Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin 2021

Av Anji - 22 oktober 2021 23:34

"Från krigen och av bytet hade de helgat detta för att hålla Herrens hus vid makt". 1 Krön 26-27

 

MATERIELLA krafter lagras i jordens innandömen, i gruvorna, där kolet bildats under längst försvunna tider genom den starka hetta, som bränt upp de stora skogarna. På samma sätt samlas andlig styrka i djupet av vårt väsen just genom den smärta vi icke kunna förstå.

En dag skola vi dock finna, att den vinst bedrövelserna givit, den kom oss i sanning att likna mannen "Storhjärtad" i "Kristens resa" och hjälpte oss att leda våra medsyskon triumferande fram till ''Konungens stad". Men låt oss aldrig glömma, att det här är fråga om ett segerrikt lidande. Den sorg, som tar sig uttryck i ömklig klagan och knöt, är icke till något gagn. Paulus förde icke med sig en stämning av död och begravning, utan drog fram omsvept av en kör av jublande segerröster. Ju större prövningen var, desto mera uppfylldes han av förtröstan och glädje. Från själva offeraltaret hördes han triumferände utbrista: "Men om än mitt blod bliver utgjutet såsom ett drickoffer, när jag förrättar min tempeltjänst och därvid frambär offret av eder tro, så gläder jag mig dock och deltager i allas eder glädje." Herre, hjälp mig att just i dag hämta styrka genom allt det som möter mig!

 
''När ökenvandringen dig synes lång
och livet sorg och smärta bringar,
stäm upp som fågeln på sin gren en sång,
ty sången ger åt själen vingar!
Och vill du lära, hur högt de bära,
så lyft ditt hjärta från gruset,
och med din visa Hans godhet prisa,
som vill dig föra till ljuset!
"

Från "Källor i öknen" av Mrs. Chas. E. Cowman.



/Anji

Av Anji - 20 oktober 2021 00:02

Proverbs 16:3 Inspirational Image

  • Ordspråksboken 16:3
  • Anförtro dina verk åt Herren,
  • så har dina planer framgång.     /  Fråga Gud, be Gud, och lita på Gud

 

/Anji


Av Anji - 18 oktober 2021 21:45

Humble Print / Definition Print / Fruit of the Spirit / Bible | Etsy  Ödmjukhet, följsam


JAG kan INTE Gud, men DU kan!




Genom HANS SÅR är jag HELAD


Be dagligen till Gud. Han är oftast lättare att tala med än de flesta människor.



/Anji

Av Anji - 17 oktober 2021 22:42





Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}




Detta innehåller en bild av: {{ pinTitle }}


Bilder: Pinterest.



/Anji

Av Anji - 16 oktober 2021 00:08

GUD GER MÅNGA GODA GÅVOR TILL OSS!


Ef 2:8Av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva. Guds gåva är det,
Ef 3:7Detta evangelium har jag blivit satt att tjäna med den gåva och nåd som Gud har gett mig genom sin mäktiga kraft.
Ef 4:7Men var och en av oss har fått nåden så som Kristus fördelade gåvan.
Ef 5:2Och lev i kärlek, så som Kristus har älskat oss och utgett sig själv för oss som en offergåva, ett väldoftande offer åt Gud.
Fil 4:17Inte så att jag söker själva gåvan, utan vad jag söker är att ni ska få en riklig frukt av gåvan ni ger.
Fil 4:18Jag har fått allt och det i överflöd. Jag har mer än nog när jag nu genom Epafroditus har fått er gåva – en ljuvlig doft, ett välbehagligt offer som Gud tar emot med glädje.
1 Tim 4:14Försumma inte nådegåvan i dig, den som du fick genom profetord när de äldste lade händerna på dig.
2 Tim 1:6Därför påminner jag dig: låt Guds nådegåva flamma upp igen, den som finns i dig genom min handpåläggning.
Heb 6:4De som en gång har tagit emot ljuset och smakat den himmelska gåvan, fått del av den helige Ande
Jakob 1:17Allt det goda vi får och varje fullkomlig gåva är från ovan. Det kommer ner från ljusens Far, som inte förändras eller växlar mellan ljus och mörker.
1 Pet 4:10Tjäna varandra, var och en med den nådegåva han har fått, som goda förvaltare av Guds mångfaldiga nåd.

Matt 5:23Därför, om du bär fram din gåva till altaret och där kommer ihåg att din broder har något emot dig,
Matt 5:24så lämna din gåva framför altaret och gå först och försona dig med din broder. Kom sedan och bär fram din gåva.
Matt 6:2När du ger en gåva ska du inte basunera ut det, så som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna för att bli ärade av människor. Jag säger er sanningen: De har fått ut sin lön.
Matt 6:3Nej, när du ger en gåva, låt inte din vänstra hand veta vad den högra gör.
Matt 6:4Då ges din gåva i det fördolda, och då ska din Far, som ser i det fördolda, belöna dig.
Matt 8:4Jesus sade till honom: "Se till att du inte berättar det för någon. Gå i stället och visa dig för prästen och bär fram den offergåva som Mose har föreskrivit. Det blir ett vittnesbörd för dem."
Matt 10:8Bota sjuka, uppväck döda, gör spetälska rena och driv ut onda andar. Det ni har fått som gåva ska ni ge som gåva.


/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards