Han  lever

Alla inlägg under december 2009

Av Anji - 16 december 2009 16:29

Sätt på högsta volymen och NJUT.



http://www.youtube.com/watch?v=LQGnleZWZ88&feature=related


http://www.youtube.com/watch?v=W9jdaOG6Lis&NR=1



I asked You for life, and You sent your son to die for me.
I asked You for hope, You came in the night and gave me a dream.
I asked You for freedom, You broke every chain and gave me the keys.
I asked You for love never-ending and every day You surround me!



And now my faith in You is a mountain that can't be shaken,
Now my strength is found in You, it is joy that can't be taken!


Praise spills from my lips, flowing onto the feet of You, my King.
You deserve all the love and all the honor that I can bring!



Here is my song, here is my heart, here is my love, all for You, Jesus!



Holy, Holy, only You are worthy!



Jag Bad Om Livet Och Jag Fick Det

 

Mitt Hjärta Brister Ut I Kärlek Till Min Jesus



Av Anji - 16 december 2009 13:06

Nästan alla ber till Gud när de har ett trängande behov, när dom får problem och inte vet hur de skall ta sig ut ur det. Vare sig de är troende Kristna, agnostiker, ateister,män, kvinnor eller barn så ber de om gudomlig hjälp närproblemen går dom över huvudet. För många är bönen sista utvägen. De ber bara när de känner sig desperata efter något de inte kan göra själva. De vet inte vem de ber till eller vilket resultat de kan förvänta sig. Skulle behovet kvarstå tolkas det som bevis för att de inte finns någon Gud. Blir deras bön däremot besvarad, glömmer man helt enkelt bort Gud tills nästa krisläge kommer och ber om hjälp.


För oss Kristna borde de vara tvärtom. Bön borde vara lika naturligt som att andas. Men däremot bör det inte vara begränsat till att enbart be Gud fylla personliga behov, utan snarare vara ett uttryck för den verkliga intima gudsrelation. Att varje dag komma näramre Gud.


Gud hör bön.

Gud agerar utifrån bön.

Gud besvarar inte varje förfrågan.


Du som inte är Troende Kristen, min frågan är hur skall Gud göra något för dig om du inte vill göra något för honom?


/Bless You, Anji

Av Anji - 14 december 2009 21:41

Gåvan att tala i tungor kan användas på många sätt i vårt böneliv- till tacksägelse, bekännelse, tillbedjan, bönfallande, förbön, lovprisning OSV. Samtidigt framträder sex olika områden tydligt inom vilka vi, om vi lever i Anden på ett naturligt sätt kan använda tungotalet- antingen personligen när vi ber i vår ensamhet eller genemsamt när vi ber tillsammans.


Tillbedjan.

När vi tillber tungotalet  oss att uttrycka vår kärlek till Jesus på ett bättre sätt än vårt mänskliga språk. Vi kämpar ofta i vår mänskliga relationer för att hitta ett mera kreativt och meningsfullt sätt att säga: Jag älskar dig. I vår Gudsrelation kan vi använda tungotalet för att uttrycka detta på ett vackrare, mer passande sätt,än vi någonsin skulle kunna med all vår mänskliga fantasi.


Förbön.

Tungotalet är till särskild hjälp i förbön, när vi inte vet hur vi bör be. Rom 8:26 lovar att Anden skall hjälpa oss i vår svaghet. Vi blir ofta ombedda att be för olika personer,men vi känner sällan till deras behov. I dessa lägen är tungotalet till stor hjälp. Anden ber genom oss enligt med det som ligger på Faderns hjärta.


Genombrott.

Tungotalet hjälper oss att nå fram till ett andligt genombrott.

Bönesvar kan ofta dröja, antingen pågrund av demoniskt motstånd eller på grund av att Gud vill lära oss uthållighet och tålamod.

När vår tro försvagas på grund av att bönesvaret dröjer bör vi be i tungor. Guds tro försvagas aldrig, och i vår ande kan vi koppla samman med hans tro.

Bön i tungor är full av Guds tro. Den är fylld av hans självförtroende.


Klagan.

Denna gåva kan också användas för att uttrycka sorg. Många av oss har problem med att uttrycka sorg inför Gud.

Hur delar vi Guds vånda? Bön i tungor kan vara ett meningsfullt sätt att uttrycka vår klagan och sorg.


Tacksägelse.

Hur kan man på sitt eget språk uttrycka den djupa glädjen man upplever när ett trotsigt barn blir fräslt eller när man känner någon som blir helad. Då verkar "Tack" så fjuttigt. Att be i tungor är bättre, då vet vi att vi har uttryckt vår takcsamhet på ett rätt sätt. Tungotalet har en särskild roll i vår tacksägelse.


Förberedelse.

Bön i tungor är att rekomendera när vi står inför ett möte kanske eller ett samtal som vi inte riktigt vet hur vi skall inleda. Vi bör be i tungor om hjälp med fokus på den som vi skall möta.




Enligt mig själv tycker jag det är väldigt skönt att be i tungor och tacka Herren.

Det är bara mellan han och mig. jag vet ju inte vad jag säger men jag gråter alltid när jag äri tungor, det är den enda gången jag verkligen gråter. Jag gråter väldigt väldigt sällan annars, men i tungotalet så berör det på något sätt mitt hjärta.




Blessings Anji




















Av Anji - 12 december 2009 16:43

Känslor av ensamhet och förtvivlan kan rycka tag i våra hjärtan när omständigheterna blir för stora och för jobbiga.

Du kanske sitter ensam ikväll i tysthet och du börjar sjunka ner i självömkan.

Du sitter där tyst och i din stillhet kan du höra den vackraste rösten.

Är du inte glad att du är mitt barn? Är du inte glad att du har ett hem i himlen förberätt till dig? Är du inte glad att jag är med dig just nu? Känner du dig inte trygg i min närvaro?


Jesus är med oss och bevarar oss från smärta, men även i smärtan är han där precis brevid oss. Vandrar med oss och tar våran hand för att följa med oss på vandringen genom livet med honom. Utan honom kommer vi inte kunna gå lika långt. Tro mig jag vet hur det är och gå utan Gud och det är så svårt. Mörkret tar vid, ångesten tar vid men i Jesus ljus som lyser upp vägen för oss och vandrar med oss så blir det lättare.

Jag vill hylla min kung, min far, min frälsare, min befriare, min helare mitt allt.

Jesus är den bästa vän man kan ha i både med och motgång.


Det finns en chans idag och få lära känna honom, ta den, du kommer inte bli besviken.



Detta var lite tankar för dagen.

Blssings Anji


Ps. jag tänker på dig,

Av Anji - 10 december 2009 15:19

 

Vad betyder det att följa Jesus?

Som soldaten följer sin officer ska vi följa Jesus som vår överordnade. Som slaven följer sin Herre ska vi följa Kristus,vår Herre. Så som vi lyder lagen skall vi lyda Guds ord och honom.

Jesus säger om sig själv att han är människornas ljus, och det är han verkligen.

Han är ljuset i våran mörka värld, han är allt som vi inte är.Han leder oss framåt och han är hoppet för en hopplösvärld och tro för en trolös själ, han är allt som våra hjärtan begär.

 

Det är Jesus själv somär den sanningen som frigöross. Han är utgångspunkten för all sanning, den  perfekta förebilden som vi skall se upp till i allt.

Han löser oss från syndens konsekvenser,från självbedrägeri och från att bli lurade av Satan.

 

Jesus visar tydligt vägen till evigt liv med Gud. Jesus ger oss inte frihet att göra som vi själva vill men frihet att följa honom eller inte.

Om vi bestämmer oss för att leva för GUd kan den fullkomliga sanningen i Jesus frigöra oss så att vi kan bli allt det Gud har avsett.

 

Petrus uppmanar oss att växa i andlig styrka och lära känna vår Herre och räddare Jesus Kristus meroch mer ( 2 Pet 3:18 )

Fortsätt din vandring med honom om du vill lära känns honom bättre.

 

Jesus, du kommer snart igen.

 

Världens synd blev spikad i hans hand men inga spikar hindrade honom.

 

cross-1.jpg picture by Fridsfurste

 

Bless / Anji

 




Av Anji - 9 december 2009 17:37

När Jesus säger att vi kan be om vad som heslt så måste vi komma ihåg att det skall göras i genom hans namn. Det betyder att det måste översnstämma med Guds karaktär och Guds vilja. Gud kan inte göra något som strider mot hans natur och egenskaper. Vi kan inte använda Jesus namn som formel för att få egna, själviska önksningar uppfyllda. Men när vi uppriktigtföljer Gud och  söker hans vilja i våra liv, då ligger våra önskningar helt i linje med hans egna, och det är inget problemför honom att ge oss vad vi ber om. Jesus vet vad vi behöver och han ger oss alla nödvändigheter.

 

Att lyda Gud är desamma som attälska Jesus, kärlek är mer än vackra ord-det handlar om överlåtelse och livsstil. Visa att du älskar Jesus genom att lyda hans ord.

 

Bara genom namnet Jesus så finns det så mycket. Jesus är kärlek, den bästa kärleken som finns och den enda man igentligen behöver för att överleva och framförallt leva. Han har fullkomliga planerför sina barn även om vi inte alltid kan se dom. Han älskar sina barn och vill göra allt för oss.

Vi skall också älska varandra så som Jesus älskat oss, det innebär att vi skall kunna ge livet för varandra, så långt kanske vi inte skall behöva gå men det finns många mycket vardagliga situationer som visar kvalité i vår kärlek till varandra.

I vilken utsträckning är vi beredda att lyssna, hjälpa till,uppmuntra och ge? Tänk efter just nu om det är någon särskild person som skulle behöva din uppmärksamhet och kärlek idag. Ge all kärlek du förmår- och sedan lite till.

 

Blessings Anji

Av Anji - 8 december 2009 18:53

z12357230.gif picture by Fridsfurste


Du har alltid haft hopp för mig.

Du har alltid gett mig förståelse när ingen annan förstår

Du har gett mig kärlek när ingen annan älskat mig.

Du är den som lyser upp min själ och tankar

Du är underbar och helig och jag är din för evigt.


Du har alltid gjort mig stark i nödens gap

Du har alltid gett mig kraft när allt stormar runt om

Du är den mitt hjärta söker


Du är den enda jag behöver.

Genom dig har jag fått liv igen

Genom dig har jag fått glädjen och skrattet tillbaka

Fått tillbaka allt jag missade när jag vart sjuk


Du ger mig hopp om en morgon dag

Du ger mig hopp om att det finns en framtid


Jag tror på dina löften och du sviker dom aldrig

Du sviker aldrig mig

Du ger aldrig upp mig

Du kommer alltit att älska mig och förlåta mig


Genom dig finns det liv i överflöd.

Du är min lovsång.


Jag vill tillbe dig min kung

Du har fångat mitt hjärta och satt min själ i barnd

Du är underbar

Du är min kung och min frälsare

Du är Mitt allt

Ingen kan älska så stort som dig, din kärlek är oemotståndlig

Dina armar räcker åt alla och din kärlek får plats i allas hjärtan


Du är närmare än vi tror

Du är verkligare än vi tror

Du är så vacker

Du är så underbar

Du är så kärlsksfull


Jag vill vara nära dig

Du är min far som jag aldrig haft

Du har gett mig uppmärksamhet

Jag får vara ditt älskade barn


Jag får dela allt med dig

Du tar min sorg och smärta

Du sörjer med mig

Du gråter mina tårar när jag inte orkar

Du ser mig när jag inte orkar mer och då ger du mig hopp att förtsätta

Du har tagit allas smärta och sorg och död på ditt kors

Du är våran frälsare


Du gav ditt liv för mig så jag kan bli mer lik dig

Du är mitt allt

Min framtid

Mitt ljus

Min far


Jag får bli förvandlad av din kärlek

jag får sitta i ditt knä och bli vaggad till sömns

Du har slagit ner alla demoner

Du har tagit döden på ditt kors

Du har tagit mina sår

Du har tagit allt för mig.


Du är den klippan jag står på

När stormarna kommer är du där

När gråten kommer är du där

När smärtan kommer är du där

Du är där när jag förlorat hoppet

Du blev min räddning till allt jag förlorat


Du blev min sanning

Du blev härskaren över mitt liv


Jag går dit du säger att jag skall gå

Ske din vilja

vi följer efter dig

Du ger mat åt den hungrige

Du låter oss inte törsta mer

Du låter anden inte gå hungrig


Jag lever för dig

Med dig

Följer dig

Sänd mig

Sänd mig min kung

Jag böjer mig inför dig


Så länge mitt hjärta slår vill jag prisa dig och så länge jag lever vill jag ära dig

Halleluja jag älskar dig

Jag hyllar dig

Jag tillber dig , du är underbar

Vi älskar dig Jesus


Vi lägger våra liv i din hand

Vi är här för att sjunga kärleksånger och allt vi har vill vi ge till dig


Bara du skall äga mitt liv

Bara du

Jag älskar dig min Jesus

Min Jesus


Du är underbar.

Allt jag är i dig vill jag älska dig mer och mer


Du är livet för mig.

Nära dig varje dag vill jag vara.

Min Gud Är bara God, så ge ditt hjärta nu


Du är mitt allt, min Jesus

untitled-5.jpg picture by Fridsfurste





Av Anji - 7 december 2009 15:44

 

jesus-8.jpg picture by Fridsfurste

 

I livet för Kristus kommer vi att möta svårigheter och motgångar.

Paulus säger att det kan vara en del av den plan Gud har för den troende.

Dessutom är det omöjligt att undvika problem för den som vill följa Jesus med hela sitt hjärta i denna ogudaktiga världen.

Paulus säger också och beskriver helvetet som en evig skiljsmässa från Gud. Där finns det inte längre något hopp om räddning. Dömd till helvetet blir var och en som inte vill lära känna Gud och vägrar ta emot hans räddning, man får det som man vill och skiljs från Gud för alltid.

Om jag inte var frälst och tagit emot hans räddning och inte fick ta del av hans plan och få spendera evigheten med den som jag älskar mest i världen skulle jag bli väldigt rädd. Alla som inte har blivit Guds barn har chansen att få bli det varje dag, för varje dag är frälsningens dag, och om jag inte var frälst skulle jag verkligen vara rädd vart jag skulle spendera min tid efter döden.

 

Om du längtar efter Guds kraft i ditt liv skall du tro på hans förmåga att göra det som är gott istället för din egna. Medan vår tro på Gud växer kommer han att låta kraften i oss att göra att det goda växer.

När sedan Kristus kommer tillbaka ska han förvandla dig på ett sätt som du aldrig hade trott vara möjligt.

 

Vi är inte tvingade att tro.

Gud ger oss full frihet att vända honom ryggen och tro på satans lögner i stället. MEN den som säger nej till sanningen kommer att få betala ett högt pris som varar i evighet.

 

Han har gett oss det fantastiska uppdraget att utföra sitt arbete. Han har gett det fantastiska uppdraget att förverkliga missionsbefallningen- att gå ut till alla folk och göra dom till Jesu efterföljare ( Matt 28:18-20)

 

Var vill du spendera din evighet?

 

 

Blessings Anji







Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards