Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Gud är god

Av Anji - 26 mars 2019 00:21

 

Vad sorgligt det är att människor inte 'platsar' i olika sammanhang- så som de religiösa i kyrkan vill ha det. De är inte nådiga emot människor som är annorlunda, sjuka eller alkoholiserade, eller på annat sätt..ja kanske ledsna, förtvivlade, knäckta, sorgsna m m.

 

Vad är då NÅD?? 

 

Jesus dog på korset för alla människor.

 


Är kyrkorna och samfunden förbannade?             /LÄS ARTIKEL/


Artikel från:   

http://experimentlandet.blogg.se/2018/august/ar-kyrkorna-och-samfunden-forbannade.html

 


Med tanke på vad kyrkorna och samfunden (medlemmarna inom dessa) idag står upp för och lär ut vilket vi har skrivit om i inlägg efter inlägg här på bloggen så undrar jag om de inte rent ut sagt är förbannade samt vad som kan ske med dem som har blivit frälsta till Jesus men som väljer att gå till dessa kyrkor och samfund eller att ha kontakt med folk inom dessa vilka förkunnar ”ETT NYTT” evangelium.

 

Här från Galaterbrevet:

Paulus, apostel, icke från människor, ej heller genom någon människa, utan genom Jesus Kristus och genom Gud, Fadern, som har uppväckt honom från de döda — jag, jämte alla de bröder som äro här med mig, hälsar församlingarna i Galatien.

Nåd vare med eder och frid ifrån Gud, vår Fader, och ifrån Herren Jesus Kristus, som har utgivit sig själv för våra synder, för att rädda oss från den nuvarande onda tidsåldern, efter vår Guds och Faders vilja. Honom tillhör äran i evigheternas evigheter. Amen.

Det förundrar mig att I så hastigt avfallen från honom, som har kallat eder till att vara i Kristi nåd, och vänden eder till ett nytt evangelium.

Likväl är detta icke något annat »evangelium»; det är allenast så, att några finnas som vålla förvirring bland eder och vilja förvända Kristi evangelium. Men om någon, vore det ock vi själva eller en ängel från himmelen, förkunnar evangelium i strid mot vad vi hava förkunnat för eder, så vare han förbannad.

Ja,såsom vi förut hava sagt, så säger jag nu åter: Om någon förkunnar evangelium för eder i strid mot vad I haven undfått, så vare han förbannad.(Gal.1:1-9).

 

 

Enligt egna erfaranheter så är det första som sker att en människa förlorar glädjen i Jesus och börjar att vandra bort från honom för att istället börja vandra med kyrkorna/samfunden eller med människor inom eller ibland utanför dessa.

När denna vandring har pågått ett tag så förlorar den frälsta sin andliga skärpa genom att det blir allt svårare att höra Jesus tala vilket slutligen leder till andlig död (för vad är en frälst utan Guds Ande, den verkande kraften här på jorden fram till att jesus kommer tillbaka och utan Jesus/Gud?)och till att frälsningen kan gå förlorad då den inte längre har Jesus vid sin sida (inte längre kan höra hans röst, mina får hör min röst säger Jesus) utan har bytt ut honom mot teologi/religion/kyrkor/samfund,präster, pastorer, förståsigpåare och allehanda människor som befolkar kyrkorna och samfunden och som vill att den skall lyssna till dem.

 

Som nyfrälst är en människa benägen att göra det för den vill i sin naivitet tro att alla som är medlemmar i en kyrka och då i synnerhet de med någon ledarposition och de som har varit medlemmar länge,är frälsta till Jesus.

Den kan och vill inte tro något annat och därför blir det ofta ett bryskt uppvaknande när den nyfrälsta inser att det är något som inte stämmer. Att något är väldigt fel i kyrkorna och bland de så kallade ”kristna” där!

 

Ofta sker detta ganska snabbt när en nyfrälst börjar besöka kyrkorna och samfunden då Jesus Ande i den inte har bedrövats av det gift som kyrkorna och samfunden (de falska kristna) spyr ur sig och som ytterst sett handlar om att skapa fred på jorden utan Jesus/Gud och via ekumenik med allt och med alla och kärlek till världen(vi måste rädda världen och Satan själv menar dessa falska kristna!)vilket är satans agenda.

 

När den(den nyfrälsta)talar(inte sina egna ord utan de ord som Jesus har bett den att tala)så hamnar den på kollisionskurs med dem som aldrig har blivit frälsta(men som låtsas vara det) eller som en gång i tiden blev frälsta men som har valt att lämna frälsningen och Jesus för att istället vandra med kyrkorna/världen och Satan.

 

Det blir inte en kamp mellan människor(mellan den som har blivit frälst och mellan den/dem som aldrig har blivit frälsta till Jesus,möjligtvis till kyrkorna,alternativt en gång blev frälsta men som har valt att vandra på den breda vägen med kyrkorna/Satan och världen)utan det blir en kamp mellan Gud och Satan på det andliga planet.

 

Det är olika andar som möts och dessa andar kommer alltid att stå i strid med varandra. Så det handlar egentligen inte om människor utan om vilken ande en människa drivs av även om den kallar sig kristen och har gjort så under sjuttio års tid och intalar sig att det är med Jesus den vandrar när den i stället vandrar med kyrkorna,världen och Satan.

 

Det blir en krock på det andliga planet mellan Guds Ande och Satans Ande(anden i världen) vilket kan bli rent ut sagt förödande för en nyfrälst som genom Guds NÅDhar fått en chans att lämna världen och fått ett nytt liv i Herren Jesus Kristus när den kommer i kontakt med människor inom kyrkorna och samfunden och som den tror har lämnat världen (och Satan) men som inte har gjort det utan bara låtsas att de har gjort det.

De vänder sig emot de nyfrälsta(som inte har blivit fulla av skökans vin, den samlade falska kristenhetens vin) och försöker att med alla medel få dem att acceptera det falska skökoväsendet och diverse olika falska läror som Jesus har sagt till dem att de inte skall tro på.

 

Tyvärr så börjar många att göra det eftersom den gemenskap (de aktiviteter)som kyrkorna kan ge dem är bättre än att sitta ensam hemma på kammaren och uggla. Det är så som Satan lägger snaran runt halsen på dem.

När de väl har blivit en del av kyrkan så skapar de lojalitetsband till medlemmarna där. Den och den och den är så snäll och gudfruktig kan det heta vilket vem som helst kan se till det YTTRE de visar upp så inte går det att svika dem och alla gamla trotjänare som finns i kyrkorna och samfunden och då har de blivit riktigt fast i gyttjan/i Satans grepp.

 

De har börjat att älska människor(sina kyrkor och samfund, medlemmarna där) mer än Jesus/Gud och när så har skett så lyssnar de på dem, på MÄNNISKOR istället för på vad Jesus/Gud säger till dem och är därmed beredda på att kompromissa med dem på ett världsligt sätt(kyrkorna vandrar idag med världen och med Satan)som handlar om att vi går halva vägen var.

De har med det lämnat Jesus för Jesus kompromissade och samarbetade inte med världen (med världens människor)och med Satan som är herre över världen och vars ande finns i alla ofrälsta.

Enligt Galaterbrevet så är de förbannade och rent logiskt sett blir även de som väljer att ha kontakt med kyrkorna och de falska kristna där, även de förbannade om de väljer att ta till sig de falska läror som kyrkorna och samfunden idag står upp för.

 

_________   

 Det är så synd om dem som är fångna i dessa kyrkor och inte hittar utgången till ett bättre liv i Jesus Kristus. De är fångna i ritualer, i religiositet, i satans ekumenik och i annat som de kommer att få lida stort för.

 

Lord please forgive them for they don't know what they do. Protestants always say these things and they don't know they just know what their Pastor has told them or X Catholics so they take the X Catholics and say well they used to be Catholics so they no not really they think with their own understanding

 

GUD ÄR GOD!

 

 

/Anji

 

Av Anji - 17 mars 2019 22:16

Maria   Vit

 

 

Ditt liv-  Överlevnad. Guds barn

 

En kameleont ändrar färg efter omgivningen. Mot gräset är den grön, men om den kommer ut på öppen jord tar den upp dess färg för att inte synas. Många av de varelser som Gud har skapat har en gudagiven förmåga att smälta in i omgivningen.
För dem är det en fråga om överlevnad.


På sätt och vis är det naturligt för vem som helst att anpassa sig till givna förutsättningar.

MEN Kristi efterföljare är NYA skapelser, födda från ovan och förändrade INIFRÅN, med Värderingar och Livsstil som ofta går TVÄRT EMOT VÄRLDENS UPPFATTNING om vad som är lämpligt och moraliskt acceptabelt.

En uppriktig troende smälter ALDRIG in i omgivningen!

 

*
*
Bibelord: 1 Kor 1:18-2:16 Korsets betydelse:

Världens visdom och korsets dårskap
18 Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft. 19 Det står ju skrivet: Jag skall göra de visas visdom om intet, och de förståndigas förstånd skall jag slå ner. * 20 Var är de visa? Var är de skriftlärda? Var är den här världens ordvrängare?* Har inte Gud gjort den här världens visdom till dårskap? 21 Jo, eftersom världen i sin visdom inte lärde känna Gud i hans vishet, beslöt Gud att genom den dårskap som vi predikar frälsa dem som tror. 22 Ty judarna begär tecken* och grekerna söker visdom. 23 Men vi predikar Kristus som korsfäst, för judarna en stötesten* och för hedningarna en dårskap. 24 Men för de kallade, både judar och greker, predikar vi Kristus som Guds kraft och Guds vishet. 25 Ty Guds dårskap är visare än människor, och Guds svaghet är starkare än människor.

26 Bröder, se på er egen kallelse. Inte många av er var visa om man ser till det yttre, inte många var mäktiga, inte många av förnäm släkt. 27 Nej, det som för världen var dåraktigt har Gud utvalt för att låta de visa stå där med skam, och det som för världen var svagt har Gud utvalt för att låta det starka stå där med skam, 28 och det som för världen var oansenligt och föraktat, ja, det som inte var till, har Gud utvalt för att göra till intet det som var till, 29 för att ingen människa skall berömma sig inför Gud. 30 Honom har ni att tacka för att ni är i Kristus Jesus, som Gud för oss har gjort till vishet, rättfärdighet, helgelse och återlösning, 31 för att det skall ske som står skrivet: Den som berömmer sig skall berömma sig av Herren.*

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 11 mars 2019 21:47

Dear Family of our Lord Jesus Christ, May God Bless you and yours forever and ever! Thanks for coming by for a CUP! Our prayer this day is that this CUP will help lift you up further in our LORD!


Precis så är det för den TROENDE. Inget att vara rädd för om man är frälst och går GUDS VÄG. Visst har man problem, men Gud tar ju hand om det som inte vi klarar.

 

/Anji


Av Anji - 3 mars 2019 19:35

I'm thankful for so many things, but mostly, GOD without him I'd have nothing else to be thankful for.


I STORMENS ÖGA.

Ja i stormens öga kan man vara länge, där kan man vara och försöka att bara överleva.

 

Job 16:14Han bryter ner mig med slag på slag, stormar emot mig som en krigare.
Job 30:15Fasor väller över mig, min ära rycks bort som en storm och min räddning har försvunnit som ett moln.
Job 30:22Du lyfter upp mig till vinden och för mig bort, du skakar mig i stormen.
Ps 107:25Han talade och framkallade en stormvind så att havets vågor gick höga.
Ps 107:29Han stillade stormen och vågorna tystnade.
Ps 148:8eld och hagel, snö och dimma, du stormvind som utför hans befallning,

 

Där, i stormens öga, där kämpar man för att hålla sig vid liv, och där är det mycket som gör ont. Kanske har du också upplevt det fenomenet att  bara orka och kunna ROPA PÅ HJÄLP, ROPA PÅ GUD!

 

Jag har ropat på Gud i ALLA år som frälst och jag har alltid fått svar och hjälp från den levande Guden! Amen.

 

   /Anji

Av Anji - 14 februari 2019 19:57

 

 

 

Som om Gud behövde något         ARTIKEL FRÅN BIBELFOKUS.se

*

Hedniska kulter har alltid handlat om att blidka de gudar och andar som man föreställt sig. Offer handlar då inte främst om att sona människornas synder utan om att tillfredsställa gudarnas behov av olika slag och som gengäld få välsignelser tillbaka. Till riktigt blodtörstiga gudar offrade man människor och inte sällan barn, men till de lite mer ”vanliga och världsliga” gudarna offrade man mat, dryck, sång, dans, böner, rökelse, sex, m.m Man såg det alltså som att gudarna hade världsliga behov som skulle mötas, och helt klart projicerades då mänskliga behov och begär på de gudar och andar som man dyrkade. Delar av dessa kulter lever så klart kvar än i dag i vissa folkgrupper.

Offergåvor

*

Bibelns Gud, himmelens och Jordens Skapare är inte som de hedniska avgudarna. Gud behöver inget ur människors händer; han låter sig inte betjänas som om han behövde något eller som om vi människor är så viktiga att vi kan förse Gud med det han behöver.

Apg 17:24-25: ”Gud är den som har skapat världen och allt som är i den. Han som är Herre över himmel och jord bor inte i tempel som är gjorda av människohand. Inte heller låter han betjäna sig av människohänder som om han behövde något, han som åt alla ger liv och anda och allt.
*

Sådan är Gud

Bibelns Gud, himmelens och Jordens Skapare är istället en utgivande Gud. Han ger oändligt mycket gott till ALLA människor!

Matt 5:45: ”Han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga.”

Och Gud ger allt av nåd. Inget kan vi förtjäna. Inget behöver vi betala för. Och inte heller behöver Gud få något annat tillbaka. Självklart uppskattar Gud när vi av uppriktig glädje vänder oss till honom i tacksamhet eller när vi ber honom om hjälp, men hans välbefinnande är inte beroende av det.

En sund kristen tro är därför som ett avspänt barnaskap där man kan likna den troendes förhållande till Gud med ett mindre barns förhållande till sina jordiska föräldrar. Man kan också likna Guds egenskaper med egenskaperna hos en riktigt god jordisk far eller mor, fastän Gud är oändligt många gånger bättre! Som barn ligger man inte och kryper som en mask inför sin pappa, rabblar hans namn 20 gånger och sedan ber om ynnesten att få en present när man fyller år.

Pappan ger en present för att han älskar sitt barn, och presenter kommer ibland även om man inte fyller år. Som barn behöver man inte skriva lappar och tända rökelse till mamma för att få en kram; kramen finns där så fort man behöver den! Som barn behöver man inte gå på kurser och konferenser för att lära sig hur man skall tilltala sina föräldrar och få dem att ge vad man behöver; det bara fungerar med barnslig enkelhet! En god mamma och pappa ser till att man har en ren säng att sova i, mat att äta, saker att lära sig av och att ha roligt med.

Och som barn behöver man inte heller fundera över hur mamma och pappa skall klara sig själva och må gott. Det hanterar de utan att kräva något av barnet. Självklart älskar mammor och pappor när deras barn spontant kommer och sätter sig i deras knä, men det är inte ett krav. Så här skall alltså en sund kristen tro fungera, för sådan ÄR Gud!
*

Vilseledande religiositet

Den sunda kristna tron har alltid varit anfäktad av olika lärosystem och riter. Väckelser kommer och ställer en del tillrätta, men sedan faller även väckelserörelserna tillbaka in i kyrkosystem och gudstjänstväsende där Gud blir till en figur som skall blidkas och vars behov skall tillfredsställas.

Det här är exakt vad som håller på att ske i svensk kristenhet i stor skala just i våra dagar. Ett typexempel på detta kan du läsa om i denna artikel i Välden Idag.

Lägg märke till just orden ”gå djupare”, ”gudstjänst” och att ”betjäna Gud”. Här riskerar gudsrelationen att bli något mystiskt, ogreppbart och dunkelt bakom ridåer av rökelse och lovsångsmantran. Här blir mässor ett verktyg/en metod för att ”gå djupare” likt meditation och mystik i österländsk religion och filosofi. Här blir sakrament, ritual, bön och lovsång till ”nycklar” för Guds välsignelse.

Detta uppskattas tyvärr av många, både utomstående och kristna, men det är likväl en kult med hedniskt ursprung som endast ger vad ”köttet” begär. Kanske någon tänker på Gamla testamentets riter och menar att Gud visst önskar gudstjänster med en särskild ritual, men egentligen är ju hela Gamla testamentets ordning ett enda stort bevis på vad som INTE fungerar.

*

En ny ordning

Som sanna kristna får vi leva enligt Nya förbundets ordning; nu får vi leva ”i Kristus” och i barnaskapet inför Gud, vår Far. I Nya förbundets ordning är tempeltjänst, offer, prästerskap, gudstjänstordning etc helt avskaffat. Nu har det barnaskap som Bibeln vittnar om trätt fram i dagsljuset.

Hebr 7:22: ”Så är också det förbund som Jesus har gått i borgen för mycket bättre.”

Kol 2:16-17: ”Låt därför ingen döma er för vad ni äter och dricker eller ifråga om högtid eller nymånad eller sabbat. Allt detta är bara en skugga av det som skulle komma, men verkligheten själv är Kristus.”

Heb 9:1, 10-11: ”Det första förbundet hade alltså sina föreskrifter för gudstjänsten och sin jordiska helgedom… Liksom när det gäller mat och dryck och olika slags reningar, så är det här fråga om yttre föreskrifter fram till tiden för en bättre ordning. Men nu har Kristus kommit som överstepräst för det goda som vi äger. Genom det större och fullkomligare tabernakel som inte är gjort med händer, det vill säga som inte tillhör den här skapelsen,”

Matt 9:13: ”Gå och lär er vad detta ord betyder: Jag vill se barmhärtighet, inte offer.”

Rom 8:15: ”Ni har inte fått slaveriets ande, så att ni på nytt skulle leva i fruktan. Nej, ni har fått barnaskapets Ande, i vilken vi ropar: ’Abba! Fader!’ ”

Fil 4:6-7: ”Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus.”

Vilken fruktan är det som Paulus talar om i Rom 8:15? Jo, den fruktan för Gud som leder till just laggärningar, riter, metoder osv, dvs ett gudstjänstfokuserat liv för att blidka och tillfredsställa Gud.

*

Vilken väg vill vi gå?

All verklig synd inför Gud tycker jag sammanfattas i en enda vers i profeten Jesajas bok, 53:e kapitlet. Det handlar om människans lust att gå sin egen väg, att själv vara gud i sitt liv. Vi är alla mycket bra på att samla ihop all sköns religiöst bråte som vi vill ha med på vår vandring; vi plockar lite här och lite där, allt efter eget tycke och smak. Det spelar ingen roll om man är ateist, ockultist eller en vilsen kristen, alla samlar på sina egna favoritsvar på livets frågor och problem. Men det är just detta som ÄR problemet, och det är just detta som är den breda väg som Jesus talade om.

Jes 53:6: ”Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg,…”

Matt 7:13: ”Ty den port är vid, och den väg är bred som leder till fördärvet, och det är många som går fram på den.”

Tack och lov har Gud en lösning på problemet – för den som så önskar.

Jes 53:6 forts: ”men all vår skuld lade HERREN på honom.”

Joh 1:12: ”Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn.”

I Nya förbundets ordning är vi kallade till att leva i frihet (Gal 5:13), i ett barnaskap. Vi är kallade till att släppa taget om vår tunga resväska med religiöst bråte. Trots det sa Jesus att det är FÅ som finner denna frihetens smala väg.

Matt 7:14: ”Och den port är trång, och den väg är smal som leder till livet, och det är  som finner den.”

Det innebär då också att det är FÅ som innerligt uppskattar den frihet som Gud erbjuder i Jesus Kristus. Det kommer med andra ord vara många som uppskattar en religiositet som är fullspäckad med sådant som laggärningar, sakrament, riter, liturgi, metoder, mässande, prål och tingel-tangel etc. Bort från denna breda väg går Guds smala väg, och det är endast där man kan få uppleva sann frihet, vila och frid. Ändå är det FÅ som kommer att välja den smala vägen.

 

Så när du nu läser i kristna tidskrifter och böcker om alla ”underbara” ting som man företar sig i kristenheten, så minns att Gud inte låter ”betjäna sig av människohänder som om han behövde något” (Apg 17:24-25). Istället betjänar han dig av nåd med det du behöver för din vandring här. Du kan alltså slappna av.

 

Guds löften om evigt liv, Helig Ande, Andens gåvor, hjälp i vardagen här och nu, finns i Jesus Kristus utan några insatser från din sida. Den sanna kristna tron innebär därför en full överlåtelse till och förtröstan på att ”farsan” tar han om allt! Det är detta enkla förhållningssätt till Gud och hans frälsningserbjudande i Jesus Kristus som gör den smala vägen just så smal. Så vill du nu ändå ge något till Gud, så ge honom din tacksamhet för just detta!

 

Från Bibelfokus.se/Lennart Jareteg

http://bibelfokus.se/blogg/121021

 

 

/Anji

Av Anji - 13 februari 2019 23:08

You might not feel the same way, but coming from utter satanic darkness, the light is the truth and the ONLY way to find true peace, purpose and acceptance.

 

 

God will calm your mind and your heart. Bible Verses For Women. <a href=#biblestudy #hope #peace #faith #christian #inspirational #motivation #woman #saturday #bibleverse #biblequote #jesus #god #strength #love #lifequotes #quotesaboutlife #christ #christianquotes #christianlife #calm #mondaymotivation #monday" />



 

Frid med Gud.    Se bibelorden:


Jes 26:3-4
3 Den som är fast i sitt sinne
bevarar du i frid,
i frid, för han förtröstar på dig.
4 Förtrösta på Herren för evigt,
för Herren Herren
är en evig klippa.


Frid med Gud
Rom 5:1 När vi nu har förklarats rättfärdiga av tro, har vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus. 2 Genom honom har vi också tillträde till den nåd som vi nu står i, och vi gläder oss i hoppet om Guds härlighet. 3 Men inte bara det, vi gläder oss också mitt i våra lidanden, för vi vet att lidandet ger tålamod, 4 tålamodet fasthet och fastheten hopp. 5 Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.

 

Not only so, but we also glory in our sufferings, because we know that suffering produces perseverance; perseverance, character; and character, hope. And hope does not put us to shame, because God’s love has been poured out into our hearts through the Holy Spirit, who has been given to us. — Romans 5:3-5

85 Inspirational Quotes About Life And Happiness Life 50

 

FRID. Smaka på ordet. Har du frid?

 

/Anji

 

Av Anji - 24 januari 2019 00:13



http://bibelfokus.se/blogg/170716

 

Länken handlar om:  

Vilka är Guds barn och deras syskon i tron?   LÄS I LÄNKEN!

Alla vi människor på Jorden kan så klart ses som bröder och systrar vad det gäller att vara en del i mänskligheten. Och som sådana skall vi älska varandra och ta hand om varandra. Men detta är inte det samma som att vara bröder och systrar i den kristna tron, att vara Guds barn.

I detta ekumenikens tidevarv – när många kristna svajar lite hit och dit – kan det då vara en god idé att fundera över vilka som är Guds sanna barn. Alltså vilka som är sant kristna - sett utifrån vad Bibeln har att säga i frågan. Vilka kan man som sann kristen liera sig med när det gäller att utkämpa trons goda kamp? Vilka kan man dela andlig gemenskap med? Helt klart finnsdet gränsdragningar att göra här, det ser vi tydligt i Bibeln, och kanske detta bibelord kan tjäna som en inledande vägvisare:

Matt 7:21: "Inte alla som säger 'Herre, Herre' till mig ska komma

in i himmelriket, utan den som gör min himmelske Fars vilja."

(Detta bibelord svarar också rakt på frågan om alla människor får

evigt liv hos Gud eller inte. Alla får det uppenbarligen inte.)

 

Skrivet av: Lennart Jareteg   Bibelfokus  http://www.bibelfokus.se

 

/Anji

Av Anji - 15 januari 2019 22:01

 

 

 

Hosea 12:6 Så vänd om till din Gud,
håll fast vid kärlek och rätt
och vänta ständigt på din Gud.

Ha alltid ditt HOPP och din KÄRLEK i Gud, då går det väl.

 

Jesaja 41:10 Var inte rädd, för jag är med dig,
se dig inte ängsligt om,
för jag är din Gud.
Jag styrker dig, jag hjälper dig,
jag stöder dig
med min rättfärdighets högra hand.

 

Jesaja 41:13 för jag är Herren din Gud
som tar din högra hand
och säger till dig:
Var inte rädd, jag hjälper dig.

Tro på Gud.

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards