Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin Hopp

Av Anji - 14 november 2020 00:42

https://salmartingano.com/2020/05/the-1918-spanish-flu-only-the-vaccinated-died/?fbclid=IwAR1QqYMa4HpYpRnBD_X9MNkUDrYFua2khM3gJF9oZQYeU1R9FQoli9PnQ-8

 

I Dessa tider av oro kan man gott läsa det som stå i länken om Spanska sjukan och Vaccin.  m m.

 

WHAT HISTORY TELLS US ABOUT THE 1918 “SPANISH FLU”

Läs artikeln

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 21 oktober 2020 19:43

 

"Du skall få en bergsbygd."  Jos 17:17

 

 

DET finns alltid utrymme högre upp. Då dalarna äro fyllda av kananéer, vilkas stridsvagnar av järn hindra ditt framåtskridande, sök dig då upp till höjderna och tag dem i besittning. Kan du ej längre verka för Gud, så bed för dem som kunna göra det. Kan ditt tal icke röra jorden, låt det då röra himmelen.

 

Om ditt livs vidare utveckling på de lägre sluttningarna blivit hämmad genom inskränkning av din verksamhet, plikter gentemot andra eller något dylikt, sök då tjäna Gud i det osynliga, det eviga, det gudomliga.

Tron kan fälla skogar.

 

Om också Israels stammar förstått, vilka skatter däruppe dolde sig, hade de dock näppeligen vågat tänka, att det var möjligt att rödja den täta skogsbygden. Men då Gud förelade dem denna uppgift, påminde Han dem om, att de ägde tillräcklig kraft härtill. Vi ställas inför ting, som synas oss lika omöjliga som dessa skogbevuxna sluttningar. Detta sker, icke för att vi skola bliva gäckade, utan för att sporra oss till andliga stordåd, vilka vore omöjliga, med mindre Gud försett oss med den väldiga styrkan av sitt inneboende i oss.

 

Svårigheterna äro till för att uppenbara för oss, vad Gud kan göra som svar på den tro, vilken beder och arbetar. Befinner du dig i något trångmål därnere i dalen? Begiv dig upp till höjderna, bliv bofast där. Sug honung ur klippan och hämta rikedomar ur sluttningarna, som nu döljas av skogen.

 

"Mörka moln på solklar sommarsky —
o, så är vårt tältliv här på jorden!
Men hur ofta skulle molnen fly,
om vi mera toge Gud på orden.
Ljusets barn ej höra mörkret till,
o, så må vi ej fördraga natten —
dimmorna sig skingra för den tro,
som kan gripa hela frälsningsskatten
."
 
Från "Källor i öknen" av Mrs. Chas. E. Cowman.
/Anji
Av Anji - 10 september 2020 22:48



LIV. TRO. HOPP.



2 Kor 7:7och inte bara genom hans ankomst utan också genom trösten han fått hos er. Han berättade för oss om er längtan, er klagan och er iver för mitt bästa, och då gladde jag mig ännu mer.
2 Kor 7:11Se vad den här sorgen från Gud har fört med sig hos er: vilken hängivenhet, vilka förklaringar, vilken upprördhet, vilken fruktan, vilken längtan, vilken iver och vilken bestraffning! I allt har ni visat er oskyldiga i den här saken.
Fil 1:20Det är min längtan och mitt hopp att jag inte på något sätt ska stå där med skam, utan att Kristus nu som alltid ska bli frimodigt förhärligad i min kropp, vare sig jag lever eller dör.
Fil 1:23Jag dras åt båda håll. Jag har en längtan att bryta upp och vara hos Kristus, det vore mycket bättre.

Prayer


Låt oss alla som tror lita för alltid på Herrens ord, och be om Herrens vilja i våra liv. Då blir det bra.

Amen!  Tack Herre för att vi får vara frälsta-  av Nåd.

 

/Anji

 

 


Av Anji - 18 augusti 2020 22:39

Honest News Network:


Titta på fler video från kanalen! 

 

/Anji

 

 

 

Av Anji - 9 augusti 2020 23:05

Bilden kan innehålla: text där det står ”Ditt trakiga jobb är en arbetslös persons dröm. Ditt lilla hus är en hemlös persons dröm. Dina fa pengar är en dröm for de som inte har nagot. Ditt rastlösa barn ar en dröm for dem som inte kan fa barn. Var alltid tacksam for det du har.”

Jag hittade denna på FB och jag tycker att det stämmer så väl med texten, att så är det.  Vad säger DU?


/Anji



Av Anji - 22 juli 2020 00:39

 

ÅNGEST, ja sådant bär så många människor på!!  Vad säger bibeln? 

 

GUD hjälper i ALLT!!!


 

 

 

Job 3:26

 

 

Jag får ingen rast, ingen ro, ingen vila, ångest kommer över mig.

Job 7:11Därför vill jag inte lägga band på min mun, jag vill tala i min andes ångest, jag vill klaga i min själs bedrövelse.
Job 15:20Den gudlöse plågas av ångest i alla sina dagar, den våldsammes år är räknade.

Ps 13:3Hur länge ska jag ha oro i min själ och ångest i mitt hjärta dag efter dag? Hur länge ska min fiende triumfera över mig?
Ps 25:17Mitt hjärtas ångest är stor. För mig ut ur min nöd!
Ps 31:23Jag sade i min ångest: "Jag är avskuren från dina ögon!" Men du hörde min bön om nåd när jag ropade till dig.
Ps 38:9Jag är maktlös och helt krossad, jag ropar i mitt hjärtas ångest.

Ps 55:5Mitt hjärta grips av ångest i mitt inre, dödens fasor faller över mig.
Ps 116:3Dödens band omslöt mig, dödsrikets ångest grep mig, jag var i nöd och förtvivlan.
Ps 116:11jag som sade i min ångest: "Alla människor sviker."
Ps 119:143Nöd och ångest griper mig, men dina bud är min glädje.

Jes 21:3Därför är mina höfter fulla av smärta, jag har gripits av ångest som en födande kvinnas ångest. Jag är nertryckt så att jag inte kan höra, jag är bestört så att jag inte kan se.

Här är bara några bibelord om ångest som en människa kan ha, men GUD vet att han kan o vill hjälpa!!

 

/Anji

 



Av Anji - 16 juli 2020 22:59

Att vila i Herrens hand

 

 

Herren säger: "Se, jag lever i evigheternas evigheter och har nycklarna till döden och dödsriket" Upp 1: 18.

Är varje människas dödsögonblick bestämt redan före hennes födelse? Nej. Det ser vi till exempel i konung Hiskias liv. Vi läser i Jesajas boks 38:de kapitel: "Vid den tiden blev Hiskia dödssjuk; och profeten Jesaja, Amos' son, kom till honom och sade till honom:

"Så säger Herren: Beställ om ditt hus; ty du måste dö och skall icke tillfriskna." Då vände Hiskia sitt ansikte mot väggen och bad till Herren. — Då kom Herrens ord till Jesaja; han sade: 'Gå och säg till Hiskia: Så säger Herren, din fader Davids Gud: Jag har hört din bön, jag har sett dina tårar. Se, jag skall föröka din livstid med femton år.

 

"Vi ser alltså, att Herren kan förlänga en människas liv, när han finner det lämpligt. Många småttingar skulle ha dött, om inte goda läkare hade skyndat till deras hjälp som Herrens redskap. Många sjuka skulle ha gått över gränsen, om inte skickliga kirurger hade kommit till undsättning. Herren kan således förlänga en människas livstid, då han så finner för gott. Och därför måste vi säga, att ingens dödsdag är bestämd före födelsen. Men fastän det är på det sättet, måste vi dock minnas, att Herren ensam har livets och dödens nycklar. Inte ens de bästa läkare förmår något, då en människas dödsstund är inne. Också detta har vi många gånger fått erfara.

 

Därför är det gott att minnas, att ingen dör förr eller senare än Herren har bestämt. Ingen dör av en tillfällighet, fastän många bilolyckor kan verka slumpartade. Livet beror inte någonsin på en blind slump, det är i Herrens hand. Därför är det viktigt, att vi på sjuk-bädden gör som Hiskia: vänder oss till Herren. Vi får som Hiskia be, att Herren skall förlänga vårt liv, om det så skulle kunna bli andra till välsignelse. Och om Herren verkligen anser det, så kommer han att förlänga det.

 

Det viktigaste av allt är bara, att vi i alla förhållanden vilar i Herrens händer och i hans vilja och i våra medmänniskor endast ser Herrens redskap. Detta hjälper oss att bli fria från den inre spänning, som ibland vill få makt med oss, när vi tänker på vår sista stund. Den kommer inte en sekund tidigare eller senare än Herren bestämt. Och Herren har bestämt, att den skall komma vid den för oss allra lägligaste tidpunkten.

 

Månget dödsfall är för oss en gåta. Då ett fem dagar gammalt spädbarn går in i evigheten, förstår vi inte, varför det alls blivit fött. Då en lovande yngling rycks bort i livets blommande vår, känns också detta som ett hårt slag av "ödet". Men bakom allt detta står den Herre, som ensam har dödens och dödsrikets nycklar. Han ensam är den, som kan öppna och tillsluta. Ingen annan. Må detta vara vår tröst också inför gåtfulla dödsfall och när vår egen dödsstund är inne.

 

Herre, lär mig betänka, att jag måste dö, så att jag får ett vist hjärta. Hjälp mig att i allt nöja mig med din vilja, också inför ofattbara dödsfall. Hjälp mig också att med glädje lämna denna värld, 'när min egen dödsstund är inne.

Bibelord:  Job 14:1-5, Fil 1:21-25

 

/Anji

 

 

 


Från "Tröstens Gud" av Urho Muromaa.

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards