Han  lever

Alla inlägg den 19 december 2021

Av Anji - 19 december 2021 23:40

Kan vara en bild av en eller flera personer och text där det står ”Ingen far uppleva mer motstand än den som talar sanning. (Platon)”



Johannes 8:32

32 Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria.”

 

 

 SANNING FINNS INTE I VÄRLDEN, eller hur! Bara hos Jesus.

 

Job 21:13De lever sina dagar i välmåga, och i frid far de ner till dödsriket.
Job 22:21Sök nu försoning och frid med Gud, så ska lycka komma på din lott.
Job 23:7En rättfärdig skulle då vara hans motpart, jag skulle för alltid bli frikänd av min domare.
Job 25:2Herraväldet och fruktan tillhör Gud, han som skapar frid i sin höga himmel.
Job 33:9”Jag är ren och utan synd, jag är fläckfri och utan skuld.


Talar du alltid sanning?   Det är det bästa att göra.


/Anji

Av Anji - 19 december 2021 00:02

 

JESUS

 

 

Vet du vem han är? Vet du att DU kan få ett förvandlat liv tack vare att han gav sitt liv?

 

På korset dog han för oss, på ett kors pinades han ihjäl. Vilken död!  Vet du: han UPPSTOD ju igen! Och det är det som vi kristna måste få tala om för alla, ja det är ju faktiskt så att det är vårt uppdrag. Att berätta för dem som inte vet… Tänk till om detta, och fråga ditt hjärta vad det söker efter. Jag tror att ditt hjärta söker efter frid och ro och lugn…

 

JESUS vill ge dig allt detta och mer.

 

 

*Din sorg förbyts i glädje, ditt mörker blir till ljus, när Jesus Kristus kommer med renhet till ditt hus.* /Åke Olsson

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards