera, MEN för den som har Gud med sig, d v s den som tror honom om allt gott och om ALL hjälp— den behöver inte vara rädd.

 

 

/Anji

 

Av Anji - 1 mars 2023 22:55


Religiositet är inte bra,

 


men en ÄKTA och fungerande

 

TRO är det bästa!

 

Paulus’ andra brev till korintierna

4 Kapitlet

1

Därför, då vi nu, genom den barmhärtighet som har vederfarits oss, hava detta ämbete, så fälla vi icke modet.

2

Nej, vi hava frånsagt oss allt skamligt hemlighetsväsen och gå icke illfundigt till väga, ej heller förfalska vi Guds ord, utan framlägga öppet sanningen och anbefalla oss så, inför Gud, hos var människas samvete.

3

Och om vårt evangelium nu verkligen är bortskymt av ett täckelse, så finnes det täckelset hos dem som gå förlorade.

4

Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud så förblindat, att de icke se det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet.

5

Vi predika ju icke oss själva, utan Kristus Jesus såsom Herre, och oss såsom tjänare åt eder, för Jesu skull.

6

Ty den Gud som sade: »Ljus skall lysa fram ur mörkret», han är den som har låtit ljus gå upp i våra hjärtan, för att kunskapen om Guds härlighet, som strålar fram i Kristi ansikte, skall kunna sprida sitt sken.

7

Men denna skatt hava vi i lerkärl, för att den översvinnliga kraften skall befinnas vara Guds och icke något som kommer från oss.

8

Vi äro på allt sätt i trångmål, dock icke utan utväg; vi äro rådvilla, dock icke rådlösa;

9

vi äro förföljda, dock icke givna till spillo; vi äro slagna till marken, dock icke förlorade.

10

Alltid bära vi Jesu dödsmärken på vår kropp, för att också Jesu liv skall bliva uppenbarat i vår kropp.

11

Ja, ännu medan vi leva, överlämnas vi för Jesu skull beständigt åt döden, på det att ock Jesu liv må bliva uppenbarat i vårt dödliga kött.

12

Så utför nu döden sitt verk i oss, men i eder verkar livet.

13

Men såsom det är skrivet: »Jag tror, därför talar jag ock», så tro också vi, eftersom vi hava samma trons Ande; därför tala vi ock,

14

ty vi veta att han som uppväckte Herren Jesus, han skall ock uppväcka oss med Jesus och ställa oss inför sig tillsammans med eder.

15

Allt sker nämligen för eder skull, på det att nåden, genom att komma allt flera till del, må bliva så mycket större och verka en allt mer överflödande tacksägelse, Gud till ära.

16

Därför fälla vi icke modet; om ock vår utvärtes människa förgås, så förnyas likväl vår invärtes människa dag efter dag.

17

Ty vår bedrövelse, som varar ett ögonblick och väger föga, bereder åt oss, i översvinnligen rikt mått, en härlighet som väger översvinnligen tungt och varar i evighet —

18

åt oss som icke hava till ögonmärke de ting som synas, utan dem som icke synas; ty de ting som synas, de vara allenast en tid, med de som icke synas, de vara i evighet.

 

*

 

Frälsning är till för ALLA!


 

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards