Han  lever

Alla inlägg den 31 mars 2023

Av Anji - 31 mars 2023 20:14

 

VAD KAN KALLAS FÖR KÄRLEK OCH VAD ÄR DET???

 

Det finns många olika slags kärlek,

 

känner du till det?  Guds kärlek är den största dock.!



Ord 7:18Kom, nu ska vi njuta av kärlek ända till morgonen, njuta tillsammans av kärlekens fröjder.
Ord 10:12Hat skapar gräl, kärlek skyler alla synder.
Ord 15:17Bättre ett fat kål med kärlek än en gödd oxe med hat.
Ord 17:9Den som skyler en synd främjar kärlek, den som ältar en sak skiljer vänner åt.
Ord 17:17En väns kärlek består alltid, en broder föds för att hjälpa i nöd.
Ord 26:23Som silverbeläggning på ett lerkärl är kärleksglödande läppar med ondska i hjärtat.
Ord 27:5Bättre öppen tillrättavisning än dold kärlek.

Sef 3:17Herren din Gud bor i dig, en hjälte som frälser. Han gläder sig över dig med lust, han tiger stilla i sin kärlek, han fröjdas över dig med jubel.”
Sak 8:17Tänk inte ut ont mot varandra i era hjärtan och ha inte kärlek till falska eder, för allt sådant hatar jag, säger Herren.
Matt 24:12och eftersom laglösheten ökar kommer kärleken att kallna hos de flesta.
Mark 10:21Jesus såg på honom med kärlek och sade: "Ett saknar du. Gå och sälj allt du äger och ge till de fattiga, så kommer du att ha en skatt i himlen. Kom sedan och följ mig."
Luk 1:78genom vår Guds barmhärtiga kärlek. Så ska en soluppgång från höjden besöka oss,
Luk 6:32Om ni älskar dem som älskar er, ska ni ha tack för det? Även syndare älskar dem som visar dem kärlek.


Joh 5:42Jag känner er och vet att ni inte har Guds kärlek i er.
Joh 13:35Om ni har kärlek till varandra ska alla förstå att ni är mina lärjungar."
Joh 15:9Så som Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek.
Joh 15:10Om ni håller mina bud blir ni kvar i min kärlek, liksom jag har hållit min Fars bud och är kvar i hans kärlek.


GUDS KÄRLEK ÄR ENORM, Se till att ni får den!!   

 

 

 

/Anji

 

 

 

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards