Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Allmänt

Av Anji - 14 augusti 2012 22:40







Av Anji - 12 augusti 2012 15:01

Jag har ett val att gå vidare trots det som varit, jag har alltid ett val att stanna i det förflutna och gräva ner mig och deppa ihop. Vi har val att gå framåt, att förlåta det som varit och förlåta oss själva. Vi har val som ibland kanske inte är det roligaste men det valet kanske finns där som vi måste ta för att gå vidare. Vi kan välja raka vägen, den krokiga vägen eller återvändsgränden för att komma dit vi än gång började. Livet tar oss på olika vägar, kanske vi tog dom medvetet för att det var det enklaste valet. Kanske vi borde stanna upp innan vi väljer väg?
Vi har val att förändra oss själva, kanske till det bättre eller bara finslipa oss själva. Vi har val att stiga upp tidigt eller sova bort hela dagen och absolut inte göra någonting på hela dagen. Vi kan förändra oss kroppsligt för att må bättre. Vi har val att strunta i det som är viktigt.

Ja, ni ser, livet består av många val, alla kanske någon gång har dessa val som är ganska lika många andra av oss.
Det absoluta nödvändigaste valet i våra liv är om vi vill följa Jesus eller inte.
Kanske är att följa Jesus så många "krav", att man skall vara si och så eller ingenting alls.
När vi väl inser att Jesus dog för oss och uppstod och lever idag och hjälper oss och verkligen finns där som en pappa som man kanske inte har. Vi känner hans närvaro, han lyssnar alltid på oss när ingen annan kan eller han lyssnar på det som ingen annan vet om oss.
Men kom ihåg, valet är vårat, ditt.
Det valet kommer förändra ditt liv, men det kommer inte av sig själv, man får alltid jobba på sitt Kristna liv. Men att ha gett sitt hjärta till honom och sitt liv det är det viktigaste valet.
Vi behöver honom i denna tiden som är och kommer. Om vi ser hur världen och samhällerna ser ut idag så ser det gaaanska mörkt ut. Men med Jesus är det ljust, eftersom vi vandrar i hans ljus.
Mitt val, och framför allt mitt LIV.

Vad vill vi göra med våra liv? Vad vill du göra med ditt liv? Den frågan kanske inte många kan svara på just nu. Den frågan är ganska stor och jobbig ibland, och man kan bli deppad över det.
Men vi får fråga Herren om ledning och svar i det eftersom han har en plan med allas liv, han har en plan med ditt och mitt liv. Frågan är, vad väljer man ?

Skall man bli kändis? Tjäna massor med pengar och få status? men leva ett tomt och innehållslöst liv, iallafall inombords. Alla är inte lyckliga pågrund av det. Jag själv har inte mcket, jag har inga pengar, ingen status i samhället, eller känd. Iallafall inte i världen. Men det är stor skillnad att leva AV denna världen och leva i världen.
Men jag har en god nyhet.
Jesus älskar dig, för honom är du känd, och vi får våran belöning i himlen, och kanske på jorden.
Som kändis glöms du bort efter ett tag. Men för Jesus kommer du alltid vara en kändis eftersom han aldrig glömmer bort dig. Han ger oss vad vi behöver och ber om.

Men nu kommer vi till frågan igen.
Vilket val vill du göra?

Av Anji - 9 augusti 2012 17:57

Idag är Guds budskap till dig att hitta ordning i kaos. Ibland måste saker omgrupperas för att skapa en bättre väg. Lär dig att ha tålamod när saker och ting kommer i ordning, och bli inte frustrerad. Se den bättre vägen.

Att ha tålamod är svårt när man vill att allt skall hända på en gång, men Guds tid tar tid, vi människor är otåliga och vi vill ha allt på vårat sätt och på våran tid, helst med en gång. Vi måste lära oss att vänta även när det kan verka jobbigt. Gud kommer gripa in, och han ser dig idag med det du kämpar med och det du känner idag så är han där och går brevid dig och lägger sina händer på dig och ber dig att ta det lungt i allt kaos, för det kommer bli bra, allt ordnar sig och med Jesu kärlek och nåd tar vi oss igenom en dag i taget och en timma om det är så, bara viktigt och veta att han är närvarande hela tiden!

 

Blessings.

Av Anji - 7 augusti 2012 09:20

Idag är Guds budskap för dig att ge oväntad glädje. En gåva kan vara ett vänligt ord eller en hjälpande hand som förändrar någons värld -.. Kanske din. Du kan aldrig veta hur stor en till synes obetydlig handling kan komma att bli.

Sann rikedom inte finns i materiella ägodelar, men i kärlek. Kärlek är den mest solida investering du kan göra, ju mer du ger av det till andra desto mer får du i gengäld. Jesu kärlek förändrar oss och gör oss mer ödmjuka, världen är en kall plats där saker kommer först och där kärleken till våra medmänniskor tar en liten plats, man kan inte köpa kärlek, men Jesus gjorde det på ett sätt man inte kan förklara om man inte känner det i hjärtat, han friköpte oss, han dog för oss för att vi skulle få leva, jag kan aldrig förstå den kärleken, jag kommer bara känna den, och ödmjuka mig inför Herren. Tänk vilken kärlek, tänk vad vi är älskade. Du är älskad, tro aldrig att Jesus slutat älska dig när det är motigt och svårt, vänd dig emot honom, känn hans kärlek och hans armar omfamna dig och lyssna till hans röst att allt kommer bli bra. Inget kommer vara omöjligt med Herren som GPS.

 

Bless.

Av Anji - 1 augusti 2012 22:26

Idag är Guds budskap till dig att öva dig i vänlighet. Känna igen och tillgodose behoven av Hans folk. Dela med dig av dina resurser generöst. Ge och du skall få. Ge gåvor av kärlek och respekt, mat och dryck, vänlighet och medkänsla. Behandla andra som du skulle önska att de skall behandla dig. Tänk hur mycket en främlings leende kan värma ditt hjärta. Hur skulle du vilja bli bemött?
Hur skulle Jesus bemöta oss om vi såg honom på stan, mitt ibland folk eller hur hade han handlat om han såg någon på gatan som behövde hjälp, skulle han gå förbi? Nej, han hade satt sig brevid dig, böjt sig ner och frågat hur du mår och om han får hjälpa dig, lyssna på dig och tjäna dig. Hur hade du själv gjort?

Människor i dagens läge i världen är egoistiska, dom ser inte till andra, oftast är det så, dom kan ha allt, pengar, men mer då? Även den fattigaste är rik, för deras plånbok är inte fyllda med kontanter eller visa kort utan deras hjärta är fyllda med kärlek, omsorg, och empati. Vi behöver mer kärlek i detta land, vart är kärleken, varför sprider inte mer människor Guds kärlek, varför hör vi inte om Jesus på nyheterna för? Varför får inte människor lyssna på Guds ord i radion? Jesus är tabu, ingen människa vill väl höra sanningen, eller?! Vad är vi rädda för?

Är vi rädda för förändring, är vi rädda på hur vi skulle reagera om någon kom och berättade att dom kan få evigt liv, att dom kan bli helade, att Jesus älskar dom och dött för dom! Sanningen är den att vi är för fega för att stå upp för Jesus, vi är för rädda att göra bort oss, många kristna vill hålla Jesus för sig själv, inom sig, men så säger inte bibeln. Ut med sanningen, ut med ordet, var inte rädda, världen spottar på oss ändå. Stå upp för din tro, stå upp för Jesus, för han kommer alltid att stå upp och kämpa för dig.

 

 

Blessings

 

 

Av Anji - 31 juli 2012 08:28

Även om du kommer att misslyckas och synda många gånger ses du inte som ett misslyckande i Herrens ögon. Han uppmuntrar dig att börja om, lär av dina misstag (synder) och göra bättre nästa gång. Du kan inte undvika att synda som men han förstår dina svagheter. Han kommer att vara nöjd så länge du fortsätter att försöka leva ett bättre liv, oavsett hur ofta du faller.

Av Anji - 27 juli 2012 07:57

Idag är Guds budskap till dig att ta ett djupt andetag och inse att du är exakt var du ska vara just nu. Dra ned livgivande friska luften av Guds nåd i dina lungor och gå vidare med all den kunskap hos den som vet exakt var de står i detta universum.Han vet allt om dig och har en plan för ditt liv, glöm inte bort det när det känns motigt att fortsätta. Du är bra som du är, och Gud älskar dig precis som du är eftersom du är skapad tills han avbild.

Av Anji - 25 juli 2012 05:48

Idag är Guds budskap till dig att tålamod är en av de bästa gåvorna du kan ge till andra och till dig själv. Har inte bråttom genom livet, det går fort nog som det är. ibland för livet dig på en omväg. Använd dessa stunder att se saker du skulle ha missat hade du varit kvar på din planerade rutt. Du kanske tycker att det är de bästa delarna av din resa.

Låt Gud vara din GPS så kommer du att hitta rätt, vägarna är inte alltid fria från hinder, men med Guds hjälp så kommer du fram, du kommer förbi hindrena och du kommer genast in på den rätta vägen. Svårigheterna och prövningarna vi får kan vara svåra, långa, uttröttande och väldigt jobbiga. Men kom ihåg att Gud alltid har en utväg, om du sträcker dig efter honom och aldrig släpper så skall du se att du orkar lite mer, lite längre och att du kommer segra. Utan Gud är vi ingenting, utan honom har vi ingenting, utan honom kommer vi inte orka ta oss igenom det som livet sätter oss på prov av. Låt Gud bli din styrka, låt din svaghet bli att be om hjälp. Att be om hjälp är inget fel på, ensam är inte stark, Gud vet vad vi behöver, Gud vet vad vi kommer gå igenom, han vet vad du klarar av, han vet när du inte orkar mera, det är då han bär dig, låter dig vila och pusta ut och förbli i hans kärlek. Låt dig inte luras av satan att få dig på fall, Gud är din styrka och ditt ljus.

 

Jesus here I am
Take everything

Take the pain inside
Take the brokenness
Don't stop til there's nothing left
My arrogance
My pride
The loss of innocence
Jesus, take everything
I'm singing You this song
I'm waiting at the cross
And all the world holds dear
I count it all as loss
For the sake of knowing You
For the glory of Your name
To know the lasting joy
Even sharing in Your pain

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards