Han  lever

Alla inlägg den 8 juli 2023

Av Anji - 8 juli 2023 14:12

 

bild copyright


SOMMAR, ja och väldigt varmt...... Ha det så bra i helgen!

 

Är du övertygad om att Gud har förbarmande med dig och andra som ber honom om förbarmande? är du klar över var och hur som Gud har haft sitt förbarmande och sin NÅD över dig och i ditt liv?


Javisst har Gud förbarmande för människor. Javisst är HERREN god emot oss även om vi inte förtjänat det!
Gud ÄR god! Att ropa på honom i nöd och tacka honom av tacksamhet det är vad han vill låta oss göra.


Det finns så mycket som Gud vill att vi ska göra för honom och för andra, ja vi ska hjälpa där vi kan och kan vi inte så ropar vi på Gud, i alla omständigheter är han med den som tror! I nöden är vi starka, för vi har GUD!

 

2 Kor 8:9 Ni känner ju vår Herre Jesu Kristi nåd. Han var rik men blev fattig för er skull, för att ni genom hans fattigdom skulle bli rika.

 

2 Kor 12:10 Och därför gläder jag mig över svaghet, misshandel, nöd, förföljelser och ångest för Kristi skull. För när jag är svag, då är jag stark.

 

 

    /ANJI

 

 


Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards