Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin 2020

Av Anji - 10 september 2020 22:48



LIV. TRO. HOPP.



2 Kor 7:7och inte bara genom hans ankomst utan också genom trösten han fått hos er. Han berättade för oss om er längtan, er klagan och er iver för mitt bästa, och då gladde jag mig ännu mer.
2 Kor 7:11Se vad den här sorgen från Gud har fört med sig hos er: vilken hängivenhet, vilka förklaringar, vilken upprördhet, vilken fruktan, vilken längtan, vilken iver och vilken bestraffning! I allt har ni visat er oskyldiga i den här saken.
Fil 1:20Det är min längtan och mitt hopp att jag inte på något sätt ska stå där med skam, utan att Kristus nu som alltid ska bli frimodigt förhärligad i min kropp, vare sig jag lever eller dör.
Fil 1:23Jag dras åt båda håll. Jag har en längtan att bryta upp och vara hos Kristus, det vore mycket bättre.

Prayer


Låt oss alla som tror lita för alltid på Herrens ord, och be om Herrens vilja i våra liv. Då blir det bra.

Amen!  Tack Herre för att vi får vara frälsta-  av Nåd.

 

/Anji

 

 


Av Anji - 9 september 2020 23:28

Tears are the best prayers. If there tears of joy or tears of pain and sorrow God will always listen :)


SÅ snat är detta. Jag tar detta i repris här för det är mycket av det liv jag lever. Tårar känner jag ju väl till. Som troende så är man sårbar och ofta ganska ensam.



/Anji


Av Anji - 6 september 2020 22:15


Var med Jesus och lyssna på Jesus. Var i bön, och Gud kommer att tala. Prisa Gud.

 

/Anji

Av Anji - 6 september 2020 02:09

Älska din Gud av hela ditt hjärta. Ja  det är Guds bud att vi ska göra så. MEN..avfallet då? Ja det är stort och det är många som gått ifrån Gud, och ägnar sitt hjärta åt annat i stället. Till det sista andetaget står det i texten ovan…Jaha men det betyder ju för alltid, så länge man lever eller hur!

 

Jag råder ALLA troende som läser denna sida just nu och sett videon att verkligen RANNSAKA sitt INRE och ta reda på vad slags förhållande de har till Gud och hur de borde ha  det.

ÄR ALLT OK??

 

 Bara du som tror o läser kan rannsaka ditt inre om hur du har det med Gud nu och inför framtiden som är kort om man inte tror, men LÅNG om man tror. Då ligger Evigheten där för dem, tillsammans med Jesus/Gud.

 

/Anji

 

Av Anji - 4 september 2020 23:34

 

Upp.22:11

 

“Den som gör orätt skall fortsätta att göra orätt och den som är oren fortsätta att orena sig, och den rättfärdige skall fortsätta att leva rättfärdigt och den helige att helga sig”.

 

 

 

Sena tider  är det men folk vill ändå inte inse att det är sena tider------------

Det kommer snart en dag då de står och undrar vad som verkligen sker! Har de inget lärt av allt det som skett den senaste tiden?  Sover de alltjämt???

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 29 augusti 2020 22:08

 

 

https://theholyremnant.blogspot.com/2020/05/del-71-forandra-heliga-tider-och-lagar_63.html

 

 


Förändra Heliga Tider och Lagar



Dan 7:25  Denne skall tala mot den Högste och ansätta den Högstes heliga. Han skall sätta sig i sinnet att förändra heliga tider och lagar, och de skall ges i hans hand under en tid och tider och en halv tid.

Noahide lagarna kommer tillämpas av antikrist efter hans kröning, och är mycket farliga.
 
Som jag skrev i Del 5:1 Introduktion till Kabbalah fångades min uppmärksamhet kring detta av att någon frågade mig om vad jag ansåg om Noahide lagarna, som också kallas Noakit lagarna, där jag jämförde Noahide lagarna med Apg. 15:28-29
 
 För den Helige Ande och vi har beslutat att inte lägga på er någon ytterligare börda, förutom detta som är nödvändigt: Att ni ska avhålla er från det som är offrat åt avgudarna, och från blod, och från kött av kvävda djur och från otukt. Om ni noga aktar er för detta, gör ni rätt. Farväl. Och jag upptäckte vid närmare undersökning att Noahide och Apg. 15:28-29 inte har samma källa. Den ene kommer från Gud själv, och den andre från Talmud, och dessa två källor har alltså inte samma ursprung.

 

Men vad är Noahide lagarna? Noahide består av sju stycken lagar varav den sjunde är till för att upprätta och upprätthålla de sex första. Varje lag har mängder med underlagar som preciserar vad huvudlagen betyder och avgör straffet för överträdelser. Dess sju lagar har talmudiska rabbiner tagit fram för att gälla alla hedningar. De anses vara bibliskt grundade och gällande hela mänskligheten. Rabbinerna antyder med detta att: Där det judiska folket har 613 lagar, har hedningarna bara 7, underförstått: Det är vi som bär den tunga bördan och ni slipper lätt undan.

 

Läs nu följande väldigt noga och lägg det på minnet, för om rabbinerna får igenom dessa lagar, vilket de är på god väg att lyckas med, så ser vår framtid ut att blir ganska annorlunda och farlig.

Upp. 20:4 Och jag såg troner och de som satt på dem fick rätt att döma. Och jag såg själarna av dem som halshuggits för Jesu vittnesbörds och för Guds ords skull, och som inte hade tillbett vilddjuret, inte heller dess bild och som inte hade tagit märket på sin panna eller sin hand. Och de levde och regerade med Kristus i tusen år.
 
LÄS HELA ARTIKELN I LÄNKEN OVAN. Detta är vad som kommer.
 
/Anji
 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards