Han  lever

Direktlänk till inlägg 7 oktober 2021

Bibeln berättar ju- men man tror inte.. /Åter till bibeln.

Av Anji - 7 oktober 2021 19:39

 

Bibeln,bible,scripture,holy


*1. Åter till Bibeln, boken om vår frälsning, Given av Herren genom Andens bud! Himmelska bok, som giver denna hälsning, Välkommen hem till himlen och till Gud! 

Kör:/ Åter till Ordet som av Gud vi fått!  Åter till stigen våra fäder gått! Ljus, i vår natt att leda dödens fångar Ut ur vårt mörker, hem till livets Gud.

 

2. Åter till Bibeln! Mörka tider stunda, Såsom profeter fordom hava sagt. Vem kan med fröjd hans ankomst nu åstunda? Blott den sig helt i Jesu händer lagt.

 

3. Åter till Bibeln! Där skall guld du finna, Märgstarka rätter på Guds rika bord. Himlar och jord de skola en gång brinna Men för evigt bliver  Herrens dyra ord. /okänd

 

Åter till Bibeln, åter till den apostoliska tiden. Herren väntar sig att de troende står upp för Ordet, och vill  göra det som Herren vill. I Jesu blod finns kraft, frälsande kraft.

* Klädd i Guds frälsning jag står, Domen ej mera mig når. Rening jag har i hans sår, Allt i min Gud jag förmår.*/Okänd

 

*Och ni dödade livets Herre, men Gud förde honom tillbaka till livet. Johannes och jag är vittnen till detta faktum, för efter det att ni dödat honom såg vi honom livs levande!’ Apg 3:15

 

Jesus lever! 

 

/Anji

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Torsdag 16 maj 01:16

    HÄLSOLIV!  Äter du nyttigt?  Detta skyddar ditt hjärta m m:   Grönsaker kan ha skyddande effekter mot hjärt-kärlsjukdom. Det visar en ny svensk studie. Det gäller dock inte alla grönsaker, utan en viss typ.Foto: Alexander Raths / Shu...

Av Anji - Tisdag 14 maj 20:12

  https://www.vaken.se/ultraprocessad-mat-som-frukostflingor-snacks-glass-chips-och-fardiglagat-ger-dig-cancer-och-infarkt/   Ultraprocessad mat som frukostflingor, snacks, glass, chips och färdiglagat ger dig cancer och infarkt 2024-05-...

Av Anji - Söndag 12 maj 23:28

  Lita på Gud i allt     1 Sam 2:35 Men jag ska låta en trogen präst träda fram åt mig. Han ska göra det som är i mitt hjärta och min själ. Åt honom ska jag bygga ett hus på fast grund, och han ska ständigt vandra inför min smorde...

Av Anji - Lördag 11 maj 22:15

        Ps 36:11Låt din nåd bli kvaröver dem som känner dig,din rättfärdighet över demsom har ärliga hjärtan.   Ps 36:8Hur dyrbar är inte din nåd, o Gud!Människors barn har sin tillflykti dina vingars skugga.   Ps 42:9Om dagen s...

Av Anji - Fredag 10 maj 13:35

  Napoleon tillbaks?   FRÅN  Peter Krabbes sida    https://peterkrabbe.wordpress.com/2024/04/12/napoleon-tillbaks/ :   Så har då värmen kommit till Sydfrankrike. Temperaturerna infinner sig som vanligt på 25- 30-gradersnivån samtidigt...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards