Han  lever

Alla inlägg den 4 december 2021

Av Anji - 4 december 2021 21:23


Hej, jag hoppas att du om du är troende förstår att det är sena tider nu?  har du frågor omd et och är belymrad? De flesta frågor får sina svar från Gud- det vet jag. Ibland kan svaren dröja och det gör bönesvar också.

Tänk på att vi leve ri bibelns tid nu.

Hur täker du inför den framtid som är nu?

TROR du att vi lever i slutet på all tid?

Enligt bibeln så gör vi ju det....

 

1 Pet 1:8Honom älskar ni utan att ha sett honom, och fast ni ännu inte ser honom tror ni på honom och jublar i obeskrivlig, himmelsk glädje
Upp 18:20Gläd dig över den, du himmel och ni heliga och ni apostlar och profeter, för Gud har dömt den och gett er upprättelse."
Upp 19:14De himmelska härarna följde honom på vita hästar, och de var klädda i vitt rent linne.
Upp 20:11Och jag såg en stor vit tron och honom som satt på den. För hans ansikte flydde jord och himmel, och det fanns ingen plats för dem.
Upp 21:1Och jag såg en ny himmel och en ny jord. Den första himlen och den första jorden var borta, och havet fanns inte mer.

 

Heb 11:16Men nu längtade de till ett bättre land, det himmelska. Därför skäms inte Gud för att kallas deras Gud, för han har förberett en stad åt dem.

Heb 11:40 Gud har nämligen förberett något bättre för oss: först tillsammans med oss ska de nå fram till målet.

 

Vad VET vi om Himmelen?   Läs bibelorden o fundera lite...En stad  bland molnen?  Istället för här på jorden?  Läs  o begrunda

 

/Anji

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards