Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin 2021

Av Anji - 28 november 2021 00:28


I HIMMELEN, I HIMMELEN!!!     VILL DU DIT?   BLI ETT GUDS BARN!  TA EMOT JESUS.

 

/Anji

Av Anji - 26 november 2021 01:50


 

 

https://rumble.com/vprbh3-australiens-aboriginer-snder-ett-sos-rop-till-vrlden.html?fbclid=IwAR1wq07XS7SQZVywOXxAtzrpHt11D1ws4PUU9NhCBTfL4BQn
XiohVTA0TJo

 

Rumble — Aboriginer utsätt för hot och tvång och sätt i karantän. De använder polis och militär mot denna befolkning. De har visdom att tala om för er och nu berättar de vad som pågått en längre tid och hur the new world order har används mot dem och testats hos dem.

 

Nu är försöken klara och de ska utrotas! De vädjar om mod och styrka att agera! Att skapa ett internationell medvetenhet om vad som pågår!

 

Vi är verkligen skyldig våra inhemska befolkningar världen över att inte överge dem som vi tidigare gjort! Lördagen den 4 December möts vi i Stockholm utanför den Australiska ambassaden klockan 12.

 

Då gör vi vår röst hörd för hela den Australiska befolkningen som lider hårt just nu under denna tyranneri.

 

 

/Anji

Av Anji - 24 november 2021 23:57

Bed i tro på Jesu namn!
Inför Gud det ensamt gäller.
Tron på Jesusnamnet ställer
dig vid öppen fadersfamn.Bed i tro!

Gud svar berett
på vår bön, som Anden leder.
Herren verkar, när du beder,
under gör förrän du bett.Bed i tro,

som vågar stå
glad och viss med öppna händer
sträckta uppåt! Som ej vänder
åter, men blott fram kan gå.

Bed i tro! Gud väntar blott,
att din troshand skall beröra
Honom själv. Han gläds att göra
mer än bedja du förmått.
Från “Källor i öknen” av Mrs. Chas. E. Cowman.

/Anji


2021 · BIBELN · Bibelord · TRO
Av Anji - 24 november 2021 01:00

 

GLÄDJE, SORG, PRÖVNINGAR i denna tid

 

 

Heb 12:11
För stunden verkar ingen fostran vara till glädje utan snarare till sorg, men för dem som har tränats genom fostran ger den längre fram frid och rättfärdighet som frukt.

Heb 1:9Du älskar rättfärdighet och hatar orättfärdighet. Därför, Gud, har din Gud smort dig med glädjens olja mer än dina medbröder.
Heb 10:34Ni led med fångarna och accepterade med glädje att bli fråntagna era ägodelar, eftersom ni visste att ni ägde något som är bättre och bestående.
Heb 10:38Min rättfärdige ska leva av tro. Men drar han sig undan, har min själ ingen glädje i honom.
Heb 12:2Och låt oss ha blicken fäst på Jesus, trons upphovsman och fullkomnare. För att nå den glädje som låg framför honom uthärdade han korset, utan att bry sig om skammen, och sitter nu på högra sidan om Guds tron.

Jakob 1:2
Räkna det som ren glädje, mina bröder, när ni råkar ut för olika slags prövningar.
Jakob 4:9
Klaga, sörj och gråt! Vänd ert skratt i sorg och er glädje i bedrövelse.

 

/Anji

Av Anji - 22 november 2021 21:40


För dig som kan engelska är detta en video som du får känna och uppleva den helige Ande tala.

 

Det handlar om kristenheten idag och alla felaktigheter och att inte tala om synd och omvändelse.Lyssna

 


/Anji

Av Anji - 22 november 2021 01:00

Matteus evangelium Kapitel 3

Johannes Döparen

1 Vid den tiden trädde Johannes Döparen fram och förkunnade i Judeens öken 2 och sade: Omvänd er! Himmelriket är nära.” 3 Det var om honom det sades genom profeten Jesaja:En röst ropar i öknen:Bana väg för Herren,gör stigarna raka för honom!4 Johannes hade kläder av kamelhår och ett läderbälte runt midjan, och hans mat var gräshoppor och vildhonung. 5 Folket i Jerusalem och hela Judeen och hela Jordanområdet kom ut till honom, 6 och de bekände sina synder och döptes av honom i floden Jordan.7 Men när han såg att många fariseer och saddukeer kom till platsen där han döpte, sade han till dem: “Huggormsyngel! Vem har visat er att ni ska fly den kommande vredesdomen? 8 Bär då sådan frukt som hör till omvändelsen. 9 Och tro inte att ni kan säga inom er: Vi har Abraham till far. För jag säger er att Gud kan väcka upp barn åt Abraham ur dessa stenar.10 Yxan är redan satt till roten på träden. Varje träd som inte bär god frukt huggs bort och kastas i elden.11 Jag döper er i vatten till omvändelse. Men den som kommer efter mig är starkare än jag, och jag är inte ens värdig att ta av honom sandalerna. Han ska döpa er i den helige Ande och eld. 12 Han har sin kastskovel i handen, och han ska rensa sin tröskplats och samla sitt vete i ladan. Men agnarna ska han bränna upp i en eld som aldrig slocknar.”

Jesus blir döpt

13 Sedan kom Jesus från Galileen till Johannes vid Jordan för att döpas av honom. 14 Men Johannes försökte hindra honom och sade: “Jag behöver döpas av dig – och du kommer till mig!” 15 Jesus svarade honom: “Låt det nu ske. Det är så vi ska uppfylla all rättfärdighet.” Då lät han det ske.16 När Jesus hade blivit döpt, steg han genast upp ur vattnet. Då öppnades himlen, och han såg Guds Ande sänka sig ner som en duva och komma över honom. 17 Och en röst från himlen sade: “Han är min älskade Son. I honom har jag min glädje.”

Tiden är lång sedan Jesus döptes i vatten. Tiden är kort innan Jesus kommer tillbaka och hämtar hem den troende. Låt er omvändas, låt er döpas, låt er lära känna Jesus Kristus, Vår HERRE.

 

/Anji

Av Anji - 21 november 2021 00:18


https://nyadagbladet.se/inrikes/jennifer-blev-rullstolsbunden-efter-injektionen-bonniertidning-morkade-vaccinet/#loaded

 

 

I juli tog 19-åriga Jennifer sin första dos covidvaccin. Redan två dagar efteråt började hon få problem och kort därefter blev hon rullstolsbunden. Idag är mobiltelefonen det tyngsta hon kan lyfta.

Vården, berättar Jennifer, har inte varit till någon vidare hjälp och när Sundsvalls Tidning gjorde ett reportage om 19-åringen dolde man att hennes problem kan kopplas till covidvaccinet.

Sundsvallsbon Jennifer Melin bestämde sig i juli i år för att ta covidvaccinationen och bokade snabbt en tid hos Vaccinationsenheten, berättar…




 

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 19 november 2021 22:43

 

Det finns en profetissa, Hanna. Och hon lämnade aldrig helgedomen, utan tjänade där Gud med fastor och böner natt och dag." Luk 2: 36-37.

 

Utan tvivel inhämta vi bönens konst genom att bedja, och ju mer vi göra det, desto oftare och desto bättre kunna vi bedja. Den som blott sällan beder lär sig näppeligen någonsin att bedja den verksamma, brinnande bön, som förmår mycket.

Stor kraft i bönen ligger inom räckhåll för oss, men vi måste arbeta för att uppnå den. Låt oss aldrig inbilla oss, att Abraham med sådan framgång bett för Sodom om han ej hela sitt liv hade övat sig att leva i gemenskap med Gud.

 

Det var ej första gången Jakob mötte Gud den natten han uppehöll sig vid Peniel. Vi kunna även betrakta den underbara bön Herren bad med sina lärjungar, före sitt lidande, såsom, blomman och frukten av många nätters tillbedjan och timmar av bön, långt före daggryningen.

Om en människa tror sig med lätthet kunna bli segervinnare i bönen begår hon ett stort misstag. Elias bön som först tillslöt himmelen och sedan öppnade dess fördämningar. Var resultatet av en lång och intensiv bönekamp med Gud. Ack, att de kristna mindes detta! Det fordras uthållighet för att vinna seger genom böner.

 

De stora förebedjarna, vilka ej ihågkommas så ofta som de borde i samband med bekännare och martyrer, voro likväl församlingens största välgörare. Men det var blott genom att dröja vid nådatronen, som de blevo dessa kanaler, genom vilka välsignelsen flödade till människorna. Vi måste förstå att för att lära oss bedja, böra vi vara uthålliga i bönen.

 

— C. H. Spurgeon.

 

/Anji

 

 

2021 · BIBELN · Bibelord · BÖN · TRO

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards