Han  lever

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2021

Hjälp i rätt tid. Gud hjälper i allt.

Av Anji - 11 oktober 2021 00:08

DEN som INTE tror att GUDS ORD och GUD själv kan hjälpa en människa borde läsa vad BIBELNS ORD säger:

 

2 Tim 4:17Men Herren hjälpte mig och gav mig kraft, för att förkunnelsen genom mig skulle fullföljas och alla folk få höra den. Så blev jag räddad ur lejonets gap.
Filem 1:13Egentligen ville jag ha kvar honom här hos mig, så att han kunde hjälpa mig i ditt ställe när jag nu sitter i fängelse för evangeliets skull.
Heb 1:14Är inte änglarna andar i Guds tjänst, utsända för att hjälpa dem som ska ärva frälsningen?
Heb 2:18Genom att han själv har fått lida och blivit frestad kan han hjälpa dem som frestas.
Heb 4:16Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.

  
Job 35:9Man klagar över allt förtryck, man ropar om hjälp mot de mäktigas arm.
Job 36:13De som har gudlösa hjärtan tar till vrede, de ropar inte på hjälp när han binder dem.
Job 37:13Han låter dem komma som straff, för att hjälpa hans land eller visa hans godhet.
Ps 7:7Res dig, Herre, i din vrede, stå upp mot mina fienders raseri! Vakna till min hjälp, du som har kallat till dom.

 

Ps 10:14

Du ser det, du ser olycka och sorg för att ta det i din hand. Den olycklige lämnar sig åt dig, du är den faderlöses hjälpare.

 

Ps 20:3

Må han sända dig hjälp från helgedomen och stödja dig från Sion.

 

Ps 22:6

Till dig ropade de och fick hjälp, de förtröstade på dig och behövde inte skämmas.

 

Ps 22:12

Var inte långt ifrån mig, för nöden är nära och ingen hjälpare finns.

 

Ps 22:20

Men du, Herre, var inte långt borta! Du min styrka, skynda till min hjälp!

 

Ps 27:9

Dölj inte ditt ansikte för mig, avvisa inte din tjänare i vrede, du som har varit min hjälp. Släpp mig inte, överge mig inte, du min frälsnings Gud.

 

 

Ps 28:7

Herren är min styrka och min sköld. På honom litar mitt hjärta, jag får hjälp och mitt hjärta jublar. Honom vill jag tacka med min sång.

 

Ps 30:11

Hör, Herre, och förbarma dig över mig! Herre, var min hjälpare!

 

Ps 33:20

Vår själ väntar på Herren, han är vår hjälp och vår sköld.

 

Ps 35:2

Grip sköld och skydd och kom till min hjälp,

/Anji

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anji - Söndag 12 maj 23:28

  Lita på Gud i allt     1 Sam 2:35 Men jag ska låta en trogen präst träda fram åt mig. Han ska göra det som är i mitt hjärta och min själ. Åt honom ska jag bygga ett hus på fast grund, och han ska ständigt vandra inför min smorde...

Av Anji - Lördag 11 maj 22:15

        Ps 36:11Låt din nåd bli kvaröver dem som känner dig,din rättfärdighet över demsom har ärliga hjärtan.   Ps 36:8Hur dyrbar är inte din nåd, o Gud!Människors barn har sin tillflykti dina vingars skugga.   Ps 42:9Om dagen s...

Av Anji - Fredag 10 maj 13:35

  Napoleon tillbaks?   FRÅN  Peter Krabbes sida    https://peterkrabbe.wordpress.com/2024/04/12/napoleon-tillbaks/ :   Så har då värmen kommit till Sydfrankrike. Temperaturerna infinner sig som vanligt på 25- 30-gradersnivån samtidigt...

Av Anji - Fredag 10 maj 00:26


      FOTO ANJI       /A    

Av Anji - Torsdag 9 maj 14:36

  Ordförande för belgiskt hälsoförsäkringsbolag främjar eutanasi som lösning för åldrande befolkning 2024-04-15 Självmord…..   Ordföranden för Belgiens största hälsovårdsfond har föreslagit eutanasi som en lösning på landets proble...

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards