Han  lever

Inlägg publicerade under kategorin 2021

Av Anji - 24 december 2021 18:37


HOPP!  Ja det finns, det är sena tider nu men det finns ju hopp! EVIGT HOPP.


1 Pet 3:15Herren Kristus ska ni hålla helig i era hjärtan. Var ständigt beredda att svara var och en som ber er förklara det hopp ni har.
Heb 3:6Men Kristus är betrodd som Son att råda över Guds hus. Och hans hus är vi, när vi håller fast vid vår frimodighet och ära i hoppet.
Heb 6:11Men vi önskar att ni var och en ska visa samma iver att bevara den fulla vissheten i hoppet ända till slutet,

Ett levande hopp

1 Petr 1:3-5 Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far! I sin stora barmhärtighet har han genom Jesu Kristi uppståndelse från de döda fött oss på nytt till ett levande hopp, 4 till ett arv som aldrig kan förstöras, fläckas eller vissna och som förvaras åt er i himlen. 5 Med Guds makt bevaras ni genom tron fram till den frälsning som är redo att uppenbaras i den sista tiden.



/Anji

 

Av Anji - 22 december 2021 22:39

 

  Fil Kapitel 3  

Rättfärdigheten genom tron

1 För övrigt, mina bröder, gläd er i Herren! För mig är det inget besvär att skriva samma sak till er igen, och för er är det tryggare.2 Se upp för hundarna, se upp för de onda arbetarna, se upp för de sönderskurna!✱3 Det är vi som är de omskurna, vi som tjänar Gud genom hans Ande och har vår ära i Kristus Jesus och inte förlitar oss på det yttre.4 Fast nog hade också jag kunnat förlita mig på det yttre. För om någon tycker att han kan förlita sig på det yttre, så kan jag det ännu mer: 5 omskuren på åttonde dagen, är av Israels folk och Benjamins stam, en hebré född av hebreer, i fråga om lagen en farisé, 6 i iver en förföljare av församlingen, i rättfärdighet genom lagen en oklanderlig man.7 Men allt det som förr var en vinst för mig räknar jag nu som förlust för Kristi skull. 8 Ja, jag räknar allt som förlust, för jag har funnit det som är långt mer värt: kunskapen om Kristus Jesus, min Herre. För hans skull har jag förlorat allt och räknar det som skräp, för att vinna Kristus 9 och bli funnen i honom – inte med min egen rättfärdighet, den som kommer av lagen, utan med den som kommer genom tron på Kristus, rättfärdigheten från Gud genom tron. 10 Då får jag lära känna Kristus och kraften i hans uppståndelse och dela hans lidanden genom att bli lik honom i hans död, 11 i hoppet om att nå fram till uppståndelsen från de döda.

Slutmålet

12 Inte så att jag redan har gripit det eller redan har nått målet, men jag jagar efter att gripa det eftersom jag själv är gripen av Kristus Jesus. 13 Bröder, jag menar inte att jag har gripit det än. Men ett gör jag: jag glömmer det som ligger bakom och sträcker mig mot det som ligger framför 14 och jagar mot målet för att vinna segerpriset, Guds kallelse till himlen i Kristus Jesus.15 Så bör vi tänka, vi som är mogna. Och tänker ni annorlunda i något avseende ska Gud uppenbara också det för er. 16 Låt oss bara hålla fast vid det vi nått fram till.

Aposteln som föredöme

17 Bröder, ta mig till föredöme och se på dem som lever efter den förebild ni har i oss. 18 Det jag ofta har sagt er, det säger jag nu med tårar: många lever som fiender till Kristi kors. 19 De kommer att sluta i fördärvet. De har buken till sin gud och sätter sin ära i det som är deras skam, dessa som bara tänker på det jordiska.20 Men vi har vårt medborgarskap i himlen, och därifrån väntar vi Herren Jesus Kristus som Frälsare. 21 Han ska förvandla vår bräckliga kropp och göra den lik hans härlighetskropp, för han har makt att lägga allt under sig.

 

 

/Anji

2021 · BIBELN · TRO
Av Anji - 21 december 2021 21:43

 

https://nyadagbladet.se/inrikes/svenska-forskare-fordomer-covidpassen/



 

Svenska forskare och läkare fördömer covidpassen


PUBLICERAD IDAG 13:38
Ovan från vänster: Ludmilla Morozova-Roche, Ragnar Hultborn, Bo Jonsson, Magnus Burling, Hans Zingmark, Sture Blomberg.
 

18 svenska forskare och läkare riktar hård kritik mot avsaknaden av förnuftiga överväganden gällande vaccinpass och konstaterar att de införts utan större hänsyn till vetenskaplig forskning. Man varnar samtidigt för en mycket allvarlig samhällsutveckling där coronapolitiken hastigt nedmonterar grundläggande medborgerliga rättigheter.

Läkare och forskare konstaterar att det saknas en offentlig debatt angående covidvaccinerna eftersom man oftast endast ger utrymme för en sida av det hela. Samtidigt ställer medierna få frågor som är kritiska till myndigheter och sociala medier censurerar skeptiska perspektiv i frågan.

Ett verkligt öppet samhälle hade i det här läget organiserat en ordentlig offentlig debatt mellan berörda experter, allmänhet och beslutsfattare på olika nivåer, med journalister som ingående utforskade alla sidor av saken, som noga granskade alla relevanta studier av vaccinernas och övriga åtgärders förhållande mellan risk och nytta”, skriver man i Schibsted-tidningen Aftonbladet.




Forskarna antyder också att man samtidigt ser den hållna politiken och åtgärderna genomföras med ”minimal hänsyn till kontrollinstanser eller vetenskaplig debatt” och syftar bland annat på vaccinpass.

I Sverige introduceras nu helt plötsligt vaccinationsbevis utan att Statens medicinsk-etiska råd ens konsulteras. Åtgärderna har en mycket tunn koppling till forskningsläget, och exakt vad de grundar sig på är oklart”.

Extrem åtgärd

Med tanke på hur låg dödligheten i covid-19 faktiskt varit i Sverige under 2021, samt att iva-beläggningen ligger på normalnivå pekar man på hur extrem åtgärden med vaccinpass faktiskt är.

En övervaknings- och kontrollstruktur som riskerar att få oöverskådliga konsekvenser för hur hela vårt samhälle fungerar och vad det innebär att vara medborgare. Det är inte proportionerligt”, skriver forskarna.

Vidare syftar man också på att vaccinerade faktiskt står för en hel del av smittspridningen, vilket är väntat eftersom ”de virusvarianter som faktiskt kan kringgå vaccinen då starkt kommer att befrämjas”, vilket i sin tur gör att överanvändning av experimentvaccinen tappar sin påstådda skyddseffekt för de mest utsatta.

Lösningsförslag som inte tar hänsyn till det här är inte bara ineffektiva, utan klart vårdslösa, och detta oavsett åtgärdernas lagstridighet”.

Farlig utveckling

Forskarna menar att debatten inte drivs av ett kritiskt tänkande utan mer av en vilja från beslutsfattare att visa sig handlingskraftiga och mediernas inflytande parallellt med ekonomiska motiv som påverkar politiken.

Vi behöver prata om vilken roll vinstincitament och ekonomiska maktförhållanden har spelat i den här situationen. Vi behöver ställa kritiska frågor om hur marknadsföringen av dessa kontroversiella vacciner har påverkat beslutsfattare”.

Forskarna uppmanar det politiska styret i Sverige att omedelbart återkalla covidpassen.

Vi förordar därför att de omedelbart avskaffas, och att en verkligt öppen och vetenskapligt grundad debatt om coronaåtgärderna och deras konsekvenser inleds”, avslutar de.

 

/Anji

Av Anji - 21 december 2021 01:16

 

 

*Vad säger bibeln om tiden och slutet? Några av många bibelord:

 

 

Ps 93:2 Din tron är fast grundad från fordom tid, du är från evighet.Ps 104:5 Du grundade jorden på dess fästen, så att den ej vacklar till evig tid.

Ps 104:19 Du gjorde månen till att bestämma tider, solen vet stunden då den skall gå ner.

Ps 113:2 Välsignat vare HERRENS namn från nu och till evig tid!

Ps 119:147 Jag kommer tidigt i gryningen och ropar, jag hoppas på dina ord.

Jer 8:7 Till och med storken under himlen vet sin bestämda tid, och turturduvan, svalan och tranan passar tiden när de skall komma tillbaka. Men mitt folk känner inte HERRENS domslut. Jer 30:24 HERRENS brinnande vrede skall inte vända åter, förrän han har utfört, ja, förrän han har fullbordat sitt hjärtas tankar. I den yttersta tiden skall ni förstå det.

Hos 10:12 Så åt er i rättfärdighet, skörda efter kärlekens bud, bryt er ny mark. Det är tid att söka HERREN, till dess han kommer och lär er rättfärdighet.

Matt 4:17 Från den tiden började Jesus predika och säga: ”Omvänd er, ty himmelriket är nu här.”/Det andliga riket/

Matt 13:39 Ovännen som sådde det är djävulen. Skördetiden är tidsålderns slut, och skördemännen är änglar.

Matt 13:40 Som när ogräset samlas ihop och bränns upp i eld, skall det vara vid tidsålderns slut.

Matt 13:49 Så skall det vara vid tidsålderns slut. Änglarna skall gå ut och skilja de onda från de rättfärdiga.*


Det kommer alltså en tid då TIDEN kommer att vara slut här på jorden, och bl a därför är de troende så ”tjatiga” om att o-troende skall ta emot Jesus-  medan TID finns!

 

/Anji                     TIDEN ÄR KORT NU 

Av Anji - 19 december 2021 23:40

Kan vara en bild av en eller flera personer och text där det står ”Ingen far uppleva mer motstand än den som talar sanning. (Platon)”



Johannes 8:32

32 Ni ska lära känna sanningen, och sanningen ska göra er fria.”

 

 

 SANNING FINNS INTE I VÄRLDEN, eller hur! Bara hos Jesus.

 

Job 21:13De lever sina dagar i välmåga, och i frid far de ner till dödsriket.
Job 22:21Sök nu försoning och frid med Gud, så ska lycka komma på din lott.
Job 23:7En rättfärdig skulle då vara hans motpart, jag skulle för alltid bli frikänd av min domare.
Job 25:2Herraväldet och fruktan tillhör Gud, han som skapar frid i sin höga himmel.
Job 33:9”Jag är ren och utan synd, jag är fläckfri och utan skuld.


Talar du alltid sanning?   Det är det bästa att göra.


/Anji

Av Anji - 19 december 2021 00:02

 

JESUS

 

 

Vet du vem han är? Vet du att DU kan få ett förvandlat liv tack vare att han gav sitt liv?

 

På korset dog han för oss, på ett kors pinades han ihjäl. Vilken död!  Vet du: han UPPSTOD ju igen! Och det är det som vi kristna måste få tala om för alla, ja det är ju faktiskt så att det är vårt uppdrag. Att berätta för dem som inte vet… Tänk till om detta, och fråga ditt hjärta vad det söker efter. Jag tror att ditt hjärta söker efter frid och ro och lugn…

 

JESUS vill ge dig allt detta och mer.

 

 

*Din sorg förbyts i glädje, ditt mörker blir till ljus, när Jesus Kristus kommer med renhet till ditt hus.* /Åke Olsson

 

 

/Anji

Av Anji - 17 december 2021 22:59

 

 

https://www.vaken.se/facebook-medger-att-faktagranskning-handlar-om-asikter/

 

 

John Stossel blev felaktigt censurerad av Facebooks faktagranskare och valde efter flera försök att lösa problemet att stämma techjätten. I domstolsanmälan medger Facebooks advokater att faktagranskning i själva verket handlar om den enskildes åsikter, inte ren fakta.

Facebook använder sig av så kallade ”fakta-granskare” när det kommer till att hålla ”false news” borta från deras plattform. Då kan man, om granskaren själv anser att ett innehåll har ”felaktiga” påståenden, få en etikett placerad på innehållet. På den kan det stå exempelvis stå ”falskt”, ”manipulerat” eller ”delvis falskt” och innehållet kommer därefter att vara mindre tillgängligt för andra att se. Som användare ska man kunna överklaga ett sådant beslut och enligt Facebook ska faktagranskaren behandla överklagan inom tre dagar.

 

När programledaren John Stossel la ut en video som handlade om Kaliforniens bränder och han antydde i den att regeringens misskötsel troligen spelade en större roll i uppkomsten av bränderna än klimatförändringar. Dock menade också Stossel i videon att klimatförändringarna har gjort att bränderna blir värre.

 

Videon blev granskade av den oberoende gruppen Climate Feedback som ansåg att videon var ”vilseledande” och syftade på att påståendet ”skogsbränder orsakas av dålig skötsel, inte av klimatförändringar” var det som var vilseledande i videon. Problemet var att Stossel aldrig uttryck sig så och därför blev faktagranskarens censur helt felaktig.

 

Läs mer på nyadagbladet.seFacebook medger att faktagranskning handlar om åsikter

 

 

/Anji

Presentation

Omröstning

Firar du jul? Jesus är inte född på jul.
 Nej Jesus är inte född på jul
 Julen är katolsk och felaktig
 Finns det mer info att få?

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Anji

Min Gästbok. Välkommen!

Prövningar


Ovido - Quiz & Flashcards