Han  lever

Alla inlägg under november 2019

Av Anji - 6 november 2019 23:54

 

Vad är frihet?   är du fri?

 

2 Kor 3:17 Herren är Anden, och där Herrens Ande är, där är frihet.

 

Gal 5:1 Till denna frihet har Kristus gjort oss fria. Stå därför fasta och låt er inte tvingas in under slavoket igen.


Jakob 1:25 Den som däremot blickar in i frihetens fullkomliga lag och blir kvar i den, inte som en glömsk hörare utan som en verklig görare, han blir salig i det han gör.


1 Pet 2:16 Ni är fria, men använd inte friheten som täckmantel för det onda utan för att tjäna Gud.


2 Pet 2:19 De lovar dem frihet men är själva slavar under fördärvet, för det man besegras av är man slav under.

 

 

I Gud finns  friheten du söker

 

 

/Anji

 

 

Av Anji - 5 november 2019 19:19


/Anji

 

 

 

JESUS LIVES!

 

 

 

Av Anji - 4 november 2019 20:03


/Anji         

 

 

Av Anji - 3 november 2019 19:49

Det nya förbundet.   Nådens förbund

 

 

*I Jeremia kan vi läsa om det nya förbundet som Gud skulle skriva i människors hjärtan genom Jesus Kristus. Gud skulle skriva sin lag i deras hjärtan istället för på stentavlor, som han hade gjort med de tio buden. Synden hade varit så befäst i deras inre att de inte förmådde vara annat än olydiga. (Jer 17:1).

 

Denna erfarenhet liknar i hög grad den nya födelsen i Kristus, där Gud också tar initiativet.Om vi överlåter oss till Gud lägger han genom den helige Ande en längtan i vårt inre att lyda honom. I Jeremia 31:27 kan du läsa: “Den dag ska komma, när jag ska öka befolkningen och fördubbla boskapen i Israel. I det förgångna har jag grundligt förstört landet, men nu ska jag med omsorg bygga upp det igen. Man ska inte längre citera talesättet att “Barnen får betala för sina förfäders synder”. Var och en ska nämligen dö för sina egna synder.”

 

 

Och i Jeremia 31:31 kan du läsa: * Den dag ska komma när jag ska ingå ett nytt förbund med Israels folk och med Juda, säger Herren. Det kommer att bli som det jag ingick med deras förfäder, när jag tog dem vid handen för att leda dem ut ur Egypten, ett förbund som de bröt, trots att jag var deras rätte Herre, säger Herren. Detta är det nya förbund som jag ska ingå med dem: Jag ska skriva min lag i deras hjärtan, så att de längtar efter att ära mig. Då kommer de verkligen att vara mitt folk, och jag ska vara deras Gud.*

 

Och i Jeremia kapitel 31: 38,39 kan du läsa om hur Herren skulle bygga upp Jerusalem.

 

Du kan också läsa i Hebreerbrevet 10:16-17 följande:

 

” Detta är det nya förbundet som jag ska ingå med Israels folk: Mina lagar ska råda över deras tankar och deras handlande, och de ska alltid veta min vilja och alltid vilja lyda den.”

 

Ja här har du fått läsa lite om det nya förbundet, det finns så många ställen i bibeln som handlar om detta, läs hänvisningarna.


Det nya förbundet är Jesu död och hans upståndelse.

 

 

Guds lag står numera skriven i oss. Den helige Ande påminner oss om Jesu ord, håller vårt samvete vaket, påverkar våra motiv och önskningar och får oss att VILJA lyda. I Hebreerbrevet 8:7-12 Kan du läsa om ett citat från Jeremia 31:31-34 (Återkommer till det i nästa inlägg) som jämför förbunden.

 

Det gamla är lagens förbund som reglerade förhållandet mellan Gud och folket. Det Nya är NÅDENS förbund.

 

Jesu erbjudande att förlåta vår synd och föra oss till Gud genom sin offerdöd, något helt nytt som når förbi Juda och Israel och ut till hela världen och med en ny tillämpning eftersom det skrivs i våra HJÄRTAN och SINNEN. Det erbjuder en helt ny väg tilll frälsning: TRO istället för DJUROFFER.

 

 

Har DU tagit emot detta NYA erbjudande och börjat vandra på den rätta vägen?

 

/Anji

 

 

Av Anji - 2 november 2019 23:31

 

 

Vad säger Gud själv om just profeten och dennes ord?.. som är

 

från Gud   Se bibelorden

 

 

 

Jer 5:31Profeterna profeterar lögn, och prästerna styr efter deras råd. Så vill mitt folk ha det. Men vad ska ni göra när slutet på det kommer?
Jer 11:21Därför säger Herren så om Anatots män, som vill ta ditt liv och säger: ”Profetera inte i Herrens namn, om du inte vill dö för vår hand!”
Jer 14:14Men Herren sade till mig: Profeterna profeterar lögn i mitt namn. Jag har inte sänt dem eller befallt dem eller talat till dem. Falska syner, tomma spådomar, löst prat och sina egna hjärtans bedrägerier är vad de profeterar för er.
Jer 14:15Därför säger Herren så om de profeter som profeterar i mitt namn fast jag inte har sänt dem, de som säger att svärd och svält inte ska komma i detta land: Genom svärd och svält ska dessa profeter gå under.
Jer 14:16Och folket som de profeterar för, männen och deras hustrur, söner och döttrar, ska kastas ut på Jerusalems gator slagna av svält och svärd, och ingen ska begrava dem. Jag ska låta deras ondska drabba dem själva.
Jer 28:8Gamla tiders profeter, de som varit före mig och dig, har profeterat om krig, olycka och pest mot många länder och mot stora riken.
Jer 28:9Men om den profet som profeterar välgång verkligen är sänd av Herren, det vet man först när hans ord har gått i uppfyllelse.”
 Kor 12:10en annan att göra kraftgärningar. En får gåvan att profetera, en annan att skilja mellan andar. En får gåvan att tala olika slags tungomål, en annan att uttyda tungomål
1 Kor 14:5Jag vill gärna att ni alla talar tungomål, men ännu hellre att ni profeterar. Den som profeterar är viktigare än den som talar tungomål, ifall han inte uttyder sitt tal så att församlingen blir uppbyggd.
1 Kor 14:24Men om alla profeterar och det kommer in en som inte tror eller inte förstår, då blir han avslöjad av alla och dömd av alla.
1 Kor 14:31Ni kan alla profetera, en i sänder, så att alla blir undervisade och alla blir uppmuntrade.
1 Kor 14:39Alltså, mina bröder, var ivriga att profetera och hindra inte tungomålstalandet.

 

 

Exempel:

 

Hesekiel Hes 13:1-12 Därför säger Herren Gud så: Efter­som ni talar falskhet och ser lögnaktiga syner är jag emot er, säger Herren Gud. Min hand ska drabba profeterna som ser falska syner och spår lögn. De ska inte få plats i mitt folks församling och inte tas upp i förteckningen över Israels hus och till Israels land ska de inte komma. Ni ska då inse att jag är Herren Gud.  Just därför att de leder mitt folk vilse när de säger: ’Allt är väl’, trots att allt inte är väl, och eftersom de, när någon bygger en mur, bestryker den med vit kalk,  därför ska du säga till dessa vitkalkare att muren ska falla. Ett slagregn ska komma, och ni hagelstenar, ni ska falla, ja, en stormvind ska bryta lös! Och se, när muren har fallit, ska man då inte säga till er: Var är nu vitkalkningen som ni strök på?”

 

På Youtube och andra ställen kan ni se hur många falska profeter och s k lärare som helst!

 

Kan ni urskilja vad som är vad? Kan era hjärtan höra Guds ord och bli visade på sanningen?

 

/Anji

 

Av Anji - 1 november 2019 23:05

 

 

HÄR I länken KAN DU LÄSA OM Klimatbluffen!

 

 

https://www.efterfoljelse.se/klimat-bluffen/https://www.efterfoljelse.se/klimat-bluffen/

 

UR ARTIKELN:

 

Denna lögn och dessa så kallade klimatforskare och professorer som basunerar ut en total kollaps av klimatet av FN framlagda icke vetenskapliga evidens som man lägger otrolig vikt vid dess sanningshalt. Allt detta är lögn och åter lögn temperaturen har bara stigit en grad på 170 år och siffror som visar att havsnivån har bara stigit med 2 mm. Allt för att man nu ser att tiden är kommen för att bygga att världsrike där man slår sönder nationer och skapar ett förhållande till världens medborgare som bygger på skräck och falsarium.

 

De kommer sannolikt att komma med en lösning på dessa fabricerade och skapade problem till världens medborgare inom en snar framtid där man säger att vi har lösningen för Nationerna. Allt detta vi ser är designat av personer som under generationer velat att denna tid skall komma där man kan etablera ett rike där medborgarna skenbart har bestämmande rätt.

 

De som har insikt och kunskap om detta som händer är det ingen nyhet jag skriver om, men många är de medborgare som fattar noll och som är indoktrinerad och hjärntvättade att tänka och dra slutsatser som inte är verklighets anpassade utan att följa det som sägs av en korrumperad världsordning dikterad av ett fåtal människor och mäktiga familjer som styr bakom kulisserna över FN och EU......


/Jan-Åke Henriksson 

 

 

LÄS I LÄNKEN och förstå hur MEDIA blåser uppsaker som inte är sanna!

 

 

Den globala uppvärmningen har inte ökat naturkatastrofer


Det finns inga statistiska bevis för att den globala uppvärmningen intensifierar orkaner, översvämningar, torka och liknande naturkatastrofer eller gör dem mer frekventa. Men koldioxidreducerande åtgärder är lika skadliga som de är kostsamma. Till exempel dödar vindkraftverk fåglar och fladdermöss, och palmoljeplantager förstör regnskogens biologiska mångfald.

 


Politik måste respektera vetenskapliga och ekonomiska verkligheter


Det råder ingen klimatnödsituation. Därför finns det ingen anledning till panik och larm. Vi motsätter oss starkt den skadliga och orealistiska CO2-nollpolitiken som föreslagits för 2050. Om bättre tillvägagångssätt dyker upp, och det kommer säkert att ske, har vi gott om tid att reflektera och anpassa oss. Syftet med den internationella politiken bör vara att tillhandahålla pålitlig och prisvärd energi hela tiden, och över hela världen.

 

 

     The Endtime

 

/Anji

 

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards