Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin orättfärdighet

Av Anji - 5 januari 2022 12:39

https://newsvoice.se/2022/01/auktoriteter-och-masspsykos/

 

Harriet LarssonHarriet Larsson

 

OPINION. När svartmålning, demonisering och utstötning ur samhället av icke vaccinerade personer haglar i både i makthavarnas medier och på sociala plattformar, kommer undertecknad att tänka på både Jesuiternas valspråk ”Inte tänka bara blint lyda, när en överordnad befaller” och Stanley Milgrams berömda lydnadsexperiment.

 

Text: Harriet Larsson (Harriets Blogg), Linköping

 

Stanley Milgram var forskare och psykolog vid Yale Universitet, som 1963 beskrev sina försök, där han mätte personers vilja att lyda en auktoritet som beordrar personen att utföra smärtsamma handlingar på en individ, som han eller hon normalt inte skulle utföra.

Resultaten var skrämmande, eftersom Milgram konstaterade att endast 20 % hade förmåga att stå emot en auktoritets order. Senare publicerades boken: ”Lydnad och auktoritet – experimentssituationer, resultat och utvärdering”.

 

Skrämmande är att det endast 20 % av oss står emot auktoriteter och masspsykos och skrapar vi på den korrekta ytan så finns det en liten sadist i flertalet av oss.

 

Trots alla pandemilagar, så är all vaccinering frivillig. Att då hota med utebliven eller betalbelagd sjukvård, begravningskostnad, uppsägning från jobb, människojakt med kartläggning och tom fängelse, då rör vi oss mot avhumanisering och det lika människovärdet riskerar att gå i kras, med undantag av ekonomiska migranters, som varken behöver testas eller inneha vaccinpass.

 

Vaccinet har av politiska makthavare och läkemedelsbolagen förvandlats till en helig graal, som alla måste ta för att får stopp på smitta med mutationer från Covid-19, trots att det troligen är tvärtom.

 

Tyvärr är det en sanning med stor variation, eftersom även fullvaccinerade både kan smitta och smittas. Vilken grupp som är farligast diskuteras bland experter och forskare. Ett viktigt hjälpmedel är ofullständiga och opålitliga PCR tester, som förvandlat Covid-19 till en testpandemi. WHO var tidigt ute, redan under 2009 beslöt man att ändra definition av en pandemi till antal smittade i stället för som tidigare antal döda.

 

Den senaste varianten omikron drabbar friska individer enbart med lätta influensa symptom. Då borde flockimmunitet eftersträvas i stället för booster sprutor, eftersom naturlig immunitet har betydligt längre skyddseffekt än från de olika vaccinerna. Dessa snabbframtagna och nödgodkända mRNA vacciner är inte vaccin i egentlig mening, utan genetiska medicinska experiment. Där okontrollerad produktion av spikeprotein kan sättas i gång mot nya virus, samtidigt som vårt naturliga immunförsvar försvagas. Big buisness således för Big Pharma.

Massvaccineringen har skapat ett evolutionärt tryck som frambringar ständigt nya virusvarianter, vilket kräver ytterligare vaccinationer” skriver läkaren Sebastian Rushworth i sin nyligen uppdaterade bok Varför det mesta du vet om Covid-19 är fel.Samma budskap ger läkaren Angeligue Coetzee, som upptäckte omikron varianten i Sydafrika. Hon anser att världen överreagerar med sina drakoniska lock down åtgärder och önskar att vi nu tog chansen till naturligt och mer bestående immunitet (Aftonbladet 30 nov 2021).

 

När till och med mRNA teknikens uppfinnare Robert Malone är kritisk mot massvaccinationer inte minst av barn, bortsett från sköra grupper, då borde allmänheten vakna och inse att något är fel. Likaså att läkemedelsbolagen har friskrivit sig från alla framtida biverkningar och vaccindöd, vars eventuella ersättningar snabbt vältrades över på oss skattebetalare.

Mönstret känns igen från tidigare bankkriser, där bankerna tog vinsterna och skattebetalarna förlusterna. Malones uttalande att vaccinet orsakar mer skada än det hjälper fick Twitter att stänga av honom, för att inte rädslan och sadismen mot ovaccinerade skall avta.

 

Att lydiga belönas och olydiga straffas har alltid varit förtryckares redskap, som pågår i hela världen i dag. Makthavare vill behålla sin kontrollmakt över oss och Big Pharma sin oanständiga profit, eftersom denna troligt iscensatta pandemi är dörröppnaren mot NWO.

 

Text: Harriet Larsson (Harriets Blogg), Linköping

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 4 november 2021 19:20

 

https://www.vaken.se/nya-zeeland-och-australien-tar-taten-som-vaccinpolisstater/

 

 

Nya Zeeland kräver att lärare och vårdanställda ska vara fullvaccinerade senast den 1:a januari 2022. I Australien varnar medborgare för att regeringsvåldet mot de som inte vaccinerar sig nått nya nivåer. Det ryktas till och med om militära övningar mot de ovaccinerade.

Nya Zeeland

Cirka 2,38 miljoner nyazeeländare hade mitten på oktober hittills blivit helt vaccinerade motsvarande cirka 57% av befolkningen. Regeringen i ledning av premiärminister Jacinda Ardern har meddelat att lockdown kommer att avslutas först när 90% av befolkningen är vaccinerad.

Arbetstagare inom hälso- och vårdsektorn måste vara helt vaccinerade senast den 1 december 2021, medan skol- och förskolepersonal måste ha fått sina två doser senast den 1 januari 2022, uppger Chris Hipkins, ansvarig för regeringens respons-team mot Covid-19.

Besluten har lett till att många inom vården nu lämnar landet berättar en svensk läkare, verksam i Nya Zeeland, en läkare som valt att återvända till Sverige som ett bättre och mer fritt alternativ.

Läs mer på newsvoice.se

 

/Anji

 

Av Anji - 6 juli 2021 23:21


 

Jon-Are Pedersen skriver:

 

https://theholyremnant.blogspot.com/2019/10/onda-andar-och-andig-krigforing.html

 

I en grupp på FB läste jag den här ledsamma frågan:
Har jag andlig krigsföring? Vaknar av mardrömmar o efter rivsår o blåmärken på kroppen, kalla vindar blåser konstant i lägenheten fast allt är stängt
Och jag kommer tänka på Hos. 4:6 som säger:
Mitt folk går under i brist på kunskap.
Jag var tvungen att fråga hur personen kom till tro på Jesus: ”Berätta hur du kom till tro.”
 
Jag är av den övertygelsen att ingen pånyttfödd troende kan vara besatt av onda andar. Jag tror däremot att onda andar kan ansätta och plåga även en pånyttfödd troende.
  
Ta på dig Guds vapenrustning. (Läs om vapenrustningen) Och det är inte vad du tror det är. Ge inte djävulen något utrymme. Här menar många det betyder: ockulta föremål, gamla synder, släktförbannelser etc., men det handlar om hjärtats renhet. Men du räds djävulen, och ger honom makt över ditt liv.
 
Du blev frälst genom att omvända dig från ditt gamla liv till Gud. Du blev frälst genom tron på Jesu gärningar på korset. Din tro ska även efter frälsningen grundas på Kristi gärningar på korset: Han led för dina synder, bar ditt straff, avväpnade Satan och hans makter, ställde dem på skam inför alla och gav dig frid med Gud.
 
Inga formler eller metoder hjälper. Du behöver ta till dig vad Gud har sagt i sitt ord. Bara det kan ge dig frid och trygghet.
 
Guds Ord säger: Vandra i Anden, så ska ni inte göra vad köttet har begär till, och när vi vandrar i Anden har Satan ingen makt över oss. Trolldom och häxkonst tillhör köttets gärningar och för att slippa konstanta attacker av Satan behöver vi leva och vandra i Anden.
 
Vad är det att vandra i Anden? Det är att leva efter Guds ord och det ljus Guds Ande gett oss. Det är att höra och göra vad Jesus säger. Det är att tänka på det som är där ovan, och inte på det som tillhör den här världen. Det är att hålla sig till Herren och ha gemenskap med Honom, för till det är vi kallade.
 
När du kom till tro på Jesus Kristus, blev du en ny skapelse och det gamla är förgånget, säger 2 Kor. 5:17. Och Paulus säger: Se, ALLT har blivit nytt. Men vad betyder det? SE, FÄST DIN BLICK PÅ, SE PÅ JESUS, SÖK DET SOM ÄR DÄR OVAN. Se på den nya skapelsen. Men istället vill vi se på vår gamla skapelse, vilka synder vi har gjort, misstag, felaktigt beteende, vad andra sagt om oss, vad andra gjort mot oss.
 
Om du kommit till tro på Jesus och döpt dig till honom, så har du begravt din gamla människa. Varför gräva upp den döda igen? Säger inte Bibeln att dina synder är så långt borta som öster är från väster? (Ps. 103:12). Hade Gud sagt: Dina synder är så långt borta som norr är från syd, hade du kunnat hinna ikapp dina synder. Men öster och väster kommer alltid vara lika långt från varandra, oavsett hur länge du springer mot öster, kommer väster vara lika långt borta. Därför måste du fästa din blick på vad Kristus sagt och gjort, så du tänker på det ”som är där ovan” (Kol. 3:1-3) för då ska Guds frid som övergår allt förstånd bevara ditt hjärta i frid. (Fil. 4:6-8).
 
Guds Ande kommer använda Guds ord för att göra dig fast i ditt sinne, så att du inte vacklar hit och dit.
 
Jag lovar dig, inga metoder hjälper. Bara ett överlåtet och ödmjukt hjärta, som hämtar hjälp från Gud och bevarar Guds ord i hjärtat. Tänk på det som är där ovan, fäst din blick på Jesus trons upphovsman och fullkomnare, bevara Guds ord i hjärtat och vandra i Anden. Där har du din frihet.
 
Du behöver också kristna syskon runt dig, som älskar Jesus och håller sig till Guds ord. Där får du stöd och hjälp i bön. Men det viktigaste är att du förstår vad Jesus gjort, vad Han säger vi ska göra, och sen göra det. Håll dig till Guds nåd! Den nåd som Bibeln uppenbarar genom Jesus Kristus.

Läs också Den Andliga Striden!
 
 
 
/Anji

 

Av Anji - 4 juli 2021 00:56

 

 

FRAMTIDSCHOCK 1970   LÄS ARTIKELN!!

 

http://pharos.stiftelsen-pharos.org/framtidschock-1970/

 

 



LÄS OM VAD MAN BESTÄMDE FÖR VÄRLDEN

 

 

 

/Anji

 

 

 

 

 

Av Anji - 24 maj 2021 22:58

 

Människor vill inte tro att det kommer efterräkningar när JESUS kommer. Orden här berättar ju för oss att  man måste vända om! I världen pågår ju just dessa hemska saker!  Mord, ockultism, omoral, stölder---- m m VARFÖR vänder inte folk om?  De vet inte att det är ett MÅSTE! De går under.

 

Joh Uppenbarelsebok 9:20

 

 Resten av människorna, de som inte dödades av dessa plågor, omvände sig ändå inte från sina händers verk. De slutade inte att tillbe onda andar och avgudabilder av guld, silver, brons, sten och trä som varken kan se eller höra eller gå, 21 och de ångrade inte sina mord och sin ockultism, sin sexuella omoral och sina stölder.

 

 





/Anji

Av Anji - 10 december 2020 00:13

Bilden kan innehålla: text där det står ”LOVE THEM ENOUGH TO TELL THEM THE TRUTH, HOW THEY HANDLE IT IS B ETWEEN THEM GOD!”






Bilden kan innehålla: text där det står ”RESEARCH WHAT'S BEING INJECTED INTO YOUR CHILDREN ADAM RINGHAM THEY'RE COUNTING ON YOU TO PROTECT THEM”



Det sker orättfärdighet varje dag men människor är inte klara över det.

 

RÄDDA Barnen! Rädda er själva! Räddda er o och barnen. Sök Jesus.

 

 

/Anji


Av Anji - 16 november 2020 23:27

 

Ord 4:18 De rättfärdigas stig är som gryningens ljus, som växer i klarhet tills dagen når sin höjd.

Psaltaren Kapitel 1

FÖRSTA BOKEN

De två vägarna

Kapitel 1

FÖRSTA BOKEN

De två vägarna

  • 1 Salig är den som inte följer
  • de gudlösas råd,
  • som inte går in på✱ syndares väg
  • och sitter bland föraktare,
  • 2 utan har sin glädje
  • i Herrens undervisning✱
  • och begrundar ✱hans ord
  • både dag och natt.
  • 3 Han är som ett träd,
  • planterat vid vattenbäckar,
  • som bär sin frukt i rätt tid
  • och vars löv inte vissnar.
  • Och allt han gör, det lyckas väl.
 
  • 4 Sådana är inte de gudlösa,
  • de är som agnar✱
  • som skingras för vinden.
  • 5 Därför ska inte de gudlösa
  • bestå vid domen,
  • inte syndarna
  • i de rättfärdigas församling.
  • 6 Herren känner
  • de rättfärdigas väg,
  • men de gudlösas väg
  • leder till fördärvet.

 

/Anji


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards