Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin orättfärdighet

Av Anji - 11 oktober 2020 20:52


1 Kor 10:21

 

2 Kor 1:4

 

Jes 5:20

 

Ordspr 22:6   SE FLER bibelord i Videon!

 

 

/Anji

 

 



Av Anji - 16 juni 2020 20:15

https://www.vaken.se/vissa-journalister-har-genomskadat-ridaerna/

 

 

censur



Ni blir konstant bedragna! Det ni ser är bara teater.” Efter 14 år som nyhetskorrespondent fick Andrea nog av dumheten som dominerar medierna och sade upp sig.

”Jag blickar sannerligen med sympati ut över den stora massan av mina medmänniskor som läsandes tidningar lever och dör i tron om att de vetat någonting av det som hänt under deras livstid”, sa Thomas Jefferson redan för 200 år sedan. (1) Om han hade levt idag så skulle han troligen ändå blivit chockad över hur stor desinformationen och bristen på kunskap och kritiskt tänkande är på grund av nyhetsmedierna. Om man nu ska kalla dem för det. Bevakningen av de politiska konventen i USA är exempelvis inte nyheter, hävdar förre nyhetskorrespondenten Andrea Seabrook, som efter 14 år blev så less på det politiska falskspelet och den enfaldighet som dominerar massmedierna att hon sa upp sig.

 

Vad vi ser, hävdar Seabrook, ”är en serie förskrivna, förplanerade tal, med en förplanerad publik och förplanerade plakat. Det är så långt ifrån nyheter. Jag vet inte vad tusentals människor gör där och bevakar. Riktiga nyheter vore att medge att Washington är kört och diskutera hur det kunde bli så här och vad vi ska göra nu.” De viktigaste berättelserna om kongressen får folk inte höra, säger Seagrave som menar att vi måste komma förbi det gamla paradigmet om det blåa laget mot det röda och att det ena skulle vara bättre än det andra. ”Jag blev konstant ljugen för”, berättar Seabrook och menar att det är på tiden att folk börjar vakna upp.

Lyckligtvis så finns det flera journalister som har börjat se igenom dimridåerna och det är avslöjande att se hur makthavarna och knähundarna i deras tjänst reagerar när de ibland konfronteras med journalister som faktiskt gjort sin hemläxa. Exempelvis när Kissinger kallade Luke Rudkowski från

 https://wearechange.org 

 

(en grupp oberoende journalister och aktivister som försöker att avslöja korruption världen över), för ”en sjuk människa”(2), när han konfronterade Kissinger om det faktum att Obamas nationella säkerhetsrådgivare James L. Jones sagt att han ”tar sina dagliga order från Dr. Kissinger”(3), samt frågade om National Security Study Memorandum 200 från 1974, där Kissinger och co talat om att ”den amerikanska ekonomin kommer kräva stora och ökande mängder mineraler från utlandet, särskilt från mindre utvecklade länder”(4), och att ”avfolkning bör vara den högsta prioriteten för USA:s utrikespolitik gentemot den tredje världen”.(5)

 

När Rudkowski försökte fråga ut den kände programledaren Charlie Rose från CBS This Morning och Bloomberg om vad han gjorde på Bilderbergmötet (där världens mäktigaste träffas en gång om året utan att massmedia får rapportera om det som sägs), svarade Rose att han trodde att han kunde lära sig något av det. När så Rudkowski frågade vad Rose hade lärt sig på Bilderbergmötet kunde/ville Rose inte svara på det utan gick sin väg. Rudowski gick efter och frågade om Rose hade varit med på Bilderbergmötet när tidigare vice ordföranden i EU-kommissionen Etienne Davignon sagt att de (Bilderberg) skapat euron? Rose sa att han inte visste. Han var dock inte med när de utsåg John Edwards till John Kerrys vicepresidentkandidat i 2004 års val och troligen inte när en okänd guvernör vid namn Bill Clinton deltog vid Bilderbergmötet 1991 och då utsågs till presidentkandidat. (6)

 


LÄS HELA ARTIKELN I LÄNKEN OVAN !!

 

 

 

/Anji

Av Anji - 11 mars 2020 22:10


TELL THE TRUTH! BE WISE! Go with God!

Det ser illa ut i världen, för människor är inte sanna och talar inte sanning. Se dig om och blir INTE LURAD!!!

 



Ps 5:10Det finns ingen sanning i deras mun. Deras inre är fördärv, deras strupe är en öppen grav och sin tunga gör de hal.
Ps 15:2Den som lever rent och handlar rätt och talar sanning av hjärtat –
Ps 25:5Led mig i din sanning och lär mig, för du är min frälsnings Gud, på dig hoppas jag alltid.

Ps 15:2Den som lever rent och handlar rätt och talar sanning av hjärtat –
Ps 25:5Led mig i din sanning och lär mig, för du är min frälsnings Gud, på dig hoppas jag alltid.
Ps 25:10Alla Herrens vägar är nåd och sanning för dem som håller hans förbund och vittnesbörd.
Ps 26:3Jag har din nåd för ögonen och vandrar i din sanning.
Ps 40:11Jag döljer inte din rättfärdighet i mitt hjärta, jag talar om din trofasthet och din frälsning. Jag gömmer inte din nåd och din sanning för den stora församlingen.
Ps 40:12Du, Herre, tar inte din barmhärtighet ifrån mig. Din nåd och din sanning ska alltid bevara mig,
Ps 43:3Sänd ditt ljus och din sanning. Låt dem leda mig, låt dem föra mig till ditt heliga berg och dina boningar,

/Anji

 

 

Av Anji - 30 januari 2020 22:07

Det är först och främst genom Bibeln som Gud talar till oss  /Artikel A Svensson

 

Gud talar på många sätt, också genom drömmar och syner. Men det är först och främst genom Bibeln som Gud talar till oss. Vi kan hämta väckelsebudskap till Guds folk direkt från Bibeln, utan drömmar eller syner. Det står mycket i Bibeln om Guds församling, som aldrig predikas i kyrkorna.

 

  Många av dem som bekänner sig vara frälsta och tror på Jesus, håller sig inte till Guds ord när det gäller Guds församling. De håller sig till kyrkotraditioner och läromeningar som inte stämmer med Guds ord, och som de litar på mer än på Bibeln.

 

  De tror på det som pastorn säger utan att kontrollera om det stämmer med Bibeln. De har ju förtroende för gamla pastorer som har predikat och haft möten i många år. Att man i andra kyrkor har någon annan uppfattning om Guds församling, det bekymrar dem inte. De håller sig till sin egen kyrka, sitt eget samfund. De vet inte att de är vilseledda av en obiblisk förkunnelse, för de har inte själva studerat vad Bibeln lär om Guds församling.

 

 

  Det är ju inte bara fråga om olika uppfattningar och åsikter. Det gäller att verkligen ta reda på vad Bibeln lär. Det som jag har skrivit om Guds församling, och om kyrkor och samfund, det har jag fått genom bibelstudie och bönesvar.

 

  I kyrkor och samfund får man ingen undervisning om Guds församling. Det var just detta som jag satt och väntade på när jag hade blivit frälst var på möten. Jag tog ju för självklart att det där vet ju pastorn och äldstebröderna, och att detta skulle komma fram i någon predikan. Men någon sådan predikan kom aldrig.

 

 

  Det finns de som menar att det känns tryggt att vara medlem i en frikyrkoförsamling. För mig var det ett ständigt problem att vara medlem i något som man inte vet vad det är. Att sitta och vänta på en förkunnelse som aldrig kom, det gav mig ingen känsla av trygghet.

  Det starkaste minnet jag har från tiden i samfundet och i pingströrelsen är den ständiga ovissheten. Att inte ha någon kunskap om vad kyrkosamfunden är. Att inte ens få veta vad man är medlem i för någonting. Att aldrig få ett vettigt svar om man frågar om något som gäller Guds församling. Någon trygghet fick jag inte förrän jag kom loss från pingströrelsen och fick klart för mig var Gud ville att jag skulle vara

 

– UTANFÖR ALLA KYRKOR OCH SAMFUND.

 

  Herren har mycket tydligt gjort klart för mig, att kyrkorna är inte grundade på Guds ord. De är grundade på Satans falska församlingslära. Detta gäller också frikyrkoförsamlingarna. De tillhör också den stora skökan, det stora Babylon. Du kanske vill invända, men det finns ju massor av verkligt kristna människor i frikyrkorna som älskar Jesus och vill leva för honom. Ja, men vad är Herrens väckelsebudskap till dem? Läs Upp. 18:4. “Drag ut ifrån henne, ni mitt folk, så att ni inte gör er delaktiga i hennes synder och får er del av hennes plågor.”

  Varför har detta inte blivit uppmärksammat och predikat? Det är för att ondskans andemakter i kyrkorna har hela tiden hållit de kristna, även predikanterna, andligt nedsövda så att de inte har förstått sanningen om Guds församling. Men de uppträder som om de vet hur det ska vara i Guds församling. Men tiden går och Guds församling måste förberedas för att möta Jesus på skyn.

 

 

  Guds folks uttåg ifrån det stora Babylon måste ju ske innan Jesus hämtar församlingen. Efter Jesus har kommit och hämtat församlingen kan det ju inte ske, för då är ju Guds folk hemma hos Herren, och där finns inget Babylon att draga ut ifrån.

  Att veta och förstå sanningen om Guds församling är inte detsamma som att bara ha en viss uppfattning eller en viss åsikt om Guds församling. Lika visst som vi vet att Jesus har dött på korset för våra synder och att Jesu blod renar oss från all synd, lika visst kan vi veta att vi tillhör Guds församling. Men vi måste också veta vad Guds församling är. Guds församling, Kristi kropp är en levande organism. 1 Kor. 12:12-30. Ett levande tempel uppbyggt av levande stenar. 1 Petr. 2:4-5. Ef. 2:19-22.

 

 

  Det är en väsentlig skillnad mellan en levande organism och en organisation. Vad är en frikyrkoförsamling? Det är en organiserad rörelse med en föreståndare (pastor), ett antal styrelseledamöter (äldstebröder), en medlemsförteckning och medlemskort till medlemmarna. Kan du någonstans i Bibeln hitta en sådan beskrivning på en Guds församling?

 

 

  Men en frikyrkoförsamling är inte bara en organisation. Den är grundad och uppbyggd på en falsk lära om Guds församling. Och där det finns en falsk lära, där får också de onda andarna inflytande och kan styra verksamheten och hindra medlemmarna från att få en verklig undervisning om Guds församling. De får inte heller veta vad frikyrkan är. De tror att det är den som är Guds församling.

  Om någon undervisar och predikar sanningen om Guds församling, då tror de att detta är en villolärare och vill inte ha med honom att göra. Men inför Gud är det sanningen som gäller. Därför är det oerhört viktigt att vi studerar vad Bibeln lär om Guds församling, och inte låter oss bli lurade av kyrkor och samfund.

 

 

  När man vill studera vad Bibeln lär om Guds församling, då får man höra att man kritiserar och dömer andra. Vilka andra då? I denna strid mot det stora Babylon är det bara två parter inblandade. Den ena parten är vi som tror på Jesus och vill lyda honom, och den andra parten är de som inte vill lyda Herrens befallning och inte vill lämna det stora Babylon. De pratar om kärlek och gemenskap, men vad är det för sorts kärlek och gemenskap som vill hindra oss att studera Guds ord? Gud är kärleken, men Guds kärlek hindrar oss inte från att studera Guds ord.

  De som är så kvicka till att franhålla att man inte ska döma och kritisera, vad gör de själva? De försvarar kyrkor och samfund och deras falska läror, och fördömer sanningen.

 

 

http://www.algonet.se/~allan-sv/BIBELN.HTM#Bibeln

 

ALLAN S sidan finns inte mer då han är död, d v s väntar  i sömn på Jesus. Men läs igen och se vad du kan få i texten. Den är BRA!

 

/Anji

Av Anji - 7 november 2019 19:34

 

 

På grund av den stora muslimska invandringen till Sverige kan Sverige utgöra ett större hot mot Finland än Ryssland. Det skriver Paul Lillrank, professor vid institutionen för produktionsekonomi vid Aalto-universitetet, i Huvudstadsbladet i Helsingfors.


“Det finns en reell risk att Sverige förvandlas till en misslyckad stat med ghetton där svensk lag inte längre gäller och polisen inte har kontroll över läget. Demokratin är ur spel när myndigheterna bryter mot migrationslagen och polisen ser genom fingrarna på illegala invandrare. Det är inte otänkbart att Sverige blir för Finland en större säkerhetsrisk än Ryssland”, skriver Paul Lillrank.


“Mångkulturalismen startar konflikter och politikerna i Sverige har fått storhetsvansinne. Arbetsmarknaden är inte anpassad för lågutbildade asylinvandrare, något svenska politiker inte vill begripa. När resurserna sedan inte räcker till för att upprätthålla den svenska välfärdsstaten, säger sig makthavarna inte förstå varför”.

 

Svenska kommuner är så dåliga på att hantera återvändande IS-terrorister att de väljer att “kärleksbomba” dem med ekonomiska bidrag och förtur i landets bostadskö, påpekar professorn.
Yttrandefriheten är onekligen större i Finland. I Sverige släpps bara professor Jerzy Sarnecki fram som endast ser stora fördelar med den oansvariga massinvandringen.

 

Rune Lanestrand

 

 

*LÄS HUR DET BLEV SOM DET BLEV. SVERIGES REGERING ÄR SKYLDIG TILL MISÄREN I LANDET*

 

 

OCH LÄS:   

 

https://sv.gatestoneinstitute.org/10361/europa-fler-migranter 

  • När det gäller den allmänna ordningen och den interna säkerheten måste jag helt enkelt veta vem som kommer till vårt land." – Österrikes inrikesminister Wolfgang Sobotka.

  • Turkiet verkar fast beslutna att överösa Europa med migranter i vilket fall som helst: med Europas tillåtelse genom visumfritt resande eller utan Europas tillåtelse, som en vedergällning för att ha misslyckats med visumfritt resande.

  • Migranterna som anländer i Italien är i stor utsträckning ekonomiska migranter som hoppas på ett bättre liv i Europa. Endast en liten andel verkar vara berättigade asylsökande eller flyktingar från krigszoner.

  • Generaldirektören vid FN-kontoret i Genève, Michael Møller, har varnat för att Europa måste förbereda sig för ankomsten av miljontals fler migranter från Afrika, Asien och Mellanöstern. 

     

    LÄS HELA LÄNKEN OVAN.

 

V i  är hjärntvättade med att bli överösta med lögner om hur bra invandringen är för Sverige: Det är den inte alls.

 


Konflikterna ökar och mordspiralen ökar. Sanningarna är lögner numera och alla tror på dem för F Reinfeldt sade att vi skulle öppna våra famnar. Krigen i utlandet/länderna är iscensatta sådana, och gynnar vissa personer. M m.

 

Jag vill VISA dig denna sanning och här kommer MER INFO från:

 

https://aktualia.wordpress.com/2011/07/10/mangkulturens-historia-i-sverige/   

 


Under den senaste tiden har det höjts röster, även från etablerat håll, att mångkulturen borde tåla att problematiseras. Hur gick det då till när mångkulturen slog rot?

 

Beslutet att förvandla Sverige till ett mångkulturellt samhälle fattades av en enig riksdag 1975 (proposition 1975:26) och detta var det grundläggande beslutet.

 

En stor del av invandrarna förväntades bosätta sig i Sverige för gott, samtidigt som de önskade bevara sin ursprungliga identitet. Man tog alltså avstånd från tanken att invandrare skulle vilja assimilera sig till det svenska samhället. Dessutom var ökad internationalisering ett övergripande mål i samhällsplaneringen. Alla partier var eniga.

 

 

År 1997 antog riksdagen lika enhälligt propositionen ”Sverige, framtiden och mångfalden”, signerad invandrarminister Leif Blomberg (s). Nu skulle hela samhället baseras på ”mångfald” i betydelsen mångetnicitet. Alla politiska områden skulle underordna sig detta samhällsmål; arbetsmarknadspolitiken, socialpolitiken, skolpolitiken, kulturpolitiken.

 

 

Förändringen skulle genomdrivas med ”massiva propagandainsatser” på arbetsplatserna, i skolor och på universitet, på biblioteken och landets museer. Samtliga partier tog än en gång mångfalden till sitt hjärta.

Riksdagsbeslutet fattades i största enighet. Under årens lopp har en mängd beslut på vägen fattats, alla med samma mål: massinvandring och mångfald. Samtliga beslut har smugits genom beslutsprocessen medan massmedia har sovit och utan debatt. Svenska folket har aldrig fått veta någonting. Många vaknar upp först nu när de ser resultatet av de politiska besluten.

 

 

Redan i riksdagsbeslutet 1975 drog man upp detaljerade riktlinjer för hur den mångkulturella politiken skulle bedrivas. Det var alltså inte bara ett principbeslut. Tre delmål ställdes upp: Jämlikhet, Valfrihet, Samverkan.

Jämlikhetsmålet innebär att alla invandrare har rätt till exakt samma sociala förmåner som den infödda befolkningen, i vissa fall större förmåner,

 

till exempel går invandrare före svenskarna i bostadskön.

 

 

Valfrihetsmålet innebär att invandrare har rätt att utöva och utveckla sin kultur på svensk jord och själva bestämmer om de vill integreras i Sverige.

Samverkansmålet innebär att svenskarna är tvungna att acceptera det mångkulturella Sverige och anpassa sig till det.

 

Den socialdemokratiska regeringen hade stoppat arbetskraftsinvandringen 1969 efter påtryckningar från facket, främst LO. Från omkring 1970 öppnade man istället Sveriges gränser för så kallade flyktingar. Sedan har regeringen, oberoende av politisk färg, genomdrivit mängder av beslut, alla med samma mål; ett mångkulturellt samhälle.

 

Den invandrarpolitiska kommittén fastslår i sitt betänkande (SOU:1996:55 Sverige, framtiden och mångfalden) att ”det som ska hålla ihop Sverige inte är ett gemensamt historiskt ursprung utan den samtida tillhörigheten i Sverige”.

 

Vips – så blev vi berövade vår historia!

 

Som grädde på moset kröntes detta långsiktiga politiska mål med grundlagsändringen hösten 2010, som går ut på att Sverige ÄR ett mångkulturellt samhälle. Inga debatter hölls, inga medier rapporterade om eller problematiserade frågan. Beslutet fattades i stor enighet utan att svenska folket visste om det.

 

Inte långt efter beslutet följde Merkels uttalande om mångkulturens misslyckande. Kort därefter följde Cameron och Sarkozy med liknande tillkännagivanden.

 

Nu börjar det alltså även att röra på sig i Sverige. Vissa debattörer vågar så sakteliga börja påtala nackdelarna med denna politik. Senast i Almedalen organiserade Axess seminariet 

Integrationspolitikens tillkortakommanden.

 

Debattörerna har dock ansatts hårt av dem som vill bibehålla problemformuleringsprivilegiet  och sakernas ordning – locket ska ligga på. Status quo måste till varje pris bibehållas. Osökt inställer sig frågan:

 

Vilka är det egentligen som är konservativa i dagens Sverige?

 

 

FRÅGOR?   

 

/Anji

 

 

Av Anji - 2 november 2019 23:31

 

 

Vad säger Gud själv om just profeten och dennes ord?.. som är

 

från Gud   Se bibelorden

 

 

 

Jer 5:31Profeterna profeterar lögn, och prästerna styr efter deras råd. Så vill mitt folk ha det. Men vad ska ni göra när slutet på det kommer?
Jer 11:21Därför säger Herren så om Anatots män, som vill ta ditt liv och säger: ”Profetera inte i Herrens namn, om du inte vill dö för vår hand!”
Jer 14:14Men Herren sade till mig: Profeterna profeterar lögn i mitt namn. Jag har inte sänt dem eller befallt dem eller talat till dem. Falska syner, tomma spådomar, löst prat och sina egna hjärtans bedrägerier är vad de profeterar för er.
Jer 14:15Därför säger Herren så om de profeter som profeterar i mitt namn fast jag inte har sänt dem, de som säger att svärd och svält inte ska komma i detta land: Genom svärd och svält ska dessa profeter gå under.
Jer 14:16Och folket som de profeterar för, männen och deras hustrur, söner och döttrar, ska kastas ut på Jerusalems gator slagna av svält och svärd, och ingen ska begrava dem. Jag ska låta deras ondska drabba dem själva.
Jer 28:8Gamla tiders profeter, de som varit före mig och dig, har profeterat om krig, olycka och pest mot många länder och mot stora riken.
Jer 28:9Men om den profet som profeterar välgång verkligen är sänd av Herren, det vet man först när hans ord har gått i uppfyllelse.”
 Kor 12:10en annan att göra kraftgärningar. En får gåvan att profetera, en annan att skilja mellan andar. En får gåvan att tala olika slags tungomål, en annan att uttyda tungomål
1 Kor 14:5Jag vill gärna att ni alla talar tungomål, men ännu hellre att ni profeterar. Den som profeterar är viktigare än den som talar tungomål, ifall han inte uttyder sitt tal så att församlingen blir uppbyggd.
1 Kor 14:24Men om alla profeterar och det kommer in en som inte tror eller inte förstår, då blir han avslöjad av alla och dömd av alla.
1 Kor 14:31Ni kan alla profetera, en i sänder, så att alla blir undervisade och alla blir uppmuntrade.
1 Kor 14:39Alltså, mina bröder, var ivriga att profetera och hindra inte tungomålstalandet.

 

 

Exempel:

 

Hesekiel Hes 13:1-12 Därför säger Herren Gud så: Efter­som ni talar falskhet och ser lögnaktiga syner är jag emot er, säger Herren Gud. Min hand ska drabba profeterna som ser falska syner och spår lögn. De ska inte få plats i mitt folks församling och inte tas upp i förteckningen över Israels hus och till Israels land ska de inte komma. Ni ska då inse att jag är Herren Gud.  Just därför att de leder mitt folk vilse när de säger: ’Allt är väl’, trots att allt inte är väl, och eftersom de, när någon bygger en mur, bestryker den med vit kalk,  därför ska du säga till dessa vitkalkare att muren ska falla. Ett slagregn ska komma, och ni hagelstenar, ni ska falla, ja, en stormvind ska bryta lös! Och se, när muren har fallit, ska man då inte säga till er: Var är nu vitkalkningen som ni strök på?”

 

På Youtube och andra ställen kan ni se hur många falska profeter och s k lärare som helst!

 

Kan ni urskilja vad som är vad? Kan era hjärtan höra Guds ord och bli visade på sanningen?

 

/Anji

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards